Ga naar inhoud

Gulzig zijn?


Indra28

Aanbevolen berichten

Zoals jullie weten met ik mijn NHD zijn voeding wat aanpassen.

Ik geef hem elke dag 4 keer een groenteschotel

Met witloof, blaadjes bloemkool, takje peterselie, stukje wortel,

Stukje witte kool, en stukje groene kool.

Zo 4x per dag maar ik kan onmogelijk altijd van werk nr huis komen om dit te blijven doen.

Als ik zijn schotel geef is dit op 5 min op en eet echt veel te gulzig want hij legt hem neer nadien en maakt geluid echt dat hij te vlug gegeten heeft.

Mag ik hem niet volledige witloof geven voor ik vertrek?

Hoe doen jullie dit eigenlijk want ik ben ten einde raad hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef hier altijd alle groente in een keer. Het is een groep van vijf konijnen dus hier wordt het ook echt naar binnen geschrokt. Ze zijn veel te bang dat een ander meer krijgt dus ze eten in 10 minuten twee schalen groente leeg. De eetlust is dan gewekt dus meestal eten ze daarna dan meteen de ruif leeg. Ik zie niet echt een probleem waarom je de groente niet in een keer zou kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef hier altijd alle groente in een keer. Het is een groep van vijf konijnen dus hier wordt het ook echt naar binnen geschrokt. Ze zijn veel te bang dat een ander meer krijgt dus ze eten in 10 minuten twee schalen groente leeg. De eetlust is dan gewekt dus meestal eten ze daarna dan meteen de ruif leeg. Ik zie niet echt een probleem waarom je de groente niet in een keer zou kunnen geven.

Ik heb maar 1 konijn en weet niet hoeveel hij juist mag krijgen...

Dus je heeft hem maar 1 keer per dag groenten?

Biks krijgt hij hier bijna niet. Zwakke darmen.

Hoeveel van wat mag ik hem dan geven en wat 's avonds?

Ik weet het niet meer hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen word aangeraden één of tweemaal per dag een maaltijd aan je konijnen te geven, bv een maal groente en een maal biks, en verder alleen hooi, omdat wanneer je verschillende maaltijden per dag geeft, de zin in hooi minder is omdat ze steeds volle buikjes hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoeveel mag ik dan van witloof, blaadjes bloemkool, groene kool geven?

Een volledige witloof? Zo een dikke?

Heb er echt geen gedacht van.

Heb nu zoveel schrik om hem alles te geven omdat hij echt aanvalt op zijn eten en gulzig is omdat hij over een week zijn buik echt vol zat en hij was dan terug verstopt, darmen...

Ik denk dat mijn konijn geen limiet van eten kent, kan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.html

Hier staat witte kool bij als giftig :$

Dit is veilig nou heb je toch een hele lijst waar je uit kan kiezen

Groenten

alfalfa

andijvie

bleekselderij

bloemkool

boerenkool

broccoli

chinese kool

courgette

IJsbergsla

knolselderij

komkommer

koolrabi

luzerne

paksoi

paprika

radijs

ruccola

selderie

sla

spinazie

spurrie

taugee

tomaat (alleen rijpe tomaten, geen tomaten die niet goed rijp zijn en ook de plant niet!)

veldsla

venkel

waterkers

witlof

wortel (ook het loof!)

aangepast door jrjsieben
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.html

Hier staat witte kool bij als giftig :$

Dit is veilig nou heb je toch een hele lijst waar je uit kan kiezen

Groenten

alfalfa

andijvie

bleekselderij

bloemkool

boerenkool

broccoli

chinese kool

courgette

IJsbergsla

knolselderij

komkommer

koolrabi

luzerne

paksoi

paprika

radijs

ruccola

selderie

sla

spinazie

spurrie

taugee

tomaat (alleen rijpe tomaten, geen tomaten die niet goed rijp zijn en ook de plant niet!)

veldsla

venkel

waterkers

witlof

wortel (ook het loof!)

Die lijst had ik ook al afgedrukt :-)

Vraag me de hoeveelheid af dat hij mag eten.

Witte kool gaf de DA ook daarmee dat hij het ook krijgt maar niet veel.

Ze zei dat het niet giftig is anders zou ze haar konijnen het ook niet krijgen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen kennen geen mate. Als ik een kg groenten neerleg, is die op. En ik ben er zeker van als ik twee kg neerleg, dat het wat langer zal duren, maar die zal evengoed op zijn.

Groenten moet je opbouwen, maar eens ze bv aan witlof gewend zijn kan je een tots geven of twee of drie. Zelfde met de andere groenten. Afwisseling is fijn, dus liever geen halve kg witloof per dag, maar bv 100 gr van 5 verschillende groenten.

Ik zou toch maar voorzichtig zijn met kool. Het is niet aan te raden voor een konijn waarbij men bezig is het aan groenvoer te laten wennen, en al zeker niet voor een konijn met darmproblemen, wegens makkelijk gas vormen. Er zijn zoveel veilige dingen, waarom risico's nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binky NHD krijgt van mij 3 blaadjes witlof, 2 blaadjes andijvie, 1 takje peterselie, een halve plakje winterpeen en een blaadje paksoi met steel. Ik vind voor hem hooi belangrijker ook i.v.m. zijn darmprobleem (voor de mensen die het misschien weinig vinden). ;) Ik geef Binky trouwens de groenten in 2x.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .