Ga naar inhoud

Drinkt erg veel???


Miran&Luna

Aanbevolen berichten

opsich kan het normaal geen kwaad, ze gaan dan gewoon meer plassen. Probeer er wel op te letten dat ze voldoende hooi eet want veel drinken vult de maag ook.

Als ze nog geen vriendje heeft, ga dan even kijken in een asiel voor een leuk vriendje! Een konijn alleen gaat zich namelijk snel vervelen en word sneller ziek en zal ook sneller sterven. Als jij helemaal aleen was en je had enkel speelgoed en geen vriendje om mee te spelen, zou jij ook ongelukkig zijn lijkt me.

Ga even in een asiel kijken voor een gecastreerd rammetje, als je een ongecastreerde wil, laat hem dan wel castreren!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reacties!!

luna heeft een fles van 320 ml

en soms drinkt ze daarvan 2 flesjes op een dag en soms 1.

en wat kan ik het beste doen als ik een ander konijn erbij zet?

luna is een vrouwtje van bijna een jaar denkk.. Ik heb dan het liefst een jong konijn?

maar wat is het beste een vrouwtje of een mannetje?

en is me kooi dan niet te klein voor 2 konijnen? mijn kooi is : 1meter bij 55 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn hoort tussen de 50 en 150 ml water per dag per kilo lichaamsgewicht te drinken. De hoeveelheid is afhankelijk van het weer en wat ze verder voor voer krijgen. Als je veel groenvoer geeft, zal je konijn misschien zelfs onder de 50 ml zitten, omdat ze dat al via het groenvoer binnen krijgen. Daarnaast lekken eigenlijk alle drinkflesjes ook wel een beetje. Over te veel drinken zou ik me niet zo heel snel zorgen maken, als je konijn verder helemaal gezond en fit is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kooi van 1 meter bij 55 cm is te klein voor twee konijnen. Eigenlijk is het het beste als elk konijn een vierkante meter heeft! Dat is dus 1 meter bij 1 meter! Eigenlijk bijna alle binnenkooien die verkocht worden zijn dus te klein. Vaak zijn ze wel makkelijk uit te breiden met een panelenrennetje of gewoon heel veel beweging buiten de kooi. Er bestaan wel grotere binnenkooien, tot 150 cm breed of met een extra verdieping.

Je kunt het best een gecastreerd rammetje bij jouw konijn zetten. Een kong konijn is lastig, dan moet je hem apart houden tot hij oud genoeg is om gecastreerd te worden en nog twee weken daarna. Dan pas kun je gaan koppelen, en dan moet je hopen dat dat lukt.

Wat makkelijker is, is naar een konijnenopvang in de buurt gaan

http://www.bunnybunch.nl/opvangen--en-asiels.html

Daar kun je met Luna heen, en zij kan dan daar al kennismaken met gecastreerde rammetjes. Op die manier zit je niet moeilijk met apart houden en weet je zeker dat het klikt. In opvangen zitten ook jonge konijntjes, in alle soorten en maten. Daar moet wel iets bij zitten wat zowel jij als Luna ziet zitten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hok is inderdaad te klein voor twee konijnen. Ik zou op z'n minst voor twee verdiepingen gaan. Als ik je foto's goed bekijk, dan heb je Luna binnen staan of niet? Ik heb zelf namelijk een wat kleiner hok (2 keer 1 meter x 50 centimeter en een plank extra), maar mijn konijnen lopen wel iedere avond los. Als je de konijnen buiten hebt, dan zou ik zeker voor een groter hok met ren gaan zoals Evee ook schrijft.

Ik zou ook gaan voor een gecastreerd rammetje. Bij mij moesten ze namelijk een maand uit elkaar gehouden worden, omdat Knijster net gecastreerd was en Loena nog te jong. Je hebt er dan een hoop werk van (maar ik vond het het wel waard hoor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .