Ga naar inhoud

Stoppen/minderen met groentes?


Kimmuurt

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje.. Ik geef Kaj en Kiki elke avond groentes. Dit eten ze ook lekker helemaal op maar Kaj heeft last van haakjes op de kiezen gehad. Gisteren toen ik hem groentes gaf zat die op het dag en toen gaf ik daar wat andijvie en witlof. De rest deed ik in het bakje voor Kiki want die stond niet op het dak. Toen ik daarna weer naar Kaj keek zag ik allemaal druppeltjes water (???) op het dak liggen. Ik weet dus niet of dit kwijl of gewoon het vocht van de groentes is, maar ik heb het sinds die haakjes nooit meer gezien. Hoe zouden jullie dit doen? Door die groentes eten ze wel minder hooi, maar toch eten ze wel heel goed hooi. Ik twijvel echt heel erg of ik zou stoppen met de groentes, maar dan ben ik weer bang dat het SS alleen te weinig is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik had eigenlijk ook nog een vraagje als het hier toch over groentes gaat:

Hoeveel groente moet een konijn nou eigenlijk hebben per dag?

Kimmurt, hoeveel geef jij je nijntjes nu ivm. haakjes?

Je kan je konijn(en) zo veel geven als je wilt, MAAR je moet het wel langzaam opbouwen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga nog eens naar de DA om te laten nakijken op haakjes, en als die er zijn laat ze dan wegwerken (veilen? hier heb ik geen ervaring mee)

Hoeveel groenten krijgen ze dan? Als ze te weinig hooi geven, zou ik eerder verminderen met biks (hoeveel krijgen ze hiervan, en hoeveel wegen ze?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik daarna weer naar Kaj keek zag ik allemaal druppeltjes water (???) op het dak liggen. Ik weet dus niet of dit kwijl of gewoon het vocht van de groentes is, maar ik heb het sinds die haakjes nooit meer gezien.

wat had je niet meer gezien kwijl ofwat?

en hoelang heeft ie al haakjes?

zoals er al wordt gezegt groente bevordert ook het afslijten, en alleen omdat ie kwijlt om het daarom te stoppen/minderen

ik geef zelf minder groentesd maar dit komt omdat ik er 2 heb die hun keutels maar niet op orde houden(te nat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik weet dus niet zeker of die week haakjes heeft, maar hij eet nog supergoed dus maak me nergens zorgen over. Weet niet wanneer ze precies weer geënt worden maar dat zal toch ook snel weer zijn? Dan kunnen ze het dan ook nog even controleren. Maar als ik merk dat die minder eet gaan we meteen naar de dierenarts hoor. :)

Maar in ieder geval is mijn vraag beantwoord en ga ik gewoon door met groentes. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef precies dezelfde hoeveelheid groente! ik heb advies gekregen hier voor Gijs na zn haakjes weggeslepen zijn dat groente en hooi erg belangrijk zijn naast niet teveel SS.

Ik vind het lastig te beoordelen over die haakjes, je kent je konijn zelf goed... Gijs kapt direct met eten dus das easy, je hebt ook konijnen die doorgaan tot het kapot gaat in de mond... dus als je niet zeker ervan bent zou ik het zeker ff laten checken voor je geruststelling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .