Ga naar inhoud

Mijn konijn eet nog niet zo veel na castratie


boeffie

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn konijn Boef is afgelopen vrijdag gecastreerd. Nu maak ik mezelf een beetje zorgen omdat hij nog niet eet zoals voor de castratie.

Hij eet wel hooi, gedroogde weide kruiden, witlof en andijvie. Maar zijn brokjes eet hij nog niet. Ook de cracker die hij vroeger gelijk verslond eet hij niet en de yoghurt snoepjes die hij ook super lekker vind wil hij nu niet eten.

Dus vraag mij nu af of hij wel voldoende eet. Jullie hier ervaring mee en wat hebben jullie toen gedaan?

Voor de rest ziet hij het ook niet zitten om zijn pijnstilling die hij mee kreeg nog te nemen. Is een hele worsteling geworden met als resultaat dat hij het drankje niet binnen krijgt. Iemand nog tips om het wel toe te kunnen dienen zonder worsteling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vrij normaal dat het even duurt voor ze weer biks gaan eten als ze ziek zijn (geweest) of pas geopereert zijn. Mijn ram at wel al veel sneller weer biks, maar zolang hij verder wel goed eet, zou ik me niet te veel zorgen maken om de biks. Yoghurtsnoepjes en crackers kun je sowieso beter niet geven.

Persoonlijk zuo ik het nog even aankijken, hij eet wel goed begrijp ik maar gewoon geen biks. Hooi en groente zijn veel belangrijker dan brokken en dat eet hij wel. Als hij over een paar dagen nog geen brokken eet, zou ik wel even contact opnemen met de dierenarts. Het niet eten van brokken kan duiden op gebitsproblemen, maar ik geloof dat de meeste dierenartsen het gebit ook even nakijken als het konijn toch onder narcose is, als er wat mis was hadden ze dat dan wel gezien. (Mijn dierenarts doet dit wel in elk geval.)

En de pijnstilling.. Konijn in een handdoek wikkelen, in de houdgreep en even doorzetten.. Smeer het anders rond zijn mondje en op zijn pootjes, dan krijgt hij het ook wel binnen, hij zal het er wel gelijk af willen wassen. Hij zal nu ook wel niet zo veel pijn meer hebben, een castratie is geen zware ingreep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor de reacties..

Zal het nog wel even aankijken. Hij eet tenminste wel en ziet er levendig uit en hopst al weer vrolijk door de kamer heen.

Wat betreft de pijnstilling op witlof doen. Dat werkt niet. Hij rook eraan en besloot dat hij het niet wilde eten. Op voor pootjes smeren werkte wel goed. Want die moesten toch wel schoon van hem :) Heb overigens niet de indruk dat hij echt pijn heeft toen hij de pijnstilling even niet op tijd op had.

Maar als een konijn alleen hooi en groenvoer eet hoeveel moet hij dan ongeveer op één dag binnen krijgen???

Hij is 6 maanden oud en weegt ongeveer 2,2 kg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn rammetje gecastreed was wou hij ook niet gelijk gaan eten alles wat hij normaal zo naar binnen werkt liet hij staan

en volgens mij was hij ook een beetje boos op me mocht m ook niet aaien....

Ik had van te voren wat worteltjes pap gehaald en dat heb ik rond zn mondje gesmeerd zodat hij tijdens het poesten toch wat binnen kreeg

en aan t einde van de middag ging hij ze biks weer eten en vondt hij mij ook weer wat liever hahahah (want jah had wel zn mannelijkheid weggehaald)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .