Ga naar inhoud

Winterpeen goed houden....


bunny ranch chanty

Aanbevolen berichten

Ik zat zelf met het probleem van veel konijnen dus ook veel winterpeen hoe hou ik dat goed. In de koelkast in een zak kunnen ze het wel een of 2 weken uithouden, mits ze niet schoon zijn gemaakt.

Maar ja dan is mijn koelkast te klein :mdr:

Ik haal een zak van 15 kilo namelijk 3,95.

Mijn leverancier legde ik het probleem voor ondanks dat ik de peen koel weg legde, de penen snel uit droogde.

Hij kwam met de tip pak een grote emmer en leg de peen er in, in water?

Zo gezegt zo gedaan :mdr: Ik ververs om de 3 dagen het water.

De bak staat buiten en het werkt heel goed!Zo kan ik ruim een week met 15 kilo doen en de winterpeen blijft goed!

Als het vriest gaat de bak de schuur in.

BRC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu is dit seizoen is het idd ideaal op groenten buiten te bewaren ;)

Zelf koop ik altijd bospeen met loof. Mij is ooit vertelt dat dit beter zou zijn dan winterpeen.

Waarom dat dan? Winterpeen bevat minder suiker wordt hier altijd gezegt. (Ik koop wat me uitkomt trouwens.. :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is vertelt juist andersom, volgens mij...

Maar iig --> ik vind de combinatie bospeen met loof heel lekker voor de konijnen :)

Volgens mij is het echt de waspeen die meer suiker bevat.

Maar vanwege het loof koop ik liefst ook bospeen, alleen heeft de Lidl die niet altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je met deze temperaturen niet eens per se water erbij hoeft te doen. Het is buiten namelijk al een koelkast :P

Ze drogen buiten dus als nog uit ook als het koud is zijn ze binnen 3 dagen zwart en vooral slap.

Ik heb al 2 weken een krat winterpenen in de garage staan en er is nog niks mis mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd wel veel winterpeen in de koelkast liggen, vooral als ik naar de markt in belgie ben geweest dan heb ik 5 kilo erin liggen voor 2 konijnen.

Ik heb zelfs .. uhm.. speciaal een koelkast in huis staan voor de groente van de konijnen...

(ligt ook wel spul voor mij in haha.. maar is voornamelijk voor de groente van de lieverds aangeschaft...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .