Ga naar inhoud

Ficus en graslelie


mystique

Aanbevolen berichten

Ai ai Coquille. Hij was zo betrouwbaar als een Zwitsers uurwerk, maar sinds hij van zijn EC genezen is, is hij voor geen haar meer te vertrouwen. Ik kijk deze morgen naar zijn kooi, geen Coquille. Potverdikke, was hij toch niet uitgebroken zeker? Zijn rennetje is nochtans toegemaakt bovenaan, maar toch was hij kunnen ontsnappen. En het eerste wat me opviel terwijl ik hem aan het zoeken was, was dat mijn groene graslelie(mijn enige groene graslelie :() van de aardbodem verdwenen was. Enkel nog een potje potgrond. Nu is dit nog geen ramp, graslelie is niet giftig. Maar toen zag ik dat hij vakkundig mijn ficus benjamina gesnoeid had. Alle blaadjes waar hij aankon zijn weg. Hij zag er deze morgen nog fit en gezond uit. Nu weet ik niet precies wannéér hij de ficus gesnoeid heeft, was het gisteravond om 10 uur, of deze morgen 5 minuten voor ik hem terug te pakken had? Ik heb hem hooi en biks gegeven en hij vloog er meteen op af. Ik ga hem de komende uren in de gaten houden, maar hoe lang is 'enkele uren'? Wanneer mag ik veilig veronderstellen dat de ficus geen schade heeft aangericht? Uren, dagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dan hoef ik maar gewoon m'n graslelies op de grond te zetten, binnen de kortste keren worden ze professioneel uitgeroeid. :he: Hier word niets verspild.

Ik ga het knotje dat overbleef van mijn groene graslelie nog even houden, wie weet, wie weet schiet hij terug uit.

Bij de andere planten, graslelies en sanseveria's, kunnen ze in principe niet bij, en mijn ficus ga ik op een stoeltje zetten, zodat ze daar ook niet meer aan kunnen.

Daarnet maakte Coquille het nog steeds prima, terwijl er toch al een aantal uren overheen zijn gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .