Ga naar inhoud

ze eten zo weinig :(


desiree&diva

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik heb een vraagje,

voorheen kregen mijn nijnen 2 x daags een flink bak groenten en 1 x voer.

sinds de kerstvakantie lopen ze veel meer los ook bij ons in de woonkamer (heb nu wel kale plinten).

maar sinds die tijd eten ze echt veel minder voer.

ik weet niet of het verband heeft met het loslopen hoor maar het viel me op.

ze laten heel veel alsnog de helft staan terwijl ik al veel minder geef.

dingen die ze eerst super lekker vonden zoals appel laten ze staan.

ik heb alle variaties geprobeerd maar nee hoor, er blijft steeds iets liggen.

nou maak ik me niet zo zorgen om dikke diva maar dino is een klein scharminkeltje :D

ze eten overigens wel hooi en water en hun ss voer ieder een handje gaat ook op !

wat denken jullie ervan ?

alvast bedankt

-xxx- dees en diva en dino :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen eten vaak uit verveling, dus het is best mogelijk, ja, dat ze nu druk bezig zijn met ontdekken en plinten eten :he:,

en daardoor minder vaak denken aan voer. Zolang ze levenslustig zijn en goed hooi eten, en mooie keutels hebben, hoef je je geen zorgen te maken.

Eventueel, als Dino echt té mager is, kan je hem elke dag even afzonderen en wat extra voer geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen zijn niet vlug te mager, als ze gezond zijn. Je voelt altijd wel ergens botjes of beentjes uitsteken. Bij Coquille viel het op dat hij te mager was doordat zijn billen invielen, ipv dat ze normaal gespierd waren, maar hij was dan ook ziek. Zolang je vlees voelt wanneer je je konijn vasthebt, zijn ze goed op gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .