Ga naar inhoud

Nijn weigert HF te eten


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

Ik had dus een zak Hope Farms Supertrio gekocht, om eens te proberen. Omdat dit goed voer is, en toch niet al te duur in vergelijking tot SS. Maar ik merk dat mijn nijnen het niet graag eten. :grrrrrr: Meestal eten ze al het andere biks op (normale korrels dat ik nog over had) en laten ze de HF liggen. Daarna eten ze groente of hooi.:P

Toch vroeg ik me af hoe ik ervoor kan zorgen dat ze HF wel gaan eten. (Zodat ik er gewoon op kan over stappen als de normale korrels op zijn.) Ik voer het ze al ong. 2 weken, misschien langer. Maar nog steeds eten ze het pas als het er een nacht heeft gelegen. Kan iemand me misschien vertellen hoe ik HF lekkerder/interessanter voor ze kan maken? Aangezien HF toch wat goedkoper is.

Nog een klein vraagje. We hebben ook vaak sla thuis. Nu weet ik dat het gas kan veroorzaken. Maar hoeveel sla kan je je nijntjes ong. geven (per dag?) zonder dat ze gas krijgen. (Er is daar toch wel een grote hoeveelheid voor nodig, maar ik wil geen risico :he:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sla kan gegeven worden aan konijnen, maar twee dingen zijn belangrijk. Ten eerste mag de sla niet verslenst zijn als je geeft, of verslenst raken doordat je konijn het niet op tijd op krijgt. En ten tweede nooit sla alleen geven, maar steeds met andere groenten die je konijn al gewend is. En wat hoeveelheid betreft, tja, wat is te veel? Ik zou er alvast zuinig mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dankjewel!

Ja, ik heb het langzaam opgebouwd. Ze zaten eerst op de normale biks en toen kocht ik dus een zak HF. Omdat ik had gelezen dat dit veel beter was.

Toen ik iets te snel overstapte gaf mijn nijn aan dat het te snel ging doordat ze diaree kreeg. Toen ben ik veel langzamer overgestapt en nu meng ik het totdat het op is (is was dus niet helemaal over gestapt).

Maar op de ene manier, is het wel sneu omdat ze het niet met plezier eten, maar aan de andere kant is het wel beter voor ze en lang niet zo duur als SS.

Ja, ik geef ook sla altijd met andere groentes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met hf bedoel je denk ik hope farms hea toe nik mijn oude konijn had heb ik hem ook heel lang hope farms gegeven daar zitten allemaal lekkere snoepjes in enzow maar daar gaat een konijn heel selectief van leren eten en supreme selective is heel duur wel goed maar je kan ook gewoon van het huismerk van de dierenwinkel of van de supermarkt of de welkoop (tuincentrum enz.)

en dan gewoon de normale biks dat vinden ze ook lekker en eten ze ook gewoon op het enige wat ze nodig hebben is wennen

en als je sla of wortels enz. geeft geef niet te veel anders wordt het een gewoonte voor je nijnies en je kan het beter als beloning gebruiken

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is Hope Farms super trio en dat zijn alleen maar biksjes

Daar zitten geen andere dingen doorheen

Ik voer het ook ze zijn er gek op

met hf bedoel je denk ik hope farms hea toe nik mijn oude konijn had heb ik hem ook heel lang hope farms gegeven daar zitten allemaal lekkere snoepjes in enzow maar daar gaat een konijn heel selectief van leren eten en supreme selective is heel duur wel goed maar je kan ook gewoon van het huismerk van de dierenwinkel of van de supermarkt of de welkoop (tuincentrum enz.)

en dan gewoon de normale biks dat vinden ze ook lekker en eten ze ook gewoon op het enige wat ze nodig hebben is wennen

en als je sla of wortels enz. geeft geef niet te veel anders wordt het een gewoonte voor je nijnies en je kan het beter als beloning gebruiken

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

en die huismerken zijn zelfs nog veeeeeel goedkoper als hope farms dan betaal je voor iets van 5 kilo iets van 3,95

denk er is over na

xxx suc6

Helaas zijn die huismerken vaak kwalitatief niet zo goed. Dit kan voor erge gezondheidsproblemen zorgen.

@TS: Ik heb hier ook een konijn die Hope Farms echt niet wil eten, sommige konijnen vinden het gewoon echt niet lekker.

Ik heb ook een opvang konijn gehad, die juist geen SS wilde eten. Het blijven toch kieskeurige dieren.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel goedkoop zijn

Maar je moet wel even naar de samenstelling kijken van de biks

Een hoog vezelgehalte is belangrijk

Ook de eiwitten

Calcium

Vet

Dat moet niet te hoog zijn allemaal

en die huismerken zijn zelfs nog veeeeeel goedkoper als hope farms dan betaal je voor iets van 5 kilo iets van 3,95

denk er is over na

xxx suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg voer mee van de opvang en ben het heel langzaam gaan mengen

En echt langzaam denk wel 14 dagen overgedaan :P

Ik denk dat ze wel alles zullen eten

Zit wel eens te denken zou ik overstappen op SS :bounce:

Maar dan denk ik waarom ze doen het goed met HopeFarmsSupertrio

Ben er nog niet uit met mezelf

Zit tussen mijn oren :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas zijn die huismerken vaak kwalitatief niet zo goed. Dit kan voor erge gezondheidsproblemen zorgen.

@TS: Ik heb hier ook een konijn die Hope Farms echt niet wil eten, sommige konijnen vinden het gewoon echt niet lekker.

Ik heb ook een opvang konijn gehad, die juist geen SS wilde eten. Het blijven toch kieskeurige dieren.

Maar heb je wel een idee hoe ze het lekkerder kunnen vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je wel een idee hoe ze het lekkerder kunnen vinden?

Nee sorry, ik heb er verder ook niet echt veel moeite voor gedaan moet ik zeggen, ik geef zelf namelijk SS. Ik had Hope Farms alleen maar als overgangsvoer, maar blijkbaar vond hij dat nooit lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnsels eten SS. Ik heb het wel geprobeerd om ze over te zetten op HF. Dan eten ze zeg maar de SS op en de HF blijft dan liggen. Uiteindelijk eten ze de HF wel op, maar echt meer omdat het moet.

Als ik ze eten geef dan eten ze SS echt uit de hand en aan HF ruiken ze alleen maar een beetje. Ik heb de moed dus ook opgegeven. Ze doen het ook gewoon erg goed op SS.

Natuurlijk wil het niet zeggen dat jou nijnsels ook geen HF willen eten. Je kan het alleen maar proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en die huismerken zijn zelfs nog veeeeeel goedkoper als hope farms dan betaal je voor iets van 5 kilo iets van 3,95

denk er is over na

xxx suc6

HF kost 14 euro voor een 15 kilo pak, dus voor de prijs hoef je geen huismerk te geven .. als je kleine zakken HF koopt is relatief duurder, maar kwaliteit is ook van belang. Je moet niet iets voeren, omdat het goedkoop is ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .