Ga naar inhoud

slechte keutels ... help


roomie

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, mijn konijnen keutelen al even slecht, ik ben toen gestopt met groenvoer geven, ze kregen toen alleen hooi en biks, billie weegt 2.7 en flo 2.4 ze krijgen per konijn ongeveer 65 grams biks.

billie eet zowiezo al slecht hooi, ook kruidenhooi,

flo niet

nou geef ik ze weer witlof, want merkte dat het ook niet uitmaakte, ze bleven die keutels houden

het zijn keutels die zacht zijn je kunt ze zo indrukken, glimmend en nattig

ik heb net foto's gemaakt maar het is donker dus je ziet het niet goed, deze keutels zijn van flo, ik zal morgen wat betere foto's maken

het gedrag is gewoon goed, dus

roomie-albums-flo-picture31978-000-0433.jpg

roomie-albums-flo-picture31977-000-0432.jpg

bij de opvang (ze hadden de keutels niet gezien maart naar mijn beschrijving)

zei ze misschien hebben ze wordem, dat ik panacur moest halen, panacur kwam zowiezo niet erg zijn, maargoed wat denken jullie

het zijn raslose konijntjes maar gezondheid is verder goed, altijd levendig etc nooit verminderede eetlust

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan het wel invloed hebben op de keuteltjes. Ik zou ze dan gewoon Panacur geven, tien dagen geloof ik, of twee weken? Panacur wordt verder niet opgenomen door het lichaam dus is ook niet echt schadelijk.

En zou inderdaad ook eens iets minder biks geven. En kijken of het lukt ze meer hooi te laten eten, minder biks zal daar ook bij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dankjulliewel

ja het probleem is dus billie die slecht hooi eet verhuist de 17de en ik wil haar in een goede gezondhheid verhuizen

en weer stoppen met het groenvoer?

geef ze nu alleen witlof, en laatst winterpeen

en soms en stukje gedroogd brood:$ ik weet dit is slecht maar ze vinden het zo lekker

ik heb nu kruidenhooi, is dit erg? hoorde een keer bij een dierenwinkel dat je beter neutraal hooi kunt pakken als ze slecht poepen

en hoe kan ik billie beter hooi laten eten

uhhm het merk, ja eerst gaf ik teurlings, maar deze og god heeft me vader gehaalt weet het niet, hij haalt het bij een handel zegmar, waar ze geen dierenverkopen

ik heb ze ook weleens ss(volgens mij, iig duur merk haha)

gegeven, maar daar werden de keutels ook niet anders van, waren groene en rode staafjes volgens mij, ofja staafjes ik weet niet wel de ss structuur, die vonden ze wel erg lekker

dankjullie voor jullie snelle reacties, dat wordt morgen even panacur halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het soort biks wat je geeft kan ook van invloed zijn op de keutels.

Het soort hooi maakt bij mijn weten niet veel uit. Heb je ook al eens timothy hooi geprobeerd? Dat is wel vrij duur, maar waarschijnlijk dat ze dat wel goed eten. Als alles dan weer rustig is kun je het mengen met je eigen hooi en zo minderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat denk jij dat een goed voer is, toen ik ss voerde bleven de keutels ook zo

agja gekd maakt niet uit dan schieten me ouders maar even voor, en waar bil heen gaat,doen daar ook niet moeilijk over.

is timothy hooi alleen voor diarree of voor konijnen die slecht hooi eten?

en wat denken jullie dat ik moet doen met het groenvoer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dan denk ik cuni complete

oke dt wordt morgen de panacur even halen

en hoe kan ik dat het beste toedienen?

aangezien billie de 17de weggaat, maar ik ga donderdag meteen langs naar school, en ga daar waarschijnlijk vrijdag eten, dus billeke is zzomaar niet van mij af, en dan dus ook niet van de panacur.

dan haal ik morgen even timothy hooi, weten jullie hoe duur dit is ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .