Ga naar inhoud

Wat geven als beloning?


kleurdwergje

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan mijn konijn te gaan trainen, ik denk door middel van clickertraining.

Maar nu vraag ik mij af, wat voor beloning kun je daar nou het beste voor gebruiken?

Mijn konijn is heel erg gek op yoghurtsnoepjes dus opzich kan ik die wel gebruiken maar daar zit weer veel suiker in wat slecht is voor de tandjes. En daarnaast zijn ze ook nog niet zo heel erg goedkoop, als ik hem elke keer 1 snoepje moet geven is het zakje zo leeg. Doormidden doen kan evt. ook maar dan nog vind ik het aardig prijzig worden.

Wat is een goedkopere oplossing?

Mijn konijn is aardig kieskeurig en neemt geen genoegen met een normaal brokje of iets anders uit zijn voer. Wat zijn dingen waar (bijna) alle konijnen gek op zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die yoghurtsnoepjes moet je helemaal niet meer geven. Zit lactose in en konijnen kunnen daar helemaal niet tegen. Ik gebruik zelf wortelchips en gedroogde bietenstukjes bij de clickertraining, of gewoon brokjes (Science Selective) of kleine stukjes (verse) wortel/appel.

Overigens begrijp ik dat je konijn gemengd voer krijgt? Ik raad je eigenlijk aan om over te stappen op biks, dat is gezonder. Maar daar ging het niet over natuurlijk, dacht zeg het wel even..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, zal mijn hamsters blijmaken met de yoghurtsnoepjes:mdr:

Waar kun je die wortelchips of bietenstukjes kopen? En waar kun je die brokjes kopen?

Ik betwijfel of hij het wel lekker vind..

Voor een vers stukje wortel of appel haalt hij ook nog wel eens zijn neus op. Hij wil het in zijn kooi wel uit zijn voerbakje opeten maar niet uit je hand en ook niet als je het voor hem neer legt als hij los loopt..

Hij is dus heel erg kieskeurig helaas

Over het gemende voer wat hij krijgt, hij laat zoals bekend is met gemengd voer de brokjes wel vaak liggen maar hij krijgt pas weer nieuw voer als zijn bakje helemaal leeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe zijn alleen bixjes beter, maar als je konijn van het gemengd voer echt alles opeet, is het opzich ook niet zo'n probleem.

Zolang je het maar beperkt geeft & ervoor zorgt dat er constant vollop hooi aanwezig is, want hooi is de basisvoeding voor konijnen.

Yogurtsnoepjes kun je ook maar beter niet aan je hamsters geven, vanwege de suikers & lactose.

Ook voor hen zal dit niet goed zijn, denk ik.

Ik gebruik hier als snoepje zonnebloempitjes.

Heel goed voor de vacht en ze vinden het hier superlekker!

Mss vindt jouw konijn deze ook heerlijk :)

Science selective kun je kopen is vele dierenwinkels & tuincentra, zoals bijv. de Intratuin.

Wortelchips & bietenstukjes in de dierenwinkel, volgens mij, maar ik weet het niet zeker.

Ik ben ze ook wel eens tegengekomen in de Wereldwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er schiet me net iets te binnen wat super goed zou kunnen werken bij mijn konijn.

Ik heb het geleerd tijdens een cusus voor hondentraining.

Ik heb daar geleerd dat je (als je genoeg tijd hebt in ieder geval..) je hond niet meer uit een bak moet voeren. Als je dan met de hond aan het trainen bent, met clickertraining dan geef je hem steeds wat lekkers. Zo kun je een tijd met de hond doortrainen en zo kun je hem of haar zijn benodigde hoeveelheid voer geven tijdens de training. Je voert dus eigenlijk terwijl je traint. Zo kun je ook heel wat dingen voorkomen zoals bijv. het happen naar mensen tijdens het eten uit de bak.

Ik denk dat het ook wel met konijnen zo kan. Dat ik mijn konijn niet meer, of minder uit een bakje ga voeren en de rest van het voer ga gebruiken tijdens trainingen. Misschien dat hij het voer dan wel aanneemt omdat hij dan toch wel een beetje honger heeft. En misschien word hij daardoor minder selektief. Als je met een konijn gaat trainen dat gewoon goed gegeten heeft dan kan ik me best voorstellen dat als hij/zij weer wat eten aangeboden krijgt ze het uiteindelijk niet willen omdat ze al genoeg gehad hebben. Tenzij het iets lekkers is wat ze niet elke dag krijgen. Maar als ze dat dan weer te vaak krijgen word dat ook iets gewoons voor ze.

Kun je zonnebloempitjes ook gewoon los kopen ergens? Ik ga hier maar eens naar op zoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens kijken of hij andijvie lekker vind. Ga dat dan ook maar proberen.

Maar daar moet je dan wel weer mee uitkijken dat je niet teveel geeft.

Mijn konijn is verse groente en dergelijke niet zo gewend. Wel eens een stukje

komkommer maar dan een half plakje. Je merkt het ook heel snel dat hij er

wat dunnere ontlasting van krijgt.

Dus ik zou dat dan eerst op moeten bouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn eigen konijn geef ik niet haar brokjes, met een ander konijn waar ik ook clickertraining mee doe gebruik ik inderdaad een deel van haar gewone portie, dit omdat ze behoorlijk overgewicht had en dan moet je vooral niet met extra's beginnen natuurlijk.

Maar ehm, ook als je konijn wél alles op eet van het gemengde voer, is het niet echt aan te raden om het te voeren omdat het vaak een slechte samenstelling heeft. Beter kun je kiezen voor een biks als Hope Farms Super Trio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je zonnebloempitjes ook gewoon los kopen ergens? Ik ga hier maar eens naar op zoek.

Je moet idd uitkijken met groenten geven, als jouw konijn dit niet gewend is.

Zonnebloempitjes kun je kopen is natuurwinkeltjes en verschillende supermarkten.

Zeer waarschijnlijk ook in dierenwinkels op de vogelafdeling.

Let wel op dat je de ongezouten neemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan ook nog ja. Ik heb van dat luxe gemengde voer met stukjes gedroogde banaan erin. Die vind hij wel super lekker maar als ik ze uit de hand voer dan hoeft hij ze soms ineens niet meer.. En als hij er 3 van achter elkaar gehad zou hebben dan hoeft hij het daarna ook niet meer. Zijn dan gewoon kleine stukjes. Maar dat heeft hij eigenlijk met alles.. Die yoghurt snoepjes waar hij zo gek op is (die ik nu niet meer ga voeren) als ik er daar 3 van achter elkaar gaf hoefde hij ze ineens niet meer.. Ook niet als ik ze doormidden gedaan heb. Dus dat heeft hij dan met alles, bestwel lastig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die yoghurtsnoepjes moet je helemaal niet meer geven. Zit lactose in en konijnen kunnen daar helemaal niet tegen. Ik gebruik zelf wortelchips en gedroogde bietenstukjes bij de clickertraining, of gewoon brokjes (Science Selective) of kleine stukjes (verse) wortel/appel.

Overigens begrijp ik dat je konijn gemengd voer krijgt? Ik raad je eigenlijk aan om over te stappen op biks, dat is gezonder. Maar daar ging het niet over natuurlijk, dacht zeg het wel even..

Een vraagje, is daar geen suiker aan toegevoegd? Was ff nieuwsgierig. ;) Want dan wil ik die ook weleens proberen aan mijn konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In wortel en biet zitten alleen de natuurlijke suikers die ze vanzichzelf hebben naar mijn weten.

Voorzover ik weet ook idd, het is gewoon gedroogd spul.

En wat Solfide doet, doe ik nu ook met één van mijn logeetjes, die krijgt SS bij de clickertraining terwijl ze verder gewoon biks krijgt. Vindt ze erg lekker, maar zij lust ook alles..... (en dat is haar aan te zien dus..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eigenlijk een beetje zonde om vanalles te gaan kopen om uit te proberen waarvan ik waarschijnlijk toch weet dat ik de helft over houd.. Mijn konijn is eigenlijk bestwel kieskeurig (denk ik). Hij vind echt lang niet alles lekker en als hij iets lekker vind en hij krijgt er 3 van achter elkaar dan is hij er daarna alweer op uitgekeken voor dat moment. Ik kan het een andere keer dan wel weer geven maar dan ook maar een paar keer achter elkaar. Heb echt nog niks gevonden wat hij zo lekker vind dat hij er meer van achter elkaar wil eten..

Weet iemand waar ik proefzakjes kan bestellen ofzo? Of hele kleine verpakkingen die niet zoveel kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ben een newbie en mijn reacie kan dus vreselijk dom zijn, maar als ie na 3 keer al genoeg heeft van iets waarom dan niet een trainingsbakje maken met 3 rozijn, 3 banaan, 3 andvie zodat je het afwisselend houd? En hem misschien nieuwsgierig van wat zou ik nu weer krijgen?

Nogmaals, newbie antwoord, ik ben 1 van die miljoenen mensen die dacht konijn in hokje bakje voer en klaar....

(nooi geweten dat je konijnen kan trainen. ik geef clickertraingen aan honden dus voor mij is het bekende koek. toch een sproberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een stomme vraag... maar waar ga je een konijn op trainen?

Wat wil je ze leren? Ik heb nog nooit een konijn gezien dat gaat zitten en pootjes gaat geven :P

Ik train mijn konijnen dus niet. Ik ben allang blij als ze lief met elkaar om gaan en lekker kunnen huppelen in de ren. Als ze binkies maken, ben ik echt gelukkig :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

>http://www.youtube.com/watch?v=HaQ1z5UHLQo

Snuf kan het inmiddels gewoon op commando. :glasses: (Maar daar heb ik geen filmpje van..)

En waarom? Ja, waarom niet? Feline "moet" tien minuutjes per dag (niet eens elke dag) trainen, zoals je ziet doet ze dat helemaal vrijwillig en als je het mij vraagt heeft ze er wel lol in. Feline was al een tam konijn, dit helpt alleen maar meer. En als we klaar zijn, zet ik de deur van de badkamer open, huppelt ze door het halletje naar de achterdeur en gaat ze met Fred in de tuin spelen. Of niet, dan is ze achter mij aan gelopen naar buiten, is ze opeens weer weg en staat mijn moeder haar tanden te poetsen in de badkamer, komt er een konijn binnen wandelen.. :he:

Het is echt geen straf hoor, voor de meeste konijnen. Zelfs niet voor een konijn dat normaal gesproken liever de aanval in gaat (nou ja, bij mij sowieso niet) juist niet voor haar, Snuf vindt het nog leuker en is er ook nog beter in dan Feline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geweldig Dollie, ik wist niet dat dat kon, haha.

Wat leuk om te zien. Maar ik heb daar echt geen geduld voor, hoor.

Ik ben al blij dat onze honden tegenwoordig gaan zitten als ze een koekje krijgen. Daar heb ik een halve dag op moeten oefenen hahaha. En ik was zeer trots op mezelf toen de honden ein-de-lijk "zit" konden. Heb echt geen geduld om ze nog meer te leren. Als ze maar luisteren als ik met ze ga wandelen, dan ben ik blij. Dat geldt dus ook voor de konijnen, als ze het naar hun zin hebben, ben ik blij.

Vraag me trouwens ook wel eens af of konijnen snappen dat ze een naam hebben.

Al heeft het bij mij niet zoveel zin om de konijnen een naam te geven... aangezien ik ze zelf amper uit elkaar kan houden XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .