Ga naar inhoud

Wat is dit? SPOEDJE


Tatjana

Aanbevolen berichten

Lijkt het konijn er last van te hebben?

Misschien is het maar een ontsteking, dan kun je ook wel morgen naar de DA gaan. Ik weet niet of avondtarief en weekendtarief veel uitmaken anders kun je net zo goed nu gaan.

Meloxidyl ken ik zelf niet, ff gegoogled en daar staat inderdaad pijnstillend en ontstekingsremmend. Als je het idee hebt dat je konijn er last van heeft kun je het denk ik gerust geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft hij doet gewoon lekker binkies maken en ziet er verder goed uit eet goed drinkt goed!

Ik heb net de DA gebeld en die denkt eerder dat het een klein wondje is geweest ofzo... aangezien er verder geen tekens van zijn...en voor myx had het aan beide ogen moeten zijn.

Ze zegt dat ik de medicijnen kan geven en mocht het erger worden het weekend naar de arts komen...

Net zag ik wel dat de kleine fransoos eraan likt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pus lijkt me niet nee.. Maar volgens mij zorgt dat binnenste ooglid wel vaker voor irritaties hoor.. Bij alle grotere rassen die ik ben tegen gekomen (vooral fransjes) hadden ook zulke oogjes. Het kan natuurlijk ook een beetje afscheiding zijn, of weet je echt zeker dat het pus is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vlaam heeft dit ook gehad, ik heb de dierenarts gebeld en die heeft me speciale druppels voorgeschreven. Binnen 2 dagen was het weg, het meest rode dan. Ik vind die plek op zn vacht net naast zn oog echter niet lijken op wat mijn vlaam had, dus zou toch even naar de da gaan voor de zekerheid

aangepast door Shifra
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt wel of er een hele lap vlees in zijn binnenste ooghoek weg is. Klopt dat? Dat die donkere rand de rand van de wond is, en het gele helemaal rauwe wond? Als dat zo is dan zou ik niet wachten tot maandag hoor... Want dat rooie in zijn oog kan al wel een ontsteking zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .