Ga naar inhoud

abces onder kin gaat dat zo over?


TakkieUtopiaKerst

Aanbevolen berichten

op stage loopt een konijn die naast olifantstanden ook sinds kort een abces heeft. ik dus aan de eigenaar van alles laten zien en die zegt dat dat vanzelf wel over gaat:grrrrrr:. maar dit is voor mij de druppel en ik geloof er geen bal van dus is dit zo? of moet mevrouw echt naar de DA? zoja waar moet ik haar laten in heb zo even geen ruimte. *zicht* zit met mega dillema

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor een melding bij de dierenbescherming ??

Een konijn met een abces (dat kan héél goed met het gebit te maken hebben...denk nog eerder dan van een wondje) heeft een dierenarts nodig. PUNT.

En voor jou als stagiaire meteen een leerdoel hoe het niet moet.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor een melding bij de dierenbescherming ??

Een konijn met een abces (dat kan héél goed met het gebit te maken hebben...denk nog eerder dan van een wondje) heeft een dierenarts nodig. PUNT.

En voor jou als stagiaire meteen een leerdoel hoe het niet moet.

Dat was ook mijn gedachte. En een melding maken bij de DB lijkt me een heel goed idee. Door Martje met dit konijn op te zadelen schiet je niks op, behalve dan voor dit konijn, maar dan zit er straks wel weer eentje met vergelijkbare problemen of nog erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is wel zo.

want de frieze paarden hoeven maar wat te hebben of de DA komt al. we hadden een kalfje doodziek en ze deden er geen reet aan ja oude antibiotica maar dat beest had het hartstikke aan het hart en kuchte altijd, en dat wisten ze ook. ik wordt zo woest ervan , tsja een melding kan idd altijd. als je weet wat ze met de rammen doen (loslaten in het wild:grrrrrr:) waar kan je klagen bij de DB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter even het bezoekje van de inspectiedienst van de dierenbescherming afwachten! Want als dat konijn met dat abces er niet meer zit, heeft de dierenbescherming geen mistand om aan te pakken. De dierenbescherming kan pas iets doen als er iets gebeurt dat wettelijk verboden is (zoals bijvoorbeeld een dier onthouden van noodzakelijke medische verzorging), dus als jij dat konijn weghaalt voordat de dierenbescherming langskomt, dan staat de dierenbescherming met lege handen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gaat bellen kun je haar beter laten zitten. Zodra je haar daar weghaalt en gaat behandelen (mag aannemen dat je dat gaat doen, als je haar mee neemt) wordt het moeilijk te bewijzen lijkt me. En zo maar een konijn in de groep gooien, niet aan castraties doen, olifantstanden knippen en noem het maar op, dat is niet strafbaar..

edit; Wat Pechkonijn iets sneller zei dus. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door het afknippen van de tanden kan een ontsteking ontstaan in de tandwortel van het konijn. Dat kan de oorzaak zijn van het abces.

Normaal moeten olifantstanden afgeslepen worden met een speciaal boortje en niet met een tang natuurlijk.

Konijnen hebben erg dik pus en daardoor is een abces erg lastig te behandelen, en als het niet correct word behandeld kunnen er meer abcessen ontstaan.

Meestal moet een abces chirurgisch verwijderd worden samen met de oorzaak ervan (in dit geval zouden dat de tanden kunnen zijn). Soms kan dat niet door de plaats waar het abces zich bevind. Dan is het mogelijk om het abces te openen en het uit te spoelen met een speciaal middel. Het pus wat er dan uitkomt moet op kweek gezet worden en onderzocht worden zodat het juiste antibioticum gevonden kan worden. Dan moet de wond heel erg goed schoongehouden worden en twee keer per dag gespoeld worden voor een aantal weken ook moet een konijn weken soms maanden behandeld worden met antibiotica.

Dus JA!!! dit konijn moet zo snel mogelijk naar een KKDA! Maar als de eigenaar van het konijn (degene die verantwoordelijk is voor het konijn dat niet doet moet je de DB inschakelen) Maar misschien helpt het als je het artikel in het wetboek even uitprint en het laat zien aan degene die verantwoordelijk is voor het welzijn van dit konijn. (artikel 36 en 37)

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005662/geldigheidsdatum_09-01-2011

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .