Ga naar inhoud

ze drinken amper water!


Turbonijn

Aanbevolen berichten

Hey

ik vroeg me toch iets af. We hebben nu 4 konijnen in totaal. En ze drinken allemaal maar bar weinig. Bij de 2 nieuwste wil het bakje nog weleens leger zijn maar bij de andere 2 van ons blijft er een hoop water in het bakje en in de fles, er gaat echt bijna niets uit. We hebben in biede rennen een waterbakje en een drinkfles.

Nou geef ik ze wel veel groente 1 x per dag. Bijv vandaag voor 4 konijnen: 1 mandarijn. stronk bloemkool 2 stroken bleekselderij en een witlof.

Zou er genoeg vocht in de groente zitten waardoor ze niet veel vocht meer nodig hebben???

Ze plassen overigens genoeg dus niet dat ze uitdrogen ofzo.

iemand een idee??

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne zijn ook zulke slechte drinkers. Dit komt vooral doordat ze veel groenvoer krijgen, want toen ik ze eens een dag geen groen gegeven had, enkel hooi en biks, was hun drinkbakje helemaal leeg, echt een unicum. Zolang ze kunnen drinken, moeten ze het zelf weten als ze niet willen drinken, vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt ook van de grootte van je konijnen af denk ik, ik heb hier een Rex zitten van nu ongeveer 3 kilo en een NHD van 1200 gr bij de laatste weegbeurt, mijn Rex drinkt echt veel maar mn NHDtje in vergelijking niet. Komt ook omdat ze allebij ongeveer evenveel groenvoer binnenkrijgen, dat ga ik niet in 2 aparte porties geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .