Ga naar inhoud

Voer in een buitenhok


Lobbus

Aanbevolen berichten

Misschien een stom vraagje,

Ik heb vrijdag mijn hok binnengekregen voor mijn konijn die ik morgen krijg.

Mij is geadviseerd om een voederbakje te nemen, die ik kan bevestigen aan het hekje, zodat het voederbakje vast hangt en mijn konijn deze niet om kan stoten/gooien.

Ik krijg een franse hangoor, dus het wordt een groot konijn.

maar nu ik dat voederbakje bevestigd had, dacht ik eraan dat als het regent, dat eten natuurlijk helemaal nat wordt als de wind een beetje verkeerd staat?

Ik dit heel erg??Ik kan me voorstellen dat het konijn dan niet meer wil eten.

Graag hoor ik van jullie

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is het eten inderdaad ook heel snel op. Ze staan al op de uitkijk of ik eraan kom en dan vallen ze hier echt aan. Ik heb wel eens een dergelijk bakje geprobeerd maar ze zijn hier niet zo fan van iets wat ophangt, ze gaan er dan zo hard aan trekken dat de brokjes alsnog in het rond zouden vliegen als ik die erin zou hebben zitten.

Net als met zo'n wc....haha die is hier een soort van voetbal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons is het eten inderdaad ook heel snel op. Ze staan al op de uitkijk of ik eraan kom en dan vallen ze hier echt aan. Ik heb wel eens een dergelijk bakje geprobeerd maar ze zijn hier niet zo fan van iets wat ophangt, ze gaan er dan zo hard aan trekken dat de brokjes alsnog in het rond zouden vliegen als ik die erin zou hebben zitten.

Net als met zo'n wc....haha die is hier een soort van voetbal

daarom heb ik het kommetje vastgeplakt in de houder met een half flesje secondelijm en de houder vastgehangen met ijzerdraad. Nu moet ik wel met de voerschep tot bij het hok, maar het beland niet ergens in het nachthok

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijnen kunnen de hele dag eten als ze dat willen, ik vul het bij als het leeg is, mijn konijnen hoeven geen honger te lijden! Maar heb je geen binnenhok? daar kun je 2 schrammetjes maken precies zo dat je het bakje op kan hangen.

Ehm, konijnen mogen maar een bepaald aantal gram biks op een dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijnen kunnen de hele dag eten als ze dat willen, ik vul het bij als het leeg is, mijn konijnen hoeven geen honger te lijden! Maar heb je geen binnenhok? daar kun je 2 schrammetjes maken precies zo dat je het bakje op kan hangen.

Alsof dieren niet lijden onder de gevolgen van overvoeding en overgewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijnen kunnen de hele dag eten als ze dat willen, ik vul het bij als het leeg is, mijn konijnen hoeven geen honger te lijden! Maar heb je geen binnenhok? daar kun je 2 schrammetjes maken precies zo dat je het bakje op kan hangen.

Konijnen hoeven inderdaad geen honger te lijden. Dat doen ze ook niet als ze een beperkte hoeveelheid biks krijgen en onbeperkt hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is opgelost.Ik heb het voederbakje nu tegen de achterwand aangemaakt, gaatje door het hout geboord,dus zo moet het helemaal goed komen :)

Ja ik neem maar 1 konijn.

Ik zou hem eigenlijk gisteren op kunnen halen bij de fokker. maar sochtends belde ze op dat de konijntjes in de stress waren geschoten, en dat mijn konijn nu heel zielig in een hoekje zat of tegen mama aan.

Ze heeft het nestje een ontworm kuur gegeven, dus nu is het afwachten hoe en wat.

hoop dat ie snel beter wordt want ik had er echt heeeel erg naar uitgekeken om hem op te halen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoeveel gram dan?

Je mag je konijntje 25 gram per Kilo geven, dus als je konijn 2kilo weegt, mag ze 50gram.

Verder mogen/moeten ze onbeperkt hooi kunnen eten.

Hooi is de basisvoeding van elk konijn, en dat moet niet de biks zijn.

Ook kun je beter alleen de saaie bruine brokjes geven want de gekleurde stukjes zijn niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .