Ga naar inhoud

Tanden...


Tatjana

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje mijn franse hangoren hebben hele lange tanden echt niet normaal hoe lang... laatst zat er een hele lange dot haar aan die tanden vast dus ik wou het eruit halen.. maar ze liet het niet toe.. een dag later zat het er nog en heb ik besloten om haar even naar binnen te halen en het voorzichtig los te halen... wat bleek in die dot haren zaten stukken tand...

Ik wou het verder bekijken maar het lijkt me niet goed dat de onderste tand want er zit er nog maar 1 uit het bekkie steekt... is me dus ook pas gisteravond goed opgevallen...

En die boventanden zijn ook giga groot... zijn dit olifantstanden?

Ik maak maandagochtend gelijk een afspraak en ga naar de dokter vind het zo zielig en het zal vast pijnlijk zijn ze eet wel goed trouwens....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt inderdaad als olifantstanden, maar een konijnkundige DA kan dit zeker wel zien. Vaak kunnen ze een tijd nog wel goed eten, tot ze écht te lang zijn. Gelukkig ben je er op tijd bij!

Laat de tanden overigens niet knippen, slijpen (dit moet straks ongeveer 1x in de 6 weken gebeuren) of de tanden laten trekken is veel veiliger. Maar dat kun je het best even overleggen met je dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het idd olifantstanden zijn wat ik wel verwacht dan worden ze getrokken maar als boven en onder getrokken word kan ze dan nog wel eten?

Ja hoor, maar je zult wel even op moeten letten met de groenten en sommige soorten biks willen niet zo heel goed meer omdat ze die niet vast kunnen pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar ben ik nog niet helemaal achter maar voor de zekerheid neem ik ze beide mee maandag..

Nouja de kosten zien we dan wel weer me dames gaan niet langer pijn lijden in elk geval...!!

En ja de fokker geeft niet thuis, kan gebeuren ben ik dus ook wel klaar mee !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen zeg.... Kan gebeuren.... Nee, het is juist de bedoeling dat je er voor zorgt dat het niet gebeurt!

Hopelijk valt het mee. Waarschijnlijk zullen ze het toch eerst slijpen, tenminste, ik geloof dat dat meestal zo gaat. Soms is het een eenmalig iets. Maar dat lijkt me eigenlijk niet, zeker als beide 't hebben.. Rot zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja tis even goed balen... maargoed tis helemaal sneu dat ze er last van hebben kan me nou niet voorstellen dat het lekker aanvoelt...

net maar even groente in ministukjes gemaakt... maar het aparte is dat ze wel gewoon nog op wilgentakken enzo kauwen... zal ik er dan echt goed op tijd bij zijn dat ze er nog weinig last van hebben/??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .