Ga naar inhoud

Binky.. ik ga je missen!


mlissathing

Aanbevolen berichten

Mijn konijn had rond eind 2009 een gezwel aan z'n linkerkaak.

Der zit pus in en is met een operatie weggehaald.

Het is verder weer mooi genezen en er was niks meer van te zien toen het haar weer aangegroeid was.

Tot een aantal weken terug.

Toen zag ik weer een bobbel. maar de haren zaten er nog wel allemaal op.

En het was weer op dezelfde plek.

Die ik weer naar de dierenarts. die zei dat het een kaakgezwel was bestaand uit beenderen(bot).

Dat hij het wel weg kan halen maar het er dan toch weer aangroeit.

Hij zei dat als hij er echt last van krijgt en eraan lijd we terug moeten komen om hem een spuitje te geven.

Op dat moment had hij er verder nog geen last van.

At en dronk goed.

Maar nu begin hij toch 1/2 weken later veel magerder en slapper te worden.

Hij drink juist heel veel.

En probeert ook te eten. maar het lijkt er een beetje op alsof het kauwen een beetje moeilijk gaat ofzo. maar hij eet wel.

Alleen ziet hij er nu echt niet meer uit.

De plek waar het gezwel zit is nu bij het gezwel het haar weg en hij is er helemaal vies en nat.

En dat heeft zichuitgebreid tot z'n neusje en iets daarnaast.

Gisteravond een schoongemaakt met gekookt, afgekoeld water.

Maar het is er niet echt beter op geworden..

In het hok hopt hij ook niet meer normaal rond.

Maar hij heeft zegmaar z'n voorpoten zowat tegen zijn achterpoten, dus net ervoor zegmaar. en zo 'loopt' hij door het hok.

Ziet er best raar uit.

Maar verder als ik het hok opendoe. gaat ie wel zoals normaal op zijn achterpootjes staan en komt lekker kroelen.. alleen is hij écht mager. de botten voel je zo zitten en hij voelt ook al een beetje slap aan.

Dus we hebben besloten om morgen met hem tussen half 2 en 2 uur 's middags naar de dierenarts te gaan en hem een spuitje te laten geven..

Ik wil hem niet kwijt, maar het is beter voor hem! hij ziet er echt niet meer uit :(

Ik heb hem vandaag gezien en morgen na school om kwart voor 1, 1 uur kan ik hem weer zien want dan ben ik weer bij mijn ouders. en dan heb ik nog een halfuurtje met hem..

Ik ben er echt helemaal kapot van, maar ik laat hem zo niet verder leven..

Hij heeft een fijn leven gehad.

We hebben hem al 5 jaar en is nu ongeveer 6 jaar.

Dit konijn hebben we het allerlangst van alle andere 12 konijnen.

Hij is het liefst en het tamst. het is écht een deel van het gezin gewoon.

Iedereen is gek op hem!

Hij is niet bang, is rustig, vind het leuk om te kroelen en bij je op schoot te zitten.

En na 5 jaar plezier van hem te hebben gehad. moeten we morgen toch echt maar afscheid van hem gaan nemen.

Ik hoop dat hij deze nacht verder nog goed doorkomt en dat hij morgen na het dierenarts bezoekje eindelijk in vrede kan rusten.

Ik ga hem écht heel erg missen! :(

Hier nog wat foto's van hem:

2w7qo14.jpg

Binky 2 en een halve maand geleden

ac53rk.jpg

Binky 2 en een halve maand geleden

2rdl0rd.jpg

Binky 2 en een halve maand geleden.

En nu de foto's van Binky hoe hij er nu uitziet.. op de foto's is lijkt het minder erg als in het echt. in het echt is het écht verschrikkelijk om te zien. dat doet zo'n pijn..

Heb de foto's in een link gezet. want het ziet er niet echt leuk uit.. :(

http://oi51.tinypic.com/8ygw0m.jpg

http://oi51.tinypic.com/2937vc7.jpg

http://oi55.tinypic.com/cs5yf.jpg

Binky ik ga je écht héél erg missen! :(:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een zielig verhaal,ik begrijp dat je die schat vreselijk gaat missen,maar als ik de foto's zie van hoe Binkie er nu uit ziet denk ik dat dit het enige verstandige is om te doen...Zijn oogjes stralen echt verdriet uit en hij zal zich vast niet lekker voelen....heel fijn dat je hem uit zijn lijden gaat verlossen...hoe graag we ze ook altijd bij ons willen houden getuigd het los laten van een dier van dieren liefde...geniet nog maar lekker van hem hij zal jullie liefde blijven voelen ook als hij inslaapt...hij heeft een heerlijk leventje bij jullie gehad...

Sterkte morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat rot, en wat herkenbaar. Mijn vorige nijn had ook een kaakabces. Ze was al oud, maar ik heb haar er toch aan laten helpen. Maar ze is nooit helemaal meer zichzelf geworden na die ingreep. Dus toen een maand of 4 later het abces weer terug bleek te zijn wilde ik haar dat niet nog een keer aandoen en heb ik haar in laten slapen.

Maar ze was ook al 11 1/2.

6 jaar is nog wel jong, arme Binkie. Het is echt een snoepie om te zien op die foto's. Heel erg veel sterkte met dit verlies...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een zielig verhaal,ik begrijp dat je die schat vreselijk gaat missen,maar als ik de foto's zie van hoe Binkie er nu uit ziet denk ik dat dit het enige verstandige is om te doen...Zijn oogjes stralen echt verdriet uit en hij zal zich vast niet lekker voelen....heel fijn dat je hem uit zijn lijden gaat verlossen...hoe graag we ze ook altijd bij ons willen houden getuigd het los laten van een dier van dieren liefde...[geniet nog maar lekker van hem hij zal jullie liefde blijven voelen ook als hij inslaapt...hij heeft een heerlijk leventje bij jullie gehad...

Sterkte morgen.

Bij deze zin begon ik weer te huilen... ik wil hem niet kwijt.. ik hou van hem. maar het is het beste voor hem :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binky dit gedichtje heb ik voor jou gemaakt

Binky

Na 5 jaar lang bij ons geleeft te hebben

Wordt je zwakker

Je kreeg een kaakabces

Hebt het overwonnen

Maar geen lang succes…

Het kwam weer terug

In beender vorm

Naar de dierenarts gegaan

Weghalen had geen zin

Nu maar hopen en hopen..

Maar je werd zwakker

Verloor wat haar

Je zag er niet meer goed uit

Nu weten we het zeker

Jou leven.. het is nu helemaal klaar…

Je blijft doorvechten

Maar toch is je lot nu gekomen

Morgen gaan we afscheid van je nemen

En daarna wordt je de dood ingenomen

Hou je voor de laatste keer vast

Zeg nog even gedag

Knuffel je nog een laatste keer

Nu is het tijd om te gaan

Uit het leven te stappen

Je geest aan de hemel af te staan

Binky rust zacht

Ik zal je nooit vergeten

Je had écht zoveel kracht

Maar nu is het gewoon echt afgelopen

Je geest verlaat je lichaam

Ik vergeet je nooit!

Ik hou van je!

Maar nu ben je gegaan…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt vreselijk voor je. Ik zit hier ook met tranen in mijn ogen. De foto's zien er heel erg zielig uit, dus ik weet zeker dat je de beste beslissing neemt die er is. :goed:Neemt alleen niet weg dat het volgens mij de moeilijkste beslissing is die je voor je beestje moet maken.

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was om half 1 uit van school.

Mijn moeder haalde me op en vertelde dat Binky vanochtend al overleden was... :(

Hij heeft de middag waarin hij een spuitje zou kregen niet meer gehaald.

Ik mis hem écht zo erg! :(

Hij lag languit gestrekt in z'n hok.. levenloos..

Heb hem opgepakt, en hem een hele tijd lopen aaien en tegen hem praten, met veel tranen erbij.

Binky rust zacht! Je bent eindelijk van alle ellende verlost en ik hoop dat je daarboven gelukkig bent!

Ooit komen wij elkaar weer tegen, maar nu kan je eindelijk rusten!

R.I.P Binky

Je krijgt een mooi plekje op de regenboogbrug !

aangepast door mlissathing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was om half 1 uit van school.

Mijn moeder haalde me op en vertelde dat Binky vanochtend al overleden was... :(

Hij heeft de middag waarin hij een spuitje zou kregen niet meer gehaald.

Ik mis hem écht zo erg! :(

Hij lag languit gestrekt in z'n hok.. levenloos..

Heb hem opgepakt, en hem een hele tijd lopen aaien en tegen hem praten, met veel tranen erbij.

Binky rust zacht! Je bent eindelijk van alle ellende verlost en ik hoop dat je daarboven gelukkig bent!

Ooit komen wij elkaar weer tegen, maar nu kan je eindelijk rusten!

R.I.P Binky

Je krijgt een mooi plekje op de regenboogbrug !

Pfff zit hier met dikke tranen over me wangen, wat erg meis !

Binky zal altijd bij je blijven..

Sterkte xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .