Ga naar inhoud

terug bij af EC


Jikke

Aanbevolen berichten

Ben hier ten einde raad inmiddels. Jikke is weken goed gegaan maar van de week weer al meerdere malen tijden verlamd geweest aan achterzijde. Dan sleept ze zich weer door de ren. Nog net zo allert en actief als anders maar wel met een lijf dat niet mee werkt. Gelukkig ligt er een lekkere laag zand in de ren zodat ze zich niet open haald, maar wat moet ik nu met haar?

Het word steeds kouder en kouder. Ben bang dat naast verlamd zijn het ook niet goed warm blijft. Heb groot deel van de ren wat altijd droog blijft en ruim voldoende hokruimte. Opsluiten apart van de groep gaat bijna niet. Doe ze dan in een hondenbench maar die probeerd ze te slopen en dan is ze overdag nog actiever en heeft ze het alsnog. Uit de groep halen wil ik echt niet doen. Overigens als ze weet dat ik haar vang dan kan ik binnen de korste keren niet meer in haar buurt komen en gaat ze van stress zich doro heel de ren slepen met de hoop dat ze een plek vind waar ik niet bij haar kan komen (wat haar niet lukt maar wat mij wel duidelijk maakt dat ze echt niet uit de groep wil).

Wat heb ik nu nog aan opties qua medicatie? Oh ik kan mijn dieren niet zien lijden vind dit echt vreselijk. Gaat dit ooit nog goed komen? Hoe moeten we ooit de winter door komen met haar als het een strenge winter gaat worden? Hoe ver moet ik gaan? Wil ze niet kwijt maar wil ook echt niet dat een dier van mij lijd omdat ik het niet kwijt wil hebben.

Gelukkig doen de andere nijnen haar niets ben altijd bang dat ze met zijn allen een zwak ander konijn pakken maar zo zijn ze gelukkig niet.

Heb hiervoor nooit ervaring gehad met EC en weet nu dat het echt een vreselijk iets is

aangepast door Jikke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je helaas niet helpen, mijn "EC-ervaring" beperkt zich tot (uit zichzelf) overlijden en geheel genezen, het heeft nooit zo lang geduurd.. Al kan ik het dankzij die ervaring geheel met je eens zijn, het is een vreselijk iets!

Maar waarom ik nog reageer, ik weet niet of je het nog zou bekijken.. Ik heb nog een linkje geplaatst mbt de 90 dagen panacur geven in je vorige topic. (Slaat natuurlijk nergens op maar nu voelt het net of ik Jikke "gejinxt" heb door je topic omhoog te halen! :$)

Heel veel sterkte, ik hoop echt dat het goedkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dollie na jou bericht ben ik gelijk gestopt met panacur dus heb hier nog zeker een hoeveelheid staan maar ze heeft het denk ik ongeveer 35 dagen gehad ofzo. Die link had ik gemist maar nu doorgelezen. Was mezelf al de schuld hiervan aan het geven omdat ik gestopt was met de panacur door de reacties hier en nu heeft ze het weer terug...

Sorry dat ik een nieuw topic begonnen ben zie nu dat het oude topic helemaal nog niet zover weg gezakt is (had niet gekeken of het nog een beetje relevant was zodat ik het omhoog kon halen i.p.v. een nieuw topic beginnen) maak er nu misschien wel een beetje een zooitje van.

Wie heeft hier ervaring mee en kan dit nog goed komen? Heeft het nut dat ik de medicatie weer begin? Ben bang dat het dan wel haar organen misschien aan gaat tasten. pffffffffff zo moeilijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn reactie vandaag pas gepost hoor, vandaar dat het topic weer omhoog staat. Misschien is het juist wel overzichtelijk om een nieuw topic te beginnen. Geeft ook niet.

Als je gestopt bent met Panacur is het zeker de overweging waard om weer te beginnen denk ik.. In het topic waar ik de link van gaf, staat dat het met een onderbreking gegeven kan worden? Misschien dat je zwarte panter anders een berichtje kan sturen met de link van dit topic, zij kan je zeker weten verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

erg bedankt zeg voor je hulp!!!

Snap nu gelijk waarom mijn topic nog zo hoog staat. Vond het al geweldig dat er gelukkig zo weinig medische problemen blijken te zijn dat het topic weken nadien nog redelijk vanboven staat maar dat valt dan weer wel tegen helaas voor iedereen.

aangepast door Jikke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .