Ga naar inhoud

Kleine keuteltjes - hooi op


Dollie

Aanbevolen berichten

Vorig weekend was mijn hooibaal op.... Had nog een zak kruidenhooi, die heb ik zondag avond open gemaakt. Normaal let ik er eigenlijk niet zo op hoeveel hooi er wel niet door gaat, maar die 500 gram was dinsdag avond al schoon op.. :eek:

Woensdag eind v/d middag hadden ze weer hooi. Heb eigenlijk niks aan ze gemerkt, gisteren de toiletjes weer verschoont en vandaag liggen er eigenlijk alleen maar kleine keuteltjes in het hok! Niks van normale grote. Terwijl ik nog wel drie konijnen heb die op hun eten aanvallen alsof ze nooit wat krijgen.

Nu lees je wel eens dat het drie dagen duurt voor iets er weer uit komt.. Dat zou qua tijd wel kloppen.. Kan dit de oorzaak zijn? Ze eten dit hooi iets minder dan normaal, maar de keuteltjes zijn echt extreem veel kleiner en heel donker, precies alsof er helemaal geen hooi in zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk wel dat dit de oorzaak kan zijn, ik heb hier ook een lastige hooi eter en in t begin at brutus maar een paar sprietjes en idd toen had hij ook kleinere zwarte keuteltjes. nu eet hij zijn hooi wel (na heel veel soorten en kruides te proberen haha) maar nu heeft hij wel gewoon normale keutels. ik dnek dan wel dat dit de oorzaak is aangezien er verder niks aan hun voeding is verandert??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt inderdaad Dollie, ik zie bijvoorbeeld ook aan de keutels van Nijn of hij weer last heeft van zijn gebit, dan worden ze een stuk kleiner omdat hij dan geen hooi meer eet!

Ja ik weet ook wel dat ze kleiner worden door niet hooi eten, maar ik was toch wel verbaasd dat ik het twee/drie dagen later pas zie.

Maakte me ook niet echt zorgen, leek me toch wel hƩƩl sterk dat alledrie nu stasis zouden hebben terwijl ze alledrie goed eten! En vandaag zaten er alweer grotere tussen ja. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .