Ga naar inhoud

Castratie Mr. Eros en wat vragen


Teddybunny

Aanbevolen berichten

Heej allemaal,

Morgen gaat Eros onder het mes. Hij wordt om 9 uur gebracht. De DA zegt dat hij dan tot 6 weken apart moet blijven omdat hij anders gewoon nog vruchtbaar is. Klopt dat, of kan hij eerder aan Sidney gekoppeld worden?

Als hij terugkomt gaat hij in een binnen hok met handdoeken. Maar in dat binnen hok zit altijd zo'n driehoek plateau en een houten bruggetje. Kan dat kwaad of moet ik dat eruit halen? En mag hij dan loslopen in mijn kamer als hij pas gecastreerd is of kan ik hem beter in zijn hok houden?

Ben ik zo goed voorbereid of ben ik wat vergeten?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej allemaal,

Morgen gaat Eros onder het mes. Hij wordt om 9 uur gebracht. De DA zegt dat hij dan tot 6 weken apart moet blijven omdat hij anders gewoon nog vruchtbaar is. Klopt dat, of kan hij eerder aan Sidney gekoppeld worden?

Nee, dit klopt niet. Met 6 weken zijn alle hormonen uit het lijf, maar ze zijn met 2 weken al niet meer vruchtbaar.

Als hij terugkomt gaat hij in een binnen hok met handdoeken. Maar in dat binnen hok zit altijd zo'n driehoek plateau en een houten bruggetje. Kan dat kwaad of moet ik dat eruit halen?

Waar het vooral om gaat is dat er geen dingen in het hok liggen die in de wond kunnen prikken (zoals stro bijvoorbeeld). Ik denk dat de rest niet veel uitmaakt.. Ze zullen toch niet gelijk superactief zijn.

En mag hij dan loslopen in mijn kamer als hij pas gecastreerd is of kan ik hem beter in zijn hok houden?

Hij mag wel loslopen maar let wel goed op i.v.m. zijn wond.

Ben ik zo goed voorbereid of ben ik wat vergeten?

Koop de groenten die hij het allerlekkerste vindt! Mocht hij na de operatie eerst wat moeite hebben met eten dan zal hij waarschijnlijk wel aan de lekkere groentes gaan knabbelen.

Groetjes!

Veel succes, komt vast goed allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dan je pijnstilling en darmstimulerende medicijnen mee krijgt.

Zo'n ingreep is niet zo heftig als een castratie bij een voedster, maar hij zal toch wel pijn hebben. Ik zou in ieder geval 3-5 dagen pijnstilling geven.

Misschien heb je de darmstimulerende medicatie niet nodig, maar het is altijd handig om in huis te hebben. Als hij in het begin niet meteen eet zou ik dit al geven. Je kunt het beter voor zijn dan dat dalijk de darmen echt helemaal stil liggen (door niks eten). Het wordt vaak onderschat, hoe vaak zie je hier geen topics met dat de keutels niet op gang komen.

En eventueel dwangvoeding, of je kunt het zelf maken van Science selective.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorg dan je pijnstilling en darmstimulerende medicijnen mee krijgt.

Zo'n ingreep is niet zo heftig als een castratie bij een voedster, maar hij zal toch wel pijn hebben. Ik zou in ieder geval 3-5 dagen pijnstilling geven.

Misschien heb je de darmstimulerende medicatie niet nodig, maar het is altijd handig om in huis te hebben. Als hij in het begin niet meteen eet zou ik dit al geven. Je kunt het beter voor zijn dan dat dalijk de darmen echt helemaal stil liggen (door niks eten). Het wordt vaak onderschat, hoe vaak zie je hier geen topics met dat de keutels niet op gang komen.

En eventueel dwangvoeding, of je kunt het zelf maken van Science selective.

Ben het met je eens dat je altijd pijnstilling en darmstimulerende middelen in huis zou moeten hebben na zo'n ingreep, maar (standaard) 3-5 dagen pijnstilling geven vind ik behoorlijk overdreven.. Dat zullen de meeste rammen niet nodig zijn. Dat was mijn voedster niet eens nodig.

Fijn dat hij weer helemaal de oude is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn DA was de pijnstilling niet echt nodig, hij had wel wat per injectie gegeven en ook darmstimulering per injectie. Ik had gehoord dat wilgenbast ook als pijnstilling werkte dus was ik meteen naar het park gegaan om takken te knippen, hij vindt het heerlijk!

Ik heb toch weer een vraag, zou hij nu alweer op stro kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .