Ga naar inhoud

Heel slecht nieuws voor Draakje :(


Nimfee

Aanbevolen berichten

Ik ben vanochtend naar de dierenarts geweest om de tanden te laten slijpen. Maar tot mijn grote verbazing voelde ik een hele grote, harde bult onder in haar nek (ik houd draak altijd zelf vast tijdens het slijpen). De dierenarts heeft twee sneetjes gemaakt, om te kijken of het een abces is of toch een gezwel... Helaas, toch een gezwel, in de buurt van haar tepels.

Ik heb met de dierenarts besproken wat ik nu moet doen met Draakje. De dierenarts gaf aan dat opereren weinig zin heeft, als je ziet hoe snel de tumoren terug zijn gekomen en dit gezwel heel snel in een week is gegroeit. En dan komt er ook nog eens bij dat de tumoren kwaadaardig zijn... Ik stond echt als een klein kind te huilen daar, ik vind het zo erg!

Ze moet nu in een apart hok zitten met kranten vanwege de snede in de bult, dus ook nog eens de iomende tijd schoon houden zodat het geen abces wordt.

Ik voel me zo machteloos, het is zo gek dat Draak eigenlijk ziek is terwijl ze nog springlevend is.

Groetjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeeeeej wat een heftig nieuws!!!!!! :(

Is er echt niets te doen? Ik heb het hele verhaal niet in mijn hoofd maar heb je al wel second opinion gehad hiermee?

Het is ook raar als je dier nog niets merkt zelf en dat je weet dat het fout zit.... :( pffff sterkte hoor!

Draakje heeft melkkliertumoren. Ze zijn twee keer weggehaald en onderzocht, ze zijn kwaadaardig en kwamen vrij snel alweer terug. En nu dus nog harder... Kan het wel weghalen, maar de kans dat het binnen een maand weer terug is, is best groot. Kans op uitzaaiing blijft ook. Denk dat een second opinion niet zo veel zin heeft, de dierenarts waar ik naar toe ga is sowieso al konijnkundig dusja... Nu gewoon hopen dat het mee zal vallen :(

Straks maar weer even met d'r kroelen hoor! En mag ze lekker los lopen in de schuur met Frummel, aangezien ze de komende dagen niet in het hok mag komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .