Ga naar inhoud

Groentes voorsnijden?


Kimmuurt

Aanbevolen berichten

Hoi hoi, :)

ik vraag me iets af. Ik geef mijn konijnen elke avond groentes (witlof, andijvie, bleekselderij en een klein stukje wortel) en ik snij dat elke avond. Maar soms heb ik het heel druk en dan moet ik dat ook nog snijden... Dus mijn vraag is, kan je dit gewoon alvast snijden voor een week ofzo en dan gewoon alles in zakjes doen? En, witlof word toch snel bruin, of heb ik dat nou verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snij ook niks,

tenzij ik ze komkommer geef dat gaat door de helft, of een stuk peen natuurlijk maar dat is ook maar 1 keer.

of appel... maarja dat is ook weer zowiets wat je niet vaak geeft(ikwel voor flo nogsteeds omdat ze iets te dun blijft)

maar zoals witlof en andijvie geef ik gewoon zo.

ik sneed eerst alles klein vond dat leuk,althans zag er leuk uit, maarja wat hebben de konijnen er dan nog aan.:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snijd wel alles dan past er veel meer in de schalen. Voor een week snijden kan wel. Dat doe ik met vakantie ook. Zorg er wel voor dat de groente goed 'droog' is voordat je het in zakjes doet. Gewoon eerst een dag in de koelkast laten liggen in de groentela. Daarna de zakjes natuurlijk wel in de koelkast bewaren.

Hier wordt de witlof soms een beetje bruin in de vakantie maar ze eten het nog net zo hard op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, ik denk niet dat het de nijnen veel boeit als hun witlof bruin ziet :D Zelf snijd ik mijn groenten wel, maar soms laat ik het ook gewoon in grote stukken en dan hebben ze er gewoon meer plezier aan. Eens in de maand krijgen ze hier een volledige wortel die ze dan rustig kunnen afknabbelen. Het houdt ze gewoon bezig, dus dat is wel handig zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .