Ga naar inhoud

wanneer castreren


veroontje

Aanbevolen berichten

Rammetjes zijn over het algemeen met 3 maanden geslachtsrijp, voedsters vanaf 3,5. Om ongelukjes te voorkomen kun je ze dus het beste met drie maanden scheiden. Sommige dierenartsen castreren wanneer de ballen zijn ingedaald, maar de meeste pas rond de 5 a 6 maanden. Wanneer je een dierenarts vindt die met drie maanden al wil castreren, hoef je ze helemaal niet uit elkaar te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wordt wel veel aangehouden ja maar volgens sommige is de ram maar 2 dagen na de castratie nog vruchtbaar. Je hebt soms nog verdwaalde sperma cellen maar dit zijn er zo weinig... Ik zou ook 2 weken aanhouden maar als je de ram castreerd terwijl hij 3 maand en een week is zou ik ze gewoon bij elkaar laten. De voedster is namelijk tussen de 3.5 maand en de 4 maand vruchtbaar. (volgens mij:$)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je wel ontzƩttend veel pech hebt als je je ram met drie maanden laat castreren en bij de voedster (van dezelfde leeftijd) laat, als je dƔn nog een nestje krijgt.. Over het algemeen zijn voedsters rond vier maanden vruchtbaar en kan de ram na 48 al niet veel meer presteren. Dan zou je dus twee enorme uitzonderingen moeten hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .