Ga naar inhoud

cocktail enting?


Alicia

Aanbevolen berichten

Ik kreeg vandaag een brief van de dierenkliniek waarin staat dat ze ' mij attent willen maken dat Snowy en Nino rond *die tijd* toe zijn aan een cocktail enting? Maar wat houd dat in bij konijnen, bedoelen ze dan VHS& Myx enting?

Jep, dan doen ze meestal de Myx & VHD-enting 1 in spuitje, waardoor je dus een mix/cocktail van deze 2 krijgt.

Zo hoeven ze maar 1 spuitje & naald te gebruiken per konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen dus dan de Lyomyxovax en Cunical in 1 spuitje, dus 1 spuit en er wordt dan ent stof uit 2 potjes gehaald ( 1 is lyo en de ander cunical). Was 'n beetje verwarrrend dat 'cocktail'

Dat doen ze idd dan in 1 spuitje.

Bij mijn konijnen hebben ze dit ook wel eens gedaan. Dit is per DA verschillend.

Mijn ervaring is dat het geen kwaad kan & alle konijnen hebben er goed op reageert, zonder entbult enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doen ze idd dan in 1 spuitje.

Bij mijn konijnen hebben ze dit ook wel eens gedaan. Dit is per DA verschillend.

Mijn ervaring is dat het geen kwaad kan & alle konijnen hebben er goed op reageert, zonder entbult enzo.

Dit is ook gebruikt bij de enting dag afgelopen keer toch? Met dat sjieke apparaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doen ze idd dan in 1 spuitje.

Bij mijn konijnen hebben ze dit ook wel eens gedaan. Dit is per DA verschillend.

Mijn ervaring is dat het geen kwaad kan & alle konijnen hebben er goed op reageert, zonder entbult enzo.

is dat erg een entbult?, toen ik jip ophaalde uit de opvang zeiden ze ja hier heeft hij een bult maar dat is van het enten, heb zijn entingsboekje ook meegekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is ook gebruikt bij de enting dag afgelopen keer toch? Met dat sjieke apparaat..

Volgens mij had dat sjieke apparaat idd ook zo'n cocktail-enting, maar daar zijn mijn konijnen niet mee geent (gelukkig).

Verschillende opvangkonijnen hadden er echt een grote bult aan overgehouden. Zeer waarschijnlijk omdat het apparaat iets meer "geweld" gebruikt dat een regulier spuitje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat erg een entbult?, toen ik jip ophaalde uit de opvang zeiden ze ja hier heeft hij een bult maar dat is van het enten, heb zijn entingsboekje ook meegekregen.

Een entbult kan idd geen kwaad. Mijn konijnen hebben het (nog) niet gehad, terwijl ze ieder jaar 2 x geent worden.

Bij de opvangkonijnen heb ik het wel regelmatig gezien.

Hou het eventjes goed in de gaten hoe het bultje zich verder ontwikkelt. Meestal trekt het vanzelf weer weg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

of een konijn een entbult krijgt of niet heeft niks te maken met een cocktail-enting hoor. De entbult is een reactie van het afweersysteem vn je konijn, omdat elke enting, cocktail of niet, verzwakte of dode ziekteverwekkers bevat. Het lichaam maakt antistoffen aan tegen die ziekteverwekkers, wat dus het gewenste effect is van de enting, en als reactie daarop ontstaat er, vaak alleen de eerste keer maar soms vaker, een bult vol dode ziektekiemen en dode witte bloedlichaampjes met antistof. Met hoeveel geweld je een enting erin gooit, heeft er niets mee te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .