Ga naar inhoud

soep oogje


clau

Aanbevolen berichten

Mijn nijn heeft dat ook, idd wat wij ook hebben, gewoon hard opgedroogd oog-slaap noem ik het maar. Als het heel klein is is het volgens mij geen probleem, en als ik het voel haal ik het ook weg. Met me vinger erlangs.. maar het is dan ook echt heel klein, als het groter en natter is kan het een ontstoken oog zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Teddy heeft ook altijd vieze oogjes. Door zijn lange haren wordt het een mengsel van viezigheid, haartjes en klitjes. Ik probeer het heel vaak weg te knippen, ook de haren eromheen zodat deze er niet meer in kunnen komen. Van de week had hij een soort korst, leek of het ook een beetje had gebloed :s. Na de laatste keer dat ik het had weggeknipt (een paar dagen geleden) is er een soort kaal plekje ontstaan, alsof die haartjes eruit zijn getrokken door het klitten ofzo. Ik verzorg het heel veel, maar krijg dat spul ook niet met mijn hand of een doek weg. Het zit echt een soort vast 'gekoekt'. Zijn ogen en tanden zien er verder prima uit dus ik heb geen idee wat ik ermee moet. De dierenarts heeft al gezegd dat de oogjes niet ontstoken waren en dat er niets aan de hand is... Het lijkt me heel naar voor hem, al zie ik niet dat hij ermee bezig is ofzo. Iemand nog een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Teddy heeft ook altijd vieze oogjes. Door zijn lange haren wordt het een mengsel van viezigheid, haartjes en klitjes. Ik probeer het heel vaak weg te knippen, ook de haren eromheen zodat deze er niet meer in kunnen komen. Van de week had hij een soort korst, leek of het ook een beetje had gebloed :s. Na de laatste keer dat ik het had weggeknipt (een paar dagen geleden) is er een soort kaal plekje ontstaan, alsof die haartjes eruit zijn getrokken door het klitten ofzo. Ik verzorg het heel veel, maar krijg dat spul ook niet met mijn hand of een doek weg. Het zit echt een soort vast 'gekoekt'. Zijn ogen en tanden zien er verder prima uit dus ik heb geen idee wat ik ermee moet. De dierenarts heeft al gezegd dat de oogjes niet ontstoken waren en dat er niets aan de hand is... Het lijkt me heel naar voor hem, al zie ik niet dat hij ermee bezig is ofzo. Iemand nog een tip?

Ik zou het regelmatig bijhouden & schoonmaken met afgekookt water.

Zeker om de dag tot bijna dagelijks, als het zo heftig aangekoekt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Teddy heeft ook altijd vieze oogjes. Door zijn lange haren wordt het een mengsel van viezigheid, haartjes en klitjes. Ik probeer het heel vaak weg te knippen, ook de haren eromheen zodat deze er niet meer in kunnen komen. Van de week had hij een soort korst, leek of het ook een beetje had gebloed :s. Na de laatste keer dat ik het had weggeknipt (een paar dagen geleden) is er een soort kaal plekje ontstaan, alsof die haartjes eruit zijn getrokken door het klitten ofzo. Ik verzorg het heel veel, maar krijg dat spul ook niet met mijn hand of een doek weg. Het zit echt een soort vast 'gekoekt'. Zijn ogen en tanden zien er verder prima uit dus ik heb geen idee wat ik ermee moet. De dierenarts heeft al gezegd dat de oogjes niet ontstoken waren en dat er niets aan de hand is... Het lijkt me heel naar voor hem, al zie ik niet dat hij ermee bezig is ofzo. Iemand nog een tip?

Vlekkie heeft bij mij ook zulke vieze/ natte oogjes gehad toen hij nog geen jaar oud was. Hij is heel erg ziek geweest door pasteurella. De dierenarts zei dat zijn traanbuisjes waarschijnlijk dichtgegroeid waren doordat hij al zo lang ziek was. daardoor liep het gewone traanvocht uit de oogjes. Als dit bij mensen gebeurt worden de traanbuisjes opengeprikt. Bij dieren (konijen) doen ze dit niet en daardoor blijven de oogjes maar nat. Vlekkie heeft dit maanden gehad en de dierenarts zei ook dat het permanent dichtgegroeid was maar na maanden werden de oogjes ineens droog en zag Vlekkie er meteen een stuk schoner en minder huilerig uit.

Volgens mijn dierenarts is het niet erg als de oogjes zo nat blijven. Het is een minder leuk gezicht, omdat de plekken om de oogjes vaak kaal worden en soms gaan bloeden door het schraal zijn, maar het kan totaal geen kwaad zei hij. Ik heb bij Vlekkie ook nooit gemerkt dat hij er minder blij door werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit bij mensen gebeurt worden de traanbuisjes opengeprikt. Bij dieren (konijen) doen ze dit niet en daardoor blijven de oogjes maar nat.

Ook bij konijnen doen ze dit om een hem/haar te verhelpen met een traanoogje.

Constant een traanoogje is echt niet goed & nu met de winter op komst, lijkt me dit helemaal niet prettig...

Als je eigen dierenarts dit niet wilt doen, zou ik opzoek gaan naar een konijnkundige dierenarts die bekend is met deze ingreep.

Zijn de traanbuisjes werkelijk dichtgegroeid?

Ik denk eerder dat ze bomvol zitten met verharde tattie (snot).

Met het traanbuisje doorspoelen kan dit verholpen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .