Ga naar inhoud

Diamantje afwijking aan de achterpootjes?


mystique

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds zaterdag een baby-konijntje, en ze doet het prima, alleen is me opgevallen dat haar achterste pootjes niet mooi onder haar lichaam staan.

Wanneer ze op een 'glad' oppervlak zit, schuiven haar pootjes opzij, en zo loopt ze ook, met haar pootjes naar buiten en naar achteren.

Zit ze op een grof oppervlak, op stof bv of in haar kooi, dan stapt ze gewoon, maar wanneer ze op m'n schoot ligt, ligt ze ook op haar buikje met haar pootjes naast zich.

Is dit normaal voor een baby-konijn of heeft ze een afwijking? Ze groeit goed, en is op drie dagen 49 gram bijgekomen, is ze te zwaar voor haar pootjes, kunnen haar pootjes haar niet meer dragen?

Ik vind ook dat ze weinig beweegt wanneer ze uit de kooi is, kan dit ook door de pootjes komen of is dit doordat ze nog zo jong is?

schevepootjes001.jpg

schevepootjes002.jpg

aangepast door mystique
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat gewoon komt doordat ze uitglijdt. Ze is waarschijnlijk niet gewend aan zo'n glad oppervlak. Sommige van mijn nijntjes lopen ook zo op het laminaat. En dat ze op schoot zo zit vind ik ook niet zo gek: waarschijnlijk is ze ontspannen. Het is natuurlijk goed om het even in de gaten te houden, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat haar wat op een handdoek lopen die je hebt vastgelegd met iets zwaars, boeken ofzo. Als ze dan nog zo loopt dan denk ik dat ze een afwijking heeft. X benen ofzo.

Verder heb ik dit alleen nog maar gezien bij te zware konijnen, maar dan ook echt te zware, en dit konijntje ziet er goed uit.

Als je je echt zorgen maakt kan je evt bij het inenten ernaar vragen bij je DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat haar wat op een handdoek lopen die je hebt vastgelegd met iets zwaars, boeken ofzo. Als ze dan nog zo loopt dan denk ik dat ze een afwijking heeft. X benen ofzo.

Verder heb ik dit alleen nog maar gezien bij te zware konijnen, maar dan ook echt te zware, en dit konijntje ziet er goed uit.

Als je je echt zorgen maakt kan je evt bij het inenten ernaar vragen bij je DA

Diamantje is 6à8 weken jong, en weegt 562 gram. Ik denk niet dat ze te zwaar is, maar ze eet wel goed, dus ik dacht dat ze misschien toch te vlug groeide. Te veel eiwitten en zo, en te snelle groei.

Ik heb haar gisteren op een stuk stof laten lopen en dan loopt ze normaal. Ze onderneemt ook meer als ze op stof kan lopen dan wanneer ze op een glad oppervlak zit. Dan gaat ze op ontdekking, terwijl ze op glad oppervlak meer stil blijft zitten.

Ik was maandag bij de dierenarts met haar, om haar te laten nakijken, maar toen wist ik nog niet dat ze haar pootjes zo hield, ze was toen haar kooitje nog niet uit geweest.

Maar als ik twijfel ga ik gewoon eens langs de DA. Ofwel tijdens de inentingen, ofwel maak ik gewoon een afspraak, voor de zekerheid.

aangepast door mystique
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze misschien even moet wennen aan gladde oppervlakten?

Mijn konijnen komen eigenlijk nooit binnen, maar als ik ze bijvoorbeeld moet wegen ofzo zet ik ze wel eens in de keuken of op het aanrecht en dan zitten ze ook met de poten zo. Ik denk dat ze gewoon even moet wennen aan een gladde bodem, misschien heeft ze altijd op stro ofzo gezeten en hier nog nooit last van gehad. Misschien dat ze nog wat spieren moet kweken om de pootjes onder het lijfje te houden?!

Maar ik ben geen DA hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor de reacties.

Ik laat haar normaalgezien niet op gladde oppervlakken lopen, omdat ik denk dat dat ook niet aangenaam is voor het beestje.

Ze zat toen op tafel, omdat ik de weegschaal en het bakje aan het klaarzetten was, en ik haar even op tafel had gezet

omdat ik weet dat ze daar niet af springt. En toén zag ik ook dat haar pootjes niet goed stonden, en heb er foto's van gemaakt.

Maar verder zit ze steeds op ruw oppervlak, ofwel op m'n schoot ofwel op de zetel. Maar meestal op m'n schoot.

Gisteren lag ze met haar kopje op m'n schouder, en ze was zachtjes aan het knarsetanden. :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor de reacties.

Ik laat haar normaalgezien niet op gladde oppervlakken lopen, omdat ik denk dat dat ook niet aangenaam is voor het beestje.

Ze zat toen op tafel, omdat ik de weegschaal en het bakje aan het klaarzetten was, en ik haar even op tafel had gezet

omdat ik weet dat ze daar niet af springt. En toén zag ik ook dat haar pootjes niet goed stonden, en heb er foto's van gemaakt.

Maar verder zit ze steeds op ruw oppervlak, ofwel op m'n schoot ofwel op de zetel. Maar meestal op m'n schoot.

Gisteren lag ze met haar kopje op m'n schouder, en ze was zachtjes aan het knarsetanden. :love:

:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .