Ga naar inhoud

Doorligplekken bij mijn konijn


Aimee

Aanbevolen berichten

Bedankt weer voor jullie berichtjes.

Zo net heb ik geprobeerd iets om het 'open' pootje te doen (hetzelfde als om het andere pootje) maar ik heb dit er af gehaald want Loesje vind het duidelijk niet prettig.

Ze heeft gewoon 100% gevoel in de pootjes (voor zover je dat kan beoordelen dan) de verwachting? Die is niet echt gunstig... ze staan gewoon helemaal verkeerd.

Het probleem is dat heupen gewoon verkeerd 'in elkaar zitten' en de pootjes krom zijn. De enige mogelijkheid om te kijken hoe dat precies in elkaar zit is een rontgenfoto, maar dan moet ik even met mijn dierenarts overleggen of dat mogelijk is zonder roesje.

Zou ik dan iets kunnen bereiken met fysio? De stand van haar botten veranderd daardoor namelijk niet?

Een vetbed.... slim, dankjewel. Dat kan ik ook proberen. Zal dat niet schuren, zoals fleece?

Bij mijn konijn zijn zowel röntgenfoto's als echo's gedaan zonder roesje, maar dit verschilt natuurlijk wel per konijn.

En daar zat ik ook al over te twijfelen ja, over het schuren. Je zou het eens in het echt moeten voelen. Maar leg anders je verhaal voor aan Lisa (van The Hay Experts) ik denk dat zij dan ook wel kan beoordelen of het een goed idee is of niet. Weet niet hoe goed je Engels is.. Eventueel wil ik ook wel een mailtje sturen anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, weer heel erg bedankt voor jullie berichtjes. Met Loesje gaat het al stukken beter, er komen zwarte 'vlekken' tevoorschijn (haren dus) en om haar ene pootje zit nu gaasje met erover zelfklevend verband. Ideaal.. en Loes vind het prima. Hopelijk kan ik haar andere pootje binnenkort ook 'inpakken', gewoon ter bescherming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .