Ga naar inhoud

Kranten + zaagsel


Moreth

Aanbevolen berichten

Ik heb even een vraagje, toen ik mijn beide voedstertjes kreeg had de vorige eigenaar en kranten in de bak liggen en zaagsel, ik vroeg mij af in hoeverre dit nou echt slecht is voor konijnen want ik weet dat zaagsel te stoffig is voor elk soort knaagdier en dat ze van kranten ziek kunnen worden, heeft iemand hier een antwoord op hoe schadelijk het nou precies is? Ze hebben nu inmiddels houtsnippers en stro in de bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebben ze toen echt van de kranten gegeten? mijn nijn zit ook wel op kranten maar daarop leg ik altijd karton , dus kan ze er niet bij.

ik weet niet hoe lang het geleden is dat ze bij de vorige eigenaar waren , maar ik denk dat als het al een maand geleden is dat er nu niks meer van kan komen , als ze goed eten en poepen , niet niezen of snot hebben en actief zijn dan is er zeker niks aan de hand!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaagsel is geen geschikte bodembedekking. Kranten gebruik ik wel gewoon, binnen alleen kranten en buiten doe ik een krant in het toiletje met daarover bodembedekking, ze doen daar niks mee. Op zich draagt het niet heel veel bij, maar het toiletje is wat makkelijker leeg te gooien dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt inderdaad, het is wel makkelijker om schoon te maken, alhoewel ik ervaren heb dat ik dan mijn stofzuiger nodig heb zodra ik alles in de prullebak wil gooien dus ik hou de kranten er uit, vind het makkelijker met houtsnippers, en zaagsel is inderdaad te stoffig voor konijnen en andere knaagdieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .