Ga naar inhoud

Konijnen en vallen, hoe zit het?


Jorieke

Aanbevolen berichten

Dat katten "altijd op hun pootjes terecht komen" weten we.

Maar hoe zit dat met konijnen?

Konijnen kunnen redelijk hoog springen, maar wat gebeurd er met een konijn als ze een val maken?

Ik was bezig met het schoonmaken van het konijnenhok.

Het nachthok zit "in de lucht" en ze komen daar met een trappetje.

Het nachthok is ook af te sluiten met een schuifdeurtje.

Normaal doe ik dat deurtje altijd dicht als ik de la van het nachthok er uit schuif.

Maar ik was het nu vergeten......

Met als gevolg dat er een konijn vanuit de ren het nachthok in huppelde en zo weer naar beneden kukelde. De la was er uit...

Heel stom. Hij ziet er ook nog steeds goed uit, hoor. Loopt niet mank, is behoorlijk aan het stampen omdat ik op "zijn" territorium kom en is aan het genieten van het gras.

Ik heb 'm even bij me gepakt en een brokje gevoerd (ik weet dat konijnen stoppen met eten als ze pijn hebben) en dat brokje nam ie ook gewoon aan.

De val was van ongeveer 50 cm hoogte. En eigenlijk nog minder, want onder het nachthok staat zo'n schuilhutje, waar ie (op z'n poten) op terecht kwam. Ik denk dat het dus iets van 40 cm hoogte was. Maar goed, wij kunnen onze voeten ook breken door een stoeprand, dus ik vraag me af hoe het met konijnen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het er alles mee te maken heeft hoe ze neerkomen.. Als ze een beetje ongelukkig landen ja, dan kan er best wat gebroken of gekneusd zijn denk ik?

Hier springt Pip van de grootste hoogtes, raar beest. Ik hoefde me nooit zorgen te maken om ontsnappende konijnen als ik even het hok (boven) open liet staan om bijv. nog wat hooi of voer op te halen uit de garage, maar nu met Pip kan ik me niet eens omdraaien of mevrouw springt er al uit. En gisteren stond e cht het hele hok open, zowel boven als beneden dus, mevrouw komt vanuit de tuin aanlopen, rent naar boven en springt gelijk weer uit het hok! -.-' Ik kan slecht schatten :whistle2: maar ik ben er vrij zeker van dat de tweede verdieping minstens 80 cm hoog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik schrok er ook meer van.

Ze springen wel vaker zo'n hoogte, maar dit was zo onverwacht.

Ook wel weer een grappig gezicht. Konijntje loopt naar boven, gaat het nachthok in en valt zo weer naar beneden.

Hij kwam wel op z'n pootjes terecht, maar ja... dat kan natuurlijk altijd mis gaan.

Heb net nog even gekeken en ze zijn allemaal weer gewoon aan het genieten van het schone hok.

Maken binkies enzo. Alle 4, ook het gevallen konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal het vast wel goed zijn :yes:

Zoiets hebben wij wel op de boot gehad.. :$ Onder in de punt, in de boot zelf dus, is een bed en daarboven is een luik. Dat luik stond open, want het was warm. Op het luik lag een kussen, zo'n kussen voor op tuinstoelen. En onze hond wil daar lekker op gaan liggen, valt ie zo door het luik heen.. :$ gelukkig viel ie zacht, het was ook wel erg lachwekkend om te zien.. :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, zoiets hebben wij inderdaad ook eens met één van de honden gehad.

We hebben hier 4 honden, waarvan de 3 reutjes allemaal hun eigen bench hebben.

Nu hebben we één hond die graag OP de bench gaat liggen.

Daar ligt altijd zo'n plaid (voor als wij het koud hebben) en dat vindt Sammy lekker liggen.

Maar laatst lag die plaid op een andere bench. Dat was een bench die een beetje gammel was.

Sammy springt er op en zakt er zo door heen.

Heel zielig, maar we hebben zó gelachen XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .