Ga naar inhoud

Help, Lizzie eet niet meer! Welke meds geven?


Bianca

Aanbevolen berichten

  • Reacties 117
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ze mag naar huis, ze mag naar huis! Ik mag haar om 13.20 ophalen (dus denk dat ik dan nog even met de DA kan praten) maar ik kan zolang niet wachten, dus ga denk ik nu vast en dan ga ik wel een beetje door het winkelcentrum wandelen tot het tijd is.

Zit een leuke dieren-voordeelshop waar ik ook geweest ben toen ik haar gebracht heb (wilde nog niet naar huis zo zonder haar..) en daar heb ik toen een konijnen-tentje gekocht. Want ze vind vooral dingen leuk waar ze in kan (zoals haar kattentunnel) dus die staat vast en hopelijk gaat ze er lekker mee spelen als ze weer terug is. Hoop ook dat ze vast wat aan heeft kunnen sterken, want ze was zo stil de afgelopen 2 weken... heb het rennen en binkies doen heel erg gemist, dus misschien als ze straks weer thuis is...

Ben wel blij dat ze vannacht nog gebleven is. Nou ben ik wat minder bang dat ze hier weer ophoudt met eten. Ik ben gisteren na mijn dienst (of eigenlijk tijdens, maar collega vond het goed) nog naar de film geweest en toen naar huis en mijn bedje in, zodat ik ook niet de hele avond een lege keuken in hoefde te kijken.

Die straks weer vol met spelend konijntje zit (hoop ik) Yay! :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat alleen voor die twee nachtjes? Geen medicatie, geen consult er bij in? Ik (Ja, kom ik weer aan met m'n goedkope DA..) heb toen iets van 18 euro betaalt, dat was een consult, pijnstilling en een overnachting (hij werd elke twee uur gecontroleerd) samen.. Waren wij helemaal verbaasd over. Maar misschien hebben ze ons ook wel gematst, aangezien hij 's nachts overleden is..

Maar goed, wat maakt het ook, Lizzie is weer thuis! Hopelijk trekt ze gauw bij en kun je weer van binkies van een spelend konijn genieten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht, ik heb een rekening meegevraagd. Zal die eens bekijken..

Ze heeft trouwens wel erg rare keutels.

bianca-albums-konijn-gerelateerd-picture28297-dsc-1108-resize.jpg

bianca-albums-konijn-gerelateerd-picture28295-dsc-1107-resize.jpg

Heel donker en nog vrij klein, met sommige heel klein of langwerpig van vorm. Maar ze zat ook in een verkeerd vervoersbakje toen ik haar op kwam halen en daar lag een aangevreten appel in het bakje. Terwijl ze helemaal nog geen fruit heeft gehad. Dus misschien zijn daar haar darmpjes nu weer een beetje van van streek.

Verder is ze nog een beetje bang van me, maar ze maakte al wel rare sprongetjes in de kooi, dus ik hoop dat ze weer helemaal opknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die langwerpige keuteltjes, die had Pip eerst ook, wel kleiner, maar haar keuteltjes nu zijn ook nog kleiner dan die van Lizzie. Het begon met ienieminikeuteltjes die steeds wat groter werden en na een week ofzo, waren het vaak van die wat langwerpige keuteltjes. Géén idee wat dat zegt, het viel me toen ook al op. Inmiddels zijn ze rond.

Maar ze keutelt tenminste en de meeste zien er wel redelijk uit toch? Trekt vast wel bij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het, sinds ze thuis is zijn ze al wel wat ronder geworden, maar ze zijn nog zo KLEIN. Bijna 1/3 van wat ze waren voor ze ziek werd.

:arf:

Ik heb het zelfgebouwde doolhof maar weggehaald aangezien daar plakpoep vlekken op zaten (en ze eet het karton op, dus de combi lijkt me een recept voor herbesmetting..)

maar haar iglo die er voor in de plaats is gekomen vind ze ook leuk.. :love:

bianca-albums-lizzie-hier-picture28296-nieuwe-iglo-verkennen.jpg

Maar dan vooral om op proberen te klimmen of hem door de hele keuken heen te duwen... :mdr:

bianca-albums-lizzie-hier-picture28298-weer-thuis-tussen-haar-speeltjes.jpg

En om aan de zwarte lussen te knagen! :shocked:

Maar als ze die molt dan leg ik hem onder de naaimachine en fabriceer ik wel iets dat ze stokken aan de binnenkant lopen ipv de buitenkant.

En ze heeft al een heleboel gebinkiet!

Nou moeten haar keutels nog wat normaler worden en dan ben ik er weer gerust op. Maar ik vind het al wel heel fijn om haar thuis te hebben. :party::party::party:

Nou hier nog eentje dan waar ze op mijn benen aan het spelen was vanmiddag:

bianca-albums-lizzie-hier-picture28294-op-mijn-benen-spelen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afwijkende keutels van vorm komt vaak bij een verstopping.En in dit geval bij minder eten minder grote keutels.

Hoe donkerder hoe minder hooi en vezels.

Het duurt 3 dagen voor de keutels door het lichaam zijn....Maar gelukig is ze weer thuis en keuteld ze weer.

Dit zal dan steeds beter worden!

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat hoop ik ook.... dankjewel jrj.

De keutels zijn vandaag nog hetzelfde. Cindy hoe groot hoort een normale NHD keutel te zijn in doorsnee? Want deze halen de 0,5 cm niet eens en die ze eerst had waren eerder 1,2/ 1,5 cm in doorsnee... maar toen kreeg ze nog geen groente. Dus ik vraag me af of dit zo hoort en dus niet meer verandert of dat ik toch tot maandag moet wachten om te zien of ze groter worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nhd die geen hooi eten even meten...

slechte hooi eter 0,3 cm , ss eter 0,5 cm en een goede keutel die lekker knikkerd is 1 cm :mdr:

Zo even in mij verse bestand gerommeld hier :lol:

Foto-6HSB8UIO.jpg

Van klein naar groot de keutels hier.

hoe groter de keutel hoe meer vezels/ hooi het konijn eet.

De ss eter hier eet helemaal geen hooi

slechte hooi eter is een jonge ram hier van 6 maanden.

Belangerijkste is dat de keutel mooi rond is en hoe lichter van kleur des te meer vezels er geten worden.

0,5 cm is voor haar leeftijd dus prima!

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

De keuteltjes van Indy (kreeg SS, at geen hooi) waren net zo groot als Cindy's SS-eter. :yes: die van Pip zijn inmiddels ook die grootte, maar lichter dan die van Indy altijd waren. De kleur is op Cindy's foto niet heel goed te zien. En de keuteltjes van Fred komen overeen met nummero 3, die van Feline zijn nog ietsie groter en lichter. :P

Haha, interessant, die keuteltjes.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

De keutels waren vers dan zijn ze altijd donkerder.

Na mate ze indrogen zie de werkelijke kleur.

Hier de zelfde keutels en volgorde vanlinks naar rechts open. ( Voor Dolly)

Foto-XX7NY88Z.jpg

Keutel 1 konijn eet bix en groen geen hooi

Keutel 2 konijn eet alleen ss

Keutel 3 konijn eet hooi, bix en groen

De kleinste keutel is gewoon klein en middel maat kwa kleur.

Je ziet door SS voer is de keutel heel licht van kleur door de vezels

De keutel grootste is wat sappiger en donkerder door het groen voer.

Ik kan inmiddels als zien bij een nieuw konijn of het wel of geen hooi en of groen eter is....met keutels kun je heel veel informatie verkrijgen.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dankjewel meiden! Haar keutels beginnen langzaam aan groter te worden! Yay! Maar wel heel donker. Zal er morgen eens een open maken om te kijken of ie lichter is van binnen, maar gezien de grootte zijn haar eetpatroon en darmen zich goed aan het herstellen.

Ze krijgt nu witlof en rucola, maar de witlof vindt ze niet zo lekker. De andijvie heb ik maar weggegooid en de broccoli heb ik zelf opgegeten. Maar de rucola is stikduur! (snob-konijn.. lol)

Wortelloof vind ik niet handig, want dat is heel slap en vies hier in de winkel en dan moet ik zelf steeds wortel eten... mag ik ook kijken of ze (cherry-) tomaten en komkommer lust? En misschien radijsjes?

Ik kan 'krulsla' niet vinden, is dat echt een aparte sla-soort? Of heet ie ook wel anders? Veldsla mag toch ook? (of is dat ook zo duur..?)

Maakt het echt veel uit welk ras je konijn is, welke groente wel of niet goed verdragen worden?

Ik wil graag kijken welke groente EN zij lekker vind EN voor mij handig zijn. En liefst niet te duur. Maar cherry tomaten heb ik toch altijd in huis bijvoorbeeld.

Maar ik wil wel voorzichtig zijn nu haar systeem net zo'n klap heeft gehad van de cocc en de AB en het niet eten. Moet er niet aan denken dat ze nu ook nog gas zou krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ruccola doet wonderen hier in the house wel duur maar goed dat heb ik over voor mijn nijnen.

Alleen de jongen krijgen dat naast de krul sla verkrijgbaar vaak in zakken ah la rosso heet het volgens mij.

Maar selderie en peterselie plantjes verkrijgbaar liddel ook handig....goed groen. Ik heb allemaal planten bakken buiten met die plantjes.

Kun je vers knippen, wilgentakken zijn gratis....als je ze kan knippen langs de weg of in een park.

Ik kweek zelf bandwilg dat is een soort struik wilg die best snel groeid en makkelijk te knippen is.

Ik heb hier nog nooit tomaat en komkommer gegeven aan nhd...zit veel vocht in meer dan ander groen.

De nhd hier kunnen niet de hele dag op gras dan raken ze vaak aan de diaree terwijl een fransoos dat dus wel kan.

De oorsprong hier van zie ik terug bij het gedrag van de fokkers in nl ( van nhd ras)die minder groen voeren en bang zijn om groen te voeren ivm hun gevoeligheid. Ik ben er niet bang voor maar heb wel geleerd welke groente ze kunnen verdragen en de jongen eten rucolla al met 3,5 weken leeftijd. Uit eindelijk kan groen ook hun leven redden als ze ziek worden....dan laten ze het bix namelijk staan.

Maar groen eten ze tot ze echt niet meer kunnen idem als er haken op de kiezen zitten. En net dat stukje is heel belangerijk om je konijn weer er boven op te krijgen.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nhd die geen hooi eten even meten...

slechte hooi eter 0,3 cm , ss eter 0,5 cm en een goede keutel die lekker knikkerd is 1 cm :mdr:

Zo even in mij verse bestand gerommeld hier :lol:

Foto-6HSB8UIO.jpg

Van klein naar groot de keutels hier.

hoe groter de keutel hoe meer vezels/ hooi het konijn eet.

De ss eter hier eet helemaal geen hooi

slechte hooi eter is een jonge ram hier van 6 maanden.

Belangerijkste is dat de keutel mooi rond is en hoe lichter van kleur des te meer vezels er geten worden.

0,5 cm is voor haar leeftijd dus prima!

Heel nuttig, dit keutel-college. :) Met deze informatie kan ik keutels van mijn niet-hooi-eter pas echt goed lezen qua kleur en formaat. Gek dat de DA me dit niet heeft geleerd..

Bianca, wat de rucola betreft: een paar BB-ers kweken rucola in een grote pot en dit gaat prima. Jij hebt een vrij zonnig balkon, onder die omstandigheden zal rucola in een pot extra zorg nodig hebben. Maar ik heb een terras met extreme klimaatomstandigheden (veel hitte) en daar lukt het me ook vrij aardig om eetbare planten te kweken. Ik weet niet of het nu te laat is om te zaaien, maar misschien kun je er iets mee volgend zaai-seizoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word nu elke keer vrolijk als ik de laatste berichten lees! ;)

Succes met de groenten! Ik heb zelf een NHD en die krijgt:

- 1,5 à 2 witlof kroppen.

- een handje peterselie.

- 2 cm aan wortel en dan een dunne wortel (niet elke dag) + wortelloof.

- 6 andijvie bladeren.

- 2 handjes rucola.

- een tomaat.

- 6 blaadjes boerenkool.

- 10 cm aan komkommer.

- soms wat selderij.

- Heel soms wat appel.

- een paar druifjes.

Dit moet je wel delen door ong. 3 aangezien ze met 3 anderen in het hok zit ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs ik kan rucola laten overleven! :D:yes: Pip is er dol op, Fred en Feline wat minder gelukkig, ze kunnen makkelijk bij de mand waar in het groeit komen maar laten 'm mooi met rust :P

Ik heb hier de keuteltjes ook even geanalyseert haha. Die van Snuf zijn twee keer zo groot als die van Feline, die van Fred zijn nog ietsje kleiner en die van Pip zijn de helft van die van Feline :P Snuf eet alleen hooi en biks, Fred en Feline heel veel gras en groente.. Minder hooi.. Dat zie je wel duidelijk. Keuteltjes van niet hooieters heb ik (gelukkig) niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .