Ga naar inhoud

Nom nom, blindedarmkeutels!... Of niet.


Volucria

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een paar dagen Haze, één van de kleine konijntjes van Tao_Gini, bij mij wonen. Het is echt een schatje, erg aanhankelijk en pluizig en lief! Ze eet veel hooi, krijgt elke dag een beetje groente (wortelloof, paardebloemblaadjes, zulke dingen) en eet zowel het voer dat ik meegekregen heb als de bikskorreltjes die ik eronder meng goed op. Maar er is één ding dat ze niet eet: blindedarmkeutels.

Vanaf dag één merkte ik al dat er platgetrapte blindedarmkeuteltjes in haar hok lagen, naast haar eetbakje, en er liggen er elke dag weer. Ze lijkt me voor de rest niet ziek of te dik ofzo, maar die keuteltjes baren mij zorgen. Negeert ze die omdat ze net verhuisd is en wat stress heeft? Beginnen konijntjes pas vanaf een bepaalde leeftijd BDK's op te eten? Is er iets anders aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is op zich niet abnormaal dat ze wat BDK's laten liggen hoor. Kleine konijntjes zijn overal mee bezig, moeten de hele wereld nog ontdekken.. En ja, dan schiet het er wel eens bij in. Hoeveel vind je er? Een paar of echt heel veel? Als ze álles niet op eet, zou ik haar misschien eens ontwormen.. Maar in principe is het wel normaal hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het er veel lijken, maar ik heb ook geen idee hoeveel ze er produceert... Misschien zijn degene die blijven liggen maar een klein deel van degene die er uitkomen. Ik zal het iig nog even aankijken. Zijn er signalen waarbij er aan de alarmbel moet worden getrokken? En waar kan ik zo'n ontwormingsproduct vinden, voor het geval dat? Ik zie geen wormpjes in de BDK's, maar dan weet ik dat ook weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan panacur halen bij de DA. Niet iets anders laten aansmeren (zoals mij is gebeurd) want alleen panacur werkt. Het kan ook wel kloppen dat je geen wormpjes ziet in de keutels hoor. Je ziet ze niet altijd.. De grootste kans om ze te zien heb je als de keutels er net uitkomen na een paar minuten zijn de wormen verschompeld en zie je ze niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .