Ga naar inhoud

groenten diaree


beauty.konijn

Aanbevolen berichten

Het groenten geven is langzaam opbouwen heel belangrijk.

Konijnen hebben zeer gevoelige darmpjes, die heel erg moeten wennen aan iets nieuws.

Het beste kun je je konijn nu alleen even hooi geven & verder geen brokjes & groenten.

Hooi is de basisvoeding voor konijnen & door de vele vezels kunnen de darmpjes weer even bijkomen.

Mocht met alleen hooi de diarree aanhouden, is er zeer waarschijnlijk meer aan de hand.

Dan kun je het beste even contact opnemen met je dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Witlof of andijvie is een veilige gorente om mee te beginnen. Inderdaad rustig opbouwen eerst een klein stukje en dan steeds meer als t goed gaat!

Dat je konijn weinig hooi eet kan ook liggen omdat hij misschien teveel biks krijgt. Dan zit je konijn al vol van biks en lekkers en heeft hij geen zin meer in zijn hooi, wat niet goed is want hooi is het allerbelangrijkst voor je konijn.

Wat voer je hem allemaal en hoeveel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt zowiezo beter geen gemengd voer geven, maar gewoon biks, de bruine staafjes, konijnen die gemengd voer krijgen laten vaak de biksliggen terwijl daar de goede voedingsstoffen inzitten.

de rest van gemengd voer isniet goed net zoals knaagstenen en konijnensnoepjes.

het belangrijkste voor je konijn is hooi dit is belangrijker dan biks en groente.

bij bunnybunch artikelen kun je van alles lezen over konijnen zoals koppelen, gedrag etc, kijk ook even bij voeding.

ook staan er op het forum bij voeding topics over hoe je je konijn het beste kan laten wennen aan biks.(de overgang van gemengd voer)

wanneer je konijn gewend is aan biks en goed hooi eet, kun je beginnen met veilige groentes te geven.

zoals witlof of andijvie, begin met een klein stukje bv 1 cm bij 1 cm witlof, zijn de keutels nog goed de volgende dag, dan mag je konijntje weer wat meer,

ook is het belangrijk dat je konijn niet teveel biks krijgt.

een maatstaaf is 25 gram per kilo lichaamsgewicht.(wel het volwassen gewicht)

stel je konijn is volgroeid en het weegt 2 kilo: geef je 2 x 25 = 50 gram

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien kun je timothy hooi proberen,

of het hooi wat nat maken.

ik had 2 voedster en die at ook geen hooi, ik ging naar de opvang om haar te laten koppelen aan een exram, en had het daarover met de baas van de opvang, zij gaf mijn voedster wat hooi van de boer, en wat denk je ze at het meteen op.

dit is vaak ook verser, en goedkoper dan hooi van de winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet af en toe doen of wel of niet,

dus zo ja wel dan elke dag,

en in bad doen zou ik niet doen,vooral niet als het konijn buiten zit, tenzij het erg is, dan zou je je konijn voorzichtig kunnen wassen, ik heb dat gewoon in een teiltje gedaabn met een bodempje water en een washandje.

waar je je hooi kunt kopen bij de dierenwinkel, of bij de boer je kunt kijken op marktplaats of op google voor boeren die hun hooi aanbieden.

waar koop je nu je hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is je konijn ?

Wij hebben ook een vlaam die niet tegen groente kan....Groente = dunne poep.

Bijzonder onhandig, aangezien hij in een groep leeft waarvan de rest wel graag groente heeft..

Als ze diarree hebben, geef ik hen altijd alleen maar hooi...jammer voor degene die geen diarree hebben, maar het is dan even niet anders..

Opvallend is dat het dan ook meteen weer keutels worden...

Paar dagen later krijgen ze weer biks erbij.. (oh, wat zijn ze dan allemaal blij !)

En de volwassen vlaam die dunne poep krijgt van de groente ?

Tja..een middenweg zoeken..wel wat groente geven, maar niet dagelijks...

Maar goed, voor jou niet aan de orde omdat je konijn niet in een groep leeft..

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Antwoordde je nu op jezelf? :P

Eenvoudig te verklaren: ze had 2 accounts waar ze zichzelf soms tegensprak. Het leek dus of ze 2 personen was. Modjes hebben 2 accounts samengevoegd, waarbij er nog maar 1 accountnaam overschiet. Daardoor krijg je dit...

Maar ondertussen heeft ze weer een andere account geopend waarin ze zichzelf weer tegensprak om leugens te verdoezelen, uiteindelijk zijn alle accounts gebanned...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .