Ga naar inhoud

Eefje & kids naar de dierenarts!


Jorieke

Aanbevolen berichten

Aanstaande maandag is het zover.

De koters van Eefje krijgen een algemene check up!

Omdat opa en oma (Bob en Annie) hoogstwaarschijnlijk broer en zus waren én Eefje & Sjaak ook... zijn Kwik, Kwek en Kwak (tijdelijke namen) dus inteelt op inteelt.

De DA verwacht geen bijzonderheden. De kleintjes eten goed, maken binkies, zijn levendig en gewoon hartstikke leuk. Maar voor de zekerheid gaat de DA ze wel even controleren op alles wat 'fout' kan gaan als het om inteelt gaat. Tandjes worden gecontroleerd of ze recht staan (waarschijnlijk wel, omdat de biks zonder problemen gegeten wordt).

En en en... we weten maandag ook wat we in huis hebben!

Rammen of voedsters?

Heb zelf natuurlijk al geprobeerd te kijken, maar ik zie het niet, hoor. Ze zijn in mijn ogen allemaal man :P

Zijn er nog dingen die ik bij de DA kan vragen (met name met het oog op inteelt?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks!

Ja, ik ben ook benieuwd wat voor geslacht ze hebben.

Ik hoop ergens op 2 voedsters en 1 ram. Dan kan ik een koppeltje weggeven/verkopen.

En een voedster raak je ook makkelijker kwijt dan een ram, en ik heb er ervaring mee :P

En mochten we de voedster niet weg krijgen, dan maakt 4 of 5 konijnen ook niet uit. Dan houden we haar zelf en maken we een groep van 5.

De rammen vinden het in ieder geval prachtig. Als ik het hok van Eef & kids schoon maak, moeten ze even in de grasren (om de hokken van Annie en de rammen heen) en die rammen zijn helemaal gek als ze Eefje en de kleintjes zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag met de kinderen naar de dierenarts geweest, Eefje heb ik thuis gelaten.

En ja hoor... de mannen zijn wéér in de meerderheid:

Twee rammen, één voedster.

Na het bezoekje aan de dierenarts ben ik gelijk even voor een second opinion doorgereden naar de dierenwinkel. De vrouw die daar werkt heeft het bij de vorige konijnen ook altijd juist gehad, dus ik wilde dat zij er voor de zekerheid ook nog eens naar keek. En ze zij hetzelfde: 2 rammen, 1 voedster.

Dierenarts zei ook dat de konijnen er heel goed uitzien. Mooi glanzend, goed op gewicht (810 gram, 890 gram en 910 gram), mooie rechte tanden, geen missende tenen en levendig.

Naast het feit dat ze ook allemaal goed eten (biks, hooi en groente), keurde ze de konijntjes alle 3 goed en gezond. Daar ben ik wel blij om!

Nu is het wachten op nieuwe baasjes.

Nog steeds geen reacties.

Ga maar weer een nieuwe advertentie zetten op BB en op Marktplaats...

Link naar reactie
Delen op andere sites

900 gram??? En hoe oud waren ze??? Pip zit nog niet eens op 700!

Maar superfijn dat ze allemaal gezond zijn! :D

7 weken en 1 dag op het moment van wegen.

En ik zeg altijd wel dat ze van "dwerg grootte" zijn, maar ze zijn wel wat groter dan dwergkonijntjes, hoor. Ik heb ook geen idee waar ik ze anders mee kan vergelijken.

Raf en Rob zijn tot hun castratie heel klein geweest, vergeleken met Eefje en Sjaak. Maar na hun castratie hebben ze toch nog een groeispurt gemaakt. Ze zijn nu net zo groot als Eefje, maar met een boller hoofd. Eefje (en ook Sjaak) heeft een wat spitser hoofd.

Ik zal ook eens zo'n badeend kopen en een konijn er naast zetten :P

En ja, het zijn wel grote eters, hoor.

Soms twijfel ik aan mezelf: geef ik ze wel genoeg. Ik geef zo'n 3x per dag hooi. En 2x per dag groente en 2x per dag biks.

En vaak tussen door nog een blaadje witlof en soms ook een stukje gedroogd brood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die van mij zijn ook echt geen dwergen, hoor ;)

Als ze klein zijn, lijken ze er wel een beetje op, maar ze groeien nog redelijk door.

Als ik naar Annie kijk, lijkt ze op een Tan konijn. En die worden tussen de 2 en 3 kilo als ze volwassen zijn. Dat kan aardig kloppen.

Ik vond het wel fijn om te horen van de DA dat ze er zo gezond uit zien, dat ze mooi glanzen enzo. Altijd fijn om te horen dat je het goed doet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .