Ga naar inhoud

Wondjes in oren


Bianca

Aanbevolen berichten

Ik heb een NDH van 15 1/2 week en omdat ze vanaf het begin inkt van de tattoeerder in haar oren had ben ik gewend geraakt af en toe even in haar oren te wrijven om wat inkt te verwijderen (er blijven maar restjes zitten).

Toen ik dat net deed voelde ik bobbeltjes en toen ik keek zag ik dat ze kleine wondjes in haar oren heeft. Ik zie haar inderdaad heel veel in haar oren krabben, dus ik denk dat het daarvan komt.

Maar waarom krabt ze zoveel? Ze heeft wel een paar vlooien gehad dankzij de katten van de buurman en heeft daar maandag een pipet Stronghold voor gekregen.

Bovendien is ze woensdag nog nagekeken door een DA toen ze haar injecties kreeg. Al zeg ik er zelf wel steeds bij dat er ook nog wat inkt in haar oren zit als een DA in haar oren kijkt. Zou het kunnen dat ze daardoor mijt over het hoofd zien?

Maar omdat ze nu Stronghold heeft zou dat daar ook tegen moeten helpen als dat zo zou zijn, toch?

Als het geen mijt is, zou ze dan zo veel in haar oren krabben door de vlooien, of door de inkt, of heb ik het zelf veroorzaakt door af en toe in haar oren te voelen?

Ik heb het voorzichtig een beetje schoongemaakt met een wattenstaafje met een heel zacht ontsmettingsmiddel. Ik heb haar nagels nagekeken maar die zijn niet te lang of te scherp.

Kan ik nog meer doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfff zal maar weer NHD is het ras...

Oren kun je schoon maken met een watten staafje met water, dan veeg je de inkt weg met een keukenrol of droog doekje.

De puntjes in de oren komen door de tatoe....

Als ze hier rode krassen en of jeuk aan heeft na dat je het nu gewoon helemaal gaat schoon maken.

Kan ze mijt of schurft hebben.

Dus kijk een dag na het schoomaken hoe ze op haar oren reageerd en eventueel verder stappen kan ondernemen.

Met een dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent wel een van de weinigen die op mijn topics reageert, Cindy. Bedankt daarvoor.

Ik weet dat de Stronghold ook tegen mijt zou moeten werken, toch? Zal schurft nog even nakijken of het daar ook tegen is.

Kan ze eigenlijk wel jeuk hebben van de inkt? Het is volgens mij alleen wel erger geworden de laatste tijd. Maar sindsdien is ze wel al bij een DA geweest en die zag niks raars. Of kan er ook wat zitten wat je niet kan zien?

Die puntjes ik vandaag voelde is niet de tatoo hoor (die kun je bij mijn nijn niet voelen), dat waren dus korstjes van wondjes, maar veel dieper in het oor. Ik heb de meeste inkt al weggehaald, maar het restant zit echt heel diep in haar oor (dus niet alleen de schelp) en daar durf ik geen wattenstokje in te steken. Lijkt me niet goed.

Dus Schurft en mijt is het enige waar een konijn jeuk aan de oren van kan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit je konijn samen met een ander konijn?

Mijn konijn had ook krassen in haar oren, maar dat kwam door een ander konijn. Ik dacht dat de koppeling gelukt was maar dat was dus niet. Mijn ex-ram trapte haar met zijn achterpoten in het gezicht en dus ook in de oren. Het zag er uit als schrammen. Het is vanzelf weer genezen.

Maar als je konijn zelf al de hele tijd jeukt aan haar ook, dan zal dit wel niet zo waarschijnlijk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feline had zo uit het niets kale oren.. Aan de buitenkant dan. Ook wel eens een wondje, al zag ik haar nooit krabben, was de huid rustig, alleen schilferig. DA kon niks vinden.... Uiteindelijk is het over gegaan.

Stronghold werkt niet tegen schimmels, tegen schurft misschien wel maar daar ben ik absoluut niet zeker van. Maar ik zou toch aan oormijt oid denken als ze in haar oren krabt en daar werkt Stronghold naar mijn weten altijd nog wel tegen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha okay, hey bedankt!

Die kale oren aan de buitenkant begint ze ook een beetje te krijgen. Ik dacht dat het misschien alleen de rui was maar zal het in de gaten houden. Zoë heeft ooit een schimmel gehad maar toen kon het haar echt in kleine plukjes van de oren pakken en krabde ze vooral aan de buitenkant en dat is bij Lizzie niet zo.

Heb vandaag de oren nagekeken en de wondjes zijn bijna weg en heb haar nog niet zien krabben vandaag. Maar zodra ze weer begint ga ik er dan toch maar mee naar de DA ook al krijgt ze al Stronghold. Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .