Ga naar inhoud

2 vliegen in 1 klap...


W&W

Aanbevolen berichten

Pff, het was me weer een zondagje...

Deze middag ga ik de konijntjes hun portie korreltjes gaan geven. Wat zie ik? Een deel van de groentjes van gisteren ligt er nog. Dit klopt niet, normaal is alles weg. Ik leg de korreltjes neer, wie komt er? Miro en Polleke. Inga én Wabbertje kwamen niet af. Na zelfs eten voor te leggen, wilden ze niet eten.

Ik veronderstelde dus ook dat ze niet keutelden, wat moeilijk te zien is bij een groep van 4 konijntjes samen.

Wabbertje zat met haar oogjes toe, stilletjes met haar hoofdje wat naar beneden. Inga was redelijk levendig, maar lag steeds maar languit. Vooral Wabbertje baarde mij zorgen.

Om 2 uur hadden we een afspraak bij de dierenarts van wacht. Na de hele vertelling, van wat de konijntjes te eten kregen, hoe ze gehuisvest waren ed. kwam het onderzoek te beginnen met Wabbertje.

Wabbertje zag er over het algemeen echt niet goed uit. Ze werd gewogen en woog 900 gram. Laatst werd ze gewogen in oktober 2010 en woog ze 1 kg en 50 gram. Dus 150 gram vermagerd, wat veel is voor zo'n lichtgewichtje. Wat mij voor de dierenarts ook opviel is dat ze een raar geluid maakte dat afkomstig was vanuit haar keel/longen. Wanneer de dierenarts eraan voelde (onder haar hoofdje, net boven haar wam) deed ze het meer, je kan het het beste omschrijven als rochelen. Dit kon wijzen op een infectie op de luchtwegen, of evt. uitzaaiingen in haar longen (bij haar castratie waren tumoren vastgesteld id baarmoeder), het kan, maar hoeft niet per se. Het baart me wel enorm zorgen. Maar dan had ze ook nog plakpoep wat mij niet was opgevallen. Dit heeft ze nog nooit gehad, en eigenlijk is ze nog nooit bij mijn weten ziek geweest. Wabbertje is 6 jaar. Haar temperatuur was inorde volgens haar en tandjes ook oké.

Dus op een rijtje; afgevallen, niet eten, diarree, rochelgeluiden. We hebben heel wat medicatie meegekregen + dwangvoeding, de medicatie is in de eerste instantie om haar darmen terug in orde te krijgen, volgens de dierenarts zijn de darmen nu toch de prioriteit. Voor het rochelen hebben we géén medicatie meegekregen. Die medicamenten zouden niet samen gaan met de medicatie voor de darmen heb ik begrepen.

Morgen MOET Wabbertje beter zijn.

Dan hadden we Inga nog. Inga zag er wél goed uit over het algemeen. Zij is wat jonger ook, zij is nu 3 jaar. Maar als de dierenarts aan haar buikje voelde begon ze wel te knarsetanden. Wat dus kon wijzen op pijn. Ook haar tandjes waren oké. Zij woog 2 kg 40 en dat was prima. Bij haar zou de oorzaak gas kunnen zijn, hoewel haar buik niet opgezet was ofzo.

Ook voor haar medicamenten waaronder ook pijnstilling waar ik achter gevraagd heb. Ondanks ze niet eet, heeft ze de dierenarts toch haar ogen laten opentrekken. We hadden haar met 3 (!!) personen vast. Ze sprong verschillende keren plots omhoog wat vooral de dierenarts énorm liet schrikken. Ze was zodanig wild dat ze op de grond belandde. De dierenarts heeft haar dan tussen haar benen genomen om zo de medicatie toe te dienen. Dus ziek zag ze er niet echt uit, ze kon zich prima verdedigen. Ik denk dat het vooral was dat ze zo wegsprong omdat ze bang was. Maar eens ze de dwangvoeding kreeg, was ze direct op haar gemak en begon ze meteen te smullen.

Thuisgekomen heb ik Wabbertje haar achterste wat laten weken in lauw water, zodat de meeste vuiligheid eruit was. Daarna heb ik een tijdje met de haardroger haar achterste gedroogd, zodat ze zeker geen kou zou vatten.

Het dilemma is een beetje, dat ik eigenlijk best de konijntjes zou moeten binnennemen zodat ik ze allebei goed in het oog kan houden op keutelen én eten. MAAR ten eerste is er het grote temperatuursverschil. We hebben nergens een degelijke ruimte om hun te laten wennen. En dan ten tweede, ze zitten met 4 samen in een groep. Zoals jullie wel weten heeft die koppeling heel wat tijd in beslag genomen (wel 2 maanden) en nu gaat het eindelijk goed. Hoe zouden ze weer gaan reageren op elkaar als ik ze weer uit elkaar haal? Ik wil het niet geweten hebben.

Wabbertje moet aansterken, de dierenarts zei dat ik ze moet bij dwangvoeren ook al eet ze uitzichzelf. Maar dat rochelen vind ik echt niet oké. Daarnet bij het geven van haar medicijntjes was het opnieuw zo. Over Inga moeten we ons volgens haar niet te veel zorgen maken, dat zou snel in orde moeten komen. Beide konijntjes eten wel erg graag de dwangvoeding. Deze heet als ik mij niet vergis Recovery en is van Royal Canin. Ik heb dan nog een dwangvoeding gekregen speciaal voor konijnen, die ik moet oplossen in water. Hierin zitten meer vezels dan in die andere. Dat zal ik morgen dan geven.

Ik vraag me nu ook nog af of ik Wabbertje pijnstilling moet geven. Hier hebben we het niet over gehad, maar aangezien ze niet eet, is dit dan ook niet belangrijk?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het toch even kwijt.

Groetjes Lara.

aangepast door W&W
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heftig zeg!

Royal canin? Is dat niet voor honden/katten? Ik zou het bij recovery houden als ik jou was..

Heb je misschien de mogelijkheid om je konijnen naar de garage te verhuizen? En dan de 2 zieken in een panelenren apart. Zo kunnen ze toch nog de andere 2 zien en ruiken en kun je ze goed in de gaten houden. En ze zitten wat warmer.

Ik zou me ook zorgen maken over de rochel, dat hoort gewoon niet. Had ze dat thuis ook al? Bij Van Gogh werd dat erger bij de DA. Achter af bleek dit een uiting van stress. Ik en de Da hebben toen gekozen om de luchtwegen te behandelen en niet de darmen. Want die medicijnen mochten inderdaad ook niet samen. En ja als leek denk je dan doe de luchtwegen maar, dat is het belangrijkste. Helaas foute keuze dus... Maarrr als het thuis al was kan het toch een longontsteking of zo zijn en moet het wel behandeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dient idd voor honden en katten, maar kon volgens de dierenarts ook perfect voor de konijntjes dienen. Ze vinden het trouwens ook verschrikkelijk lekker. Die andere dwangvoeding noemt trouwens Trovet - Recovery, maar is dan voor in water op te lossen zoals ik al zei.

Wij hebben geen garage. Er zijn hier verbouwingen geweest en al de bijgebouwen (waaronder de garage) zijn afgebroken, die optie hebben we hier dus niet.

Die rochel heb ik pas sinds vandaag opgemerkt, sinds deze middag dus. Als het daarmee niet betert, gaan we gewoon terug naar de dierenarts.

Ik vind nu ook wel belangrijk dat ze terug eet en aansterkt, want ze is over het algemeen al niet goed. Ik ken nu niet veel van longontstekingen ed, maar als je begint met antibiotica en ze is al niet goed buiten een eventueel longprobleem, zou ze dan niet nog meer verzwakken door die antibiotica? Omdat die ook de goede bacteriën aantast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n ziek konijn zou ik toch maar naar binnen halen, eventueel met een ander konijn. Zo kost het haar minder energie om zich warm te houden en kan je haar beter in de gaten houden. Hou haar temperatuur in de gaten en geef zonodig een kruikje.

Heb je Convalescence Support als dwangvoer meegekregen? Dat kan je gebruiken omdat het goed is om aan te sterken, maar.... er zitten geen vezels in en die heb je met darmproblemen wél nodig. Geef het dus samen met het vezelige dwangvoer dat je hebt meegekregen.

Geef haar nat groenvoer, probeer haar te stimuleren om dit te eten.

En vergeet vooral het vocht niet! Erg belangrijk, want misschien zit ze wel wat verstopt.

Pijnstilling (Carprofen) zou ik ook zeker geven. Darmproblemen geven pijn en pijn betekent niet eten betekent levensgevaar.

Keutelt ze nog? Komt er plakppoep uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n ziek konijn zou ik toch maar naar binnen halen, eventueel met een ander konijn. Zo kost het haar minder energie om zich warm te houden en kan je haar beter in de gaten houden. Hou haar temperatuur in de gaten en geef zonodig een kruikje.

Heb je Convalescence Support als dwangvoer meegekregen? Dat kan je gebruiken omdat het goed is om aan te sterken, maar.... er zitten geen vezels in en die heb je met darmproblemen wél nodig. Geef het dus samen met het vezelige dwangvoer dat je hebt meegekregen.

Geef haar nat groenvoer, probeer haar te stimuleren om dit te eten.

En vergeet vooral het vocht niet! Erg belangrijk, want misschien zit ze wel wat verstopt.

Pijnstilling (Carprofen) zou ik ook zeker geven. Darmproblemen geven pijn en pijn betekent niet eten betekent levensgevaar.

Keutelt ze nog? Komt er plakppoep uit?

Dit is de eerste dwangvoer, wat idd vooral is voor aan te sterken, maar waar geen vezels in zitten: 2duu0w.jpg

Dan de 2de dwangvoer mét vezels:

25j9nom.png

die dwangvoer waar jij over spreekt heb ik niet mee. Ze zei ook dat babyvoeding (olvarit) ook goed is. Maar dat hebben we nu niet in huis, ik weet niet wat hier beter aan is dan die andere?

Gisteren bij het dwangvoer heeft Wabbertje ook wat water toegediend gekregen via een spuitje, dit was wel erg tegen haar goesting. Het dwangvoer daarentegen eet ze ook spontaan. Dus ik moet het niet in haar mond gaan proppen, dit eet ze goed, graag en veel. Anders heb ik haar niet zien eten, uitgenome gisteren een stukje wortel.

Haar temperatuur werd bij de dierenarts niet gemeten, maar wel aan de oortjes gevoeld en dat was goed volgens haar. Hoe moet ik die temperatuur in de gaten houden? (dit was een dierenarts van wacht, de dierenarts waar we normaal naar toe gaan meet de temperatuur wel)

Ik wil ook zeker pijnstilling geven, Inga krijgt immers dezelfde medicatie en ook pijnstilling.

Primperan 2 x dag

rodikolan 1 x dag

Recovery (dwanvoeding)

Inga krijgt dus het zelfde (maar in grotere hoeveelheid) + metacam(pijnstiller)

Ik zie nu ook wel dat ik ze het best naar binnen haal. Maar kan je even uitleggen wat een kruikje is? Ik heb het hier al veel gelezen, ik weet dat het voor warm te houden is, maar wat is het juist?

Keutelen heb ik dus nog niet in de gaten kunnen houden. Ik heb daarnet juist gaan kijken en ze zat nog steeds ineengedoken. Ik ga haar nu niet gaan forceren door haar op te tillen enzo, gisteren heb ik dat genoeg gedaan.

Inga lag ook weer languit, hopelijk komt dat toch snel inorde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kruik is gewoon een warmwaterkruik (of een snugglesafe magetronkruik), waar je konijn tegenaan kan zitten. Een stevige, plastic frisdrankfles, gevuld met warm water en omwikkeld met een handdoekje, kan ook. Kijk maar of ze er behoefte aan heeft en zorg dat ze zich er niet aan kan branden.

Ik ken beide dwangvoeders niet, maar het lijkt me genoeg: zolang je dit naar binnen krijgt zou ik geen Olvarit wortelhapje (zitten suikers in en bevat geen vezels). Om genoeg vocht naar binnen te krijgen, kan je het dwangvoer extra verdunnen met water. Dan moet je wel iets meer geven om voldoende voer naar binnen te krijgen. Je kan ze ook groenvoer aanbieden.

Hebben ze al gekeuteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziezo, ze zijn helemaal geinstalleerd in de kelder. Niet een ideale plaats maar het is er wel ruim en warmer dan buiten.

Wabbertje oogt wel levendiger nu. Buiten zat ze echt stil. Ze heeft wel opnieuw heel wat diarree aan haar poepje hangen die echt stinkt. Maar wanneer ik ze verhuist had, bleven er mini keuteltjes aan het deken hangen wanneer ze zich verplaatste.

Ze wil nu wel niets eten, behalve hooi. Volgens mij is dit erg goed voor de darmen, niet? Aangezien ze nu hooi eet, moet ik dan nog de dwangvoeding (trovet-recovery) geven? Aangezien daar ook vezels in zitten.

Daarnet heb ik ook pijnstilling toegediend. Ook de primperan heeft ze gekregen, het was wel een groot drama. Wabbertje is een pooltje en je zou denken dat het gemakkelijk is om via haar mondje medicatie toe te dienen, amai... Ze begon ook snel te ademen met een geluid erbij (ik spreek van geluid omdat ik niet weet hoe ik het het best kan omschrijven), dus heb ik maar gestopt met dwangvoeding.

De rochel heb ik vandaag ook al gehoord, dus dat is nog aanwezig.

Inga is levendig, maar gaat nog altijd languit liggen. Het was ook een heel gedoe om haar tussen mijn benen te krijgen en haar medicatie + dwangvoeding te geven, maar het is gelukt. Naast de dwangvoeding heeft zij dus ook nog niets gegeten.

Wanneer ik bij beiden een flesje water voor hun neusje hield, begonnen ze beiden meteen te drinken.

Ondanks ze beiden niet goed zijn, denk ik wel dat het 2 aparte problemen zijn. Het zou dan toevallig zijn dat ze op dit moment beiden ziek zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwangvoer is voor het opgang houden van de darmen. Dus als ze hooi eten hoef je ze niet te dwangvoeren. Maar als ze het zo lekker vinden, kun je misschien wel een schaaltje neerzetten, dat ze het zelf kunnen oplikken als ze willen.

Probeer ook vanalles neer te zetten wat ze lekker vinden: biks, groenten, fruit (ze moeten dit wel gewend zijn).

Ik zou ze zeker beide pijnstilling geven! Liever pijnstilling dan rodikolan zou ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De da zei dat we Wabbertje moeten dwangvoeren ook al eet ze uitzichzelf, dit dient om aan te sterken, doordat ze vermagerd is.

Wabbertje EET WORTEL ! ze moet wel niets van het dwangvoer hebben, maar goed straks proberen met andere groentjes.

Inga eet NIETS, zelfs haar dagelijkse rozijntje krijg ik er niet in en keuteltjes zijn nergens te bespeuren, wat maak ik mij zorgen!

Het probleem is ook, we geven wel medicamenten, maar we weten dus niet wat er juist bij Inga aan de hand is. De da zei dat we ons om haar niet te veel zorgen moesten maken, omdat ze er veel beter uitzag dan Wabbertje. Maar ze voelt zich echt ongemakkelijk. Ze ligt neer languit naast Polleke en als ik haar kom 'pesten' met voer gaat ze wat gaan lopen in de ren en gaat ze elders liggen. Wat kan dit toch zijn? Wanneer Polleke eens gas had, was dit de volgende dag al stukken beter en wou hij tenminste al weer eten.

Haar tanden zijn wel nagekeken maar alleen dan de snijtanden. Ik heb hier ook al veel gelezen over haakjes op kiezen, maar zo kan je dat toch niet zien? Maar aan de andere kant.. Ze ligt op haar buik neer, er is daar dus wat mis, ze moet daar pijn hebben..

Haleluja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was me net wel eventjes dood geschrokken hoor.. Ik ga kijken en Inga lag op haar rug met haar pootjes in de lucht, ik dacht mens het is niet waar hé... Gelukkig na een paar keer haar naam te roepen sprong ze recht en ging ze naar de andere konijntjes. Op wat kan dit wijzen?

Dankje voor de tip van het drinken, dat heb ik net gedaan. Inga drinkt echt wel véel, tenminste als ik haar het potje voor houd.

Wabbertje heeft daarnet uit eigen beweging witloof gegeten. Ze eet ook veel hooi ! En ik zie veel kleine keuteltjes liggen rondom haar. Wabbertje is echt aan het beteren :)

Inga zou grote keutels moeten produceren, ik vind er nergens... Eten doet ze nog steeds niet. Ze heeft wel ongeveer 5 kleine hapjes witloof gegeten, maar ik moest het echt in haar mondje steken. Maar zoals ik al zei drinkt ze heel veel naar mijn idee.

De dwangvoeding die oplosbaar is in water heb ik ook geprobeerd en is bij beide meisjes géén succes.

Ik wacht af,.. Als Inga tegen 18 u steeds niet uitzichzelf eet bel ik naar de dierenarts..

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarop dat kan wijzen tja hah ik heb het hier ook gehad, en zoals i weet is het een teken van relaxt zijn.

zoals je elke keer zegt dat ze languit ligt, elke keer als ik dat las dacht ik, hmm dat is toch goed?

konijnen die pijn hebben gaan vaak ''dik zitten'' althans naar mijn idee, en in mijn beleving

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miro ging daarnet ook even languit liggen, maar dat vond ik dan echt relaxt. Toen Polleke eens last had van gas, lag hij ook steeds languit, en je zag zijn buikje snel op en neer gaan, wat hier bij Inga ook zo is. Ik zie gewoon dat ze zich niet gemakkelijk voelt. Ze probeert verschillende pooses (om het zo te noemen), eens op de rechterkant liggen, dan de linkerkant. Toen de dierenarts aan haar buikje voelde, begon ze te knarsetanden, wat toch op pijn wijst? En als ze dan niet eet, is het helemaal niet meer inorde..

Wabbertje daarentegen zat vanmorgen wel dicht zoals je zegt, en stil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kent je eigen konij het beste, en als ze languit ligt maar de heletijd andere poses aanneemt, nee dan lijkt me dat ook niet omdat ze aan het relaxen is.

toen ze op haar rug lag, had ze haar oogjes dicht?

mijn nijn had dat wel,

en ook pas naar een paar x roepen kwam ze omhoog..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik niet gezien of ze haar oogjes dicht had, ze was nl. met haar hoofdje van mij weggedraaid..

Maar, inmiddels heeft ze hooi gegeten! groentjes/dwangvoer is een drama.

Dat wou ik vlug even komen melden, want nu moet ik weg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eventjes een update:

Wabbertje eet nu echt uit eigen beweging; ze eet hooi en groentjes. Keuteltjes liggen her en der verspreid (ze zitten wel nog steeds met 4 samen). Volgens mij heeft de pijnstilling goed zijn werk gedaan.

Inga betert ook, daarnet zat ze gewoon ipv languit te liggen, hooi eet ze ook flink. Witloof ging er ook in, maar moeilijk.

Op de groentjes zat ook veel vocht, dus dat hebben ze ook goed binnen. Ook korreltjes heb ik beiden zien eten, niet veel maar toch iets.

Diarree heb ik daarnet opnieuw gevonden, nu was het vaster en stonk het minder. Het probleem is dat ik niet weet of het van Wabbertje of eventueel (stel ik in vraag) van Inga is. Ik heb al geprobeerd haar te pakken, maar het is echt vreselijk. Ze is enorm wild en ik wil niet dat ze er een trauma ofzo aan over houd. Ook bij Wabbertje is de medicijntjes toedienen een 'marteling' om het zo uit te drukken.

Over het algemeen klinkt het dus al vele malen beter dan gisteren. Ze wassen zich beiden ook, Wabbertje wast dus haar plakpoep uit haar kontje, dat is ook positief hé?

Ik heb wel overlegd met mijn ma om eventueel toch een röntgenfoto te laten nemen van Wabbertje haar longen om de kans op uitzaaiingen al dan niet uit te sluiten. Het rochelen heb ik gehoord vandaag, maar in mindere mate. We zien wel, eerst moet ze natuurlijk goed aansterken. De dierenarts kaartte ook aan dat dit een oorzaak kàn zijn van haar algemene toestand. Haar weerstand kan daardoor verlaagd zijn waardoor ze deze klachten krijgt.

Slaapwel iedereen ;)

aangepast door W&W
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dit klinkt niet goed...

Ben je vanavond naar je eigen DA geweest of niet?

Ik heb wel al een aantal dingen voor gehad met m'n nijntjes, maar dat leek niet echt op dit, dus kan ik je geen raad geven.

Ik heb het wel al 2X voor gehad met Yasmine dat ze niet meer wou eten (1X in de zomer 1X in de winter) en dat de DA haar vocht opgespoten had uit een baxter, en toen is ze er 2X doorgekomen. Dat vocht was om de darmen te stimuleren, en blijkbaar werkte het. Waarom ze 2X niet wou eten is me nog altijd een vraag. Ik denk die keer in de zomer, dat het uitdroging was, het was toen superheet.

Maar bij jou klinkt het meer als gas, en ik weet niet wat je hieraan kan doen. Heb je iets darmstimulerend meegekregen van de dierenarts?

Met dwangvoeding moet je ook opletten als er niet gekeuteld wordt: Als alles in het buikje blijft zitten, kan het overvol raken en kan de maag barsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je iets darmstimulerend meegekregen van de dierenarts?

Met dwangvoeding moet je ook opletten als er niet gekeuteld wordt: Als alles in het buikje blijft zitten, kan het overvol raken en kan de maag barsten.

Ik heb primperan (moeten ze beiden 2 keer per dag hebben) is darmstimulerend middel dacht ik? en rodikolan een supplement voor de spijsvertering staat er op de verpakking.. (dit beiden 1 keer per dag) Nee, we zijn niet naar de DA geweest, omdat ze er nu toch wel echt beter uitzien. Mijn ouders waren ook beiden gaan werken vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was over m'n berichtje aan het nadenken toen jij dat van jou geplaatst hebt.

Dat ze zichzelf wassen wijst op verbetering. Diaree is niet goed, maar beter dat er iets uit komt dan niets. Let wel op bij diaree voor uitdroging.

Ik heb hier ook een konijntje dat zich ontzettend moeilijk laat vangen en verzorgen. Hij vecht enorm hard tegen. Als ik hem vastneem, houd ik hem even vast als hij zijn pootjes nog op de grond heeft, en leg ik mijn hand voor zijn oogjes. Zo kalmeert hij langzaam. Pas als hij kalm is neem ik hem op (zo is de kans kleiner dat hij zou vallen, en het is makkelijker hem zo op te pakken). Best dat 1 iemand hem oppakt, nog altijd met de oogjes bedekt en de andere medicatie toedient. Met 1 hand het hoofdje tegenhouden, met het andere hand de medicatie. Deze truck werkt het best bij mij.

Je kan ook altijd met een oude handdoek proberen, maar het lijkt me niet handig een handdoek voor de ogen te doen terwijl er medicatie in het mondje moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dat ook proberen, ik zal dan wel de hulp van mijn ma inschakelen, bedankt voor de tip!

Ze zien er goed uit vanmorgen alleen heb ik nog steeds mijn vraagtekentjes bij Inga. Vanavond gaan we sowieso met beiden naar de dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn dus naar de dierenarts geweest waar we normaal altijd naar toe gaan.

Voor we zijn geweest hebben ze beiden flink korreltjes gegeten én hooi :D

Wabbertje was oké. Darmpjes klonken goed. Hij hoorde wel iets van een licht piepende ademhaling, maar hij vond het niet dramatisch. Ze stond immers ook volledig onder stress, wat normaal is hé bij een dierenartsbezoekje. Wanneer hij voelde onder haar kopje rochelde ze niet in tegenstelling wat ze zondag wél deed. Vandaag heb ik het ook maar 1 keer gehoord. Het kon gewoon een lichte verkoudheid zijn. Dus die uitzaaiingen hoeven het dus niet te zijn. Evenveel kans dat het niets is.

Aangezien zij verder goed opknapt, mogen we stoppen met de primperan. De rodikolan mogen we wel nog 5 dagen geven. Ook de pijnstilling geven we verder.

Inga heeft wel duidelijk een darmprobleem. Hij hoorde dus verminderd darmgeluid. Ik heb gevraagd of het eventueel niet aan de tanden kon liggen en dan legde hij het uit a.d.h. van een model. Hij zei dat de kiezen erg moeilijk te zien zijn, doordat ze zo diep in de mond liggen. Wanneer we ze echt goed willen bekijken, zouden we haar wat moeten laten kalmeren (laten slapen veronderstel ik). Ook heb ik gevraagd of het geen verstopping kon zijn, en dat was hij zeker van niet, omdat ze geen verdikking had van... (het was een specifieke naam van een darm, en dat weet ik niet meer).

Moest het bv. zijn dat ze binnen een paar dagen nog niet eet of moeilijk, zouden hij haar dus laten kalmeren. Maar dat is nu dus niet het geval, ze begint nu toch goed te eten.

Bij haar moet alles blijven gegeven worden; zowel de pijnstilling, primperan als de rodikolan, om haar darmen toch verder goed te krijgen.

We hebben ook uitgelegd dat we de de 4 konijntjes samen laten, om problemen met de groep te vermijden, hij was het er helemaal mee eens, dus dat vond ik wel fijn :)

Al met al gaat het dus nu met beiden de goede kant op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .