Ga naar inhoud

Panacur


Flibberke

Aanbevolen berichten

Oh, ik dacht de vloeibare enkel voor schapen was, dan heb ik de post eerder in het topic verkeerd begrepen. Doe je dit dan in het drinkwater of moet dat ook rechtstreeks in de mond zoals bij de pasta?

Ik zal het eens aan mijn DA vragen, maar ik vraag het alvast hier even omdat mijn DA helaas niet erg konijnkundig is ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nee ik bedoelde dat de vloeibare eigenlijk voor schapen is maar dus net zo goed voor konijnen gebruikt kan worden. Staat er een beetje onduidelijk zie ik nu. Zoals ik al zei, het gaat om de werkzame stof. De meeste medicatie is officieel niet voor konijnen eigenlijk.

Je doet de vloeibare ook rechtstreeks in de mond, wat dat aangaat is er niet heel veel verschil, maar ik geloof dat de vloeibare echt een stuk goedkoper is.. Heb het zelf alleen nog nooit gehad, heb altijd de pasta, eerst toevallig maar nu heb ik altijd wat op voorraad en de pasta is langer houdbaar, dus ja..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle medicijnen die voor konijnen gebruikt worden zijn eigenlijk voor andere (huis)dieren bedoeld. Dat komt omdat konijnen altijd als 'minder belangrijk' werden gezien. Veel eigenaren kopen liever een nieuwe dan veel geld uit te geven aan een medische behandeling. Maar door de eigenaren die dat wel over hebben voor hun nijn is er dus in ieder geval onderzoek gedaan welke medicatie voor andere dieren ook voor konijnen werkt. In sommige gevallen is dat medicatie voor honden en katten (omdat dat toch al veel gebruikt wordt in een DK) of voor schapen, geiten en paarden (omdat de spijsvertering van een konijn daar weer veel op lijkt).

Misschien is er wel medicatie specifiek voor konijnen, maar ik heb het nog nooit gezien. De Coccidiose medicatie die het beste werkt bij konijnen, is zelfs eigenlijk voor terrariumdieren bedoeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .