Ga naar inhoud

Help!!!! ik weet het niet meer. hij eet niet meer


Snoetje!!

Aanbevolen berichten

hij is niet verstopt. 3 dierenartsen hebben er na gevoeld incl. mijn kk da en zeggen allemaal dat hij niet verstopt zit. zijn buik voeld soepel aan. ze weten niet waarom de darmen stilliggen en hij niet wil eten. hij had wel wat haakjes maar niet dat die dit probleem veroorzaken.

Is er ook een rontgenfoto gemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat mankeerd dit konijn!?????

Hij keuteld niet......dus zijn darmen werken niet goed.

In zulke gevallen ga je dus juist niet dwangvoeren dan kan zijn maag ontploffen.

Dit geeft het konijn ook al aan hij wil immers geen dwangvoer.

Met pijnstilling, en darmstimulering moet hij eerst gaan keutelen.....

Door de pijnstilling bied je hem enkel groen voer aan, in de zin dat hij zelf gaat eten!

Een konijn met ondertemperatuur zal ook niet gaan eten, allemaal factoren die mee spelen in dit verhaal.

Groen voer: rucolla, worteloof, andijvi,aardbeienblad, krulsla ect..

Belangerijk nu pijnstilling 2 keer daags in de vorm van carprofen of metacam Overleg dit met je dierenarts!

Primperan 2 keer daags voor de darmen ( de voorste)

Sisaral 2 keer daags voor de achterste darmen.

Komt er slijm uit zijn kont is dat het darm vlies wat ontstoken is door de verstopping veel al de laatste fase van het konijntje.

egaak

ik hem milow alleen zijn medicatie's van de da geven.

bij alle da bezoek heeft hij pijnstillers per injectie gekregen en gisteren heb ik ze in druppel vorm gekregen die hij vannacht van me heeft gehad (carprofen drops) verder kreeg hij alleen cristical care(op advies van kk da elke 2uur 10cc cristical care) en cisaral (4x per dag)

dat allemaal onder dwang!

maar de da van zaterdagavond heeft de dossering veelste laag gehouden. dat hoorde ik van de kk da die ik zondag heb gehad.

ik heb alleen maar gedaan wat de da zei. daarom wist het ook niet meer wat ik er mee aan moest

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn wat niet keuteld omdat de darmen leeg zijn heeft dan al 3 dagen niks meer gegeten...

Het duurd 3 dagen voordat voeding wat er in gaat er weer uit is.

Je spreekt zelf over dat ie een dag niet heeft gegeten....Hier over heb ik meer verhalen staan in mijn weblog...dit betrof enkel darm verstoppingen.

Door haken op de kiezen kan een konijn inderdaad helemaal stoppen met eten.

En zal dan volkomen leeg komen te staan en als ie dan dus niet meer keuteld heeft ie inmiddels al 3 dagen niet gegeten.

De hoeveelheid dwangvoer wat je hebt gegeven is heel veel eigenlijk te veel, vooral als zijn darmen stil liggen is zijn maag volledig vol.

Pas op dag 3 na behandeling medicatie en dwangvoer zullen er dan keutels verschijnen.

Het is te hopen dat de darmen weer gaan werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn wat niet keuteld omdat de darmen leeg zijn heeft dan al 3 dagen niks meer gegeten...

Het duurd 3 dagen voordat voeding wat er in gaat er weer uit is.

Je spreekt zelf over dat ie een dag niet heeft gegeten....Hier over heb ik meer verhalen staan in mijn weblog...dit betrof enkel darm verstoppingen.

Door haken op de kiezen kan een konijn inderdaad helemaal stoppen met eten.

En zal dan volkomen leeg komen te staan en als ie dan dus niet meer keuteld heeft ie inmiddels al 3 dagen niet gegeten.

De hoeveelheid dwangvoer wat je hebt gegeven is heel veel eigenlijk te veel, vooral als zijn darmen stil liggen is zijn maag volledig vol.

Pas op dag 3 na behandeling medicatie en dwangvoer zullen er dan keutels verschijnen.

Het is te hopen dat de darmen weer gaan werken.

ik ook want ik wil hem niet kwijt!!!!! snik snik

Link naar reactie
Delen op andere sites

eet hij die worteltjes op? je moet echt nog is de dierenarts bellen als het aan zijn darmen licht moet het normaal wel opgelost kunnen worden bel anders eens naar een andere dierenarts en luister naar wat hij zegt dat je moet doen wat denk jij dat het beste is vor je konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

eet hij die worteltjes op? je moet echt nog is de dierenarts bellen als het aan zijn darmen licht moet het normaal wel opgelost kunnen worden bel anders eens naar een andere dierenarts en luister naar wat hij zegt dat je moet doen wat denk jij dat het beste is vor je konijn?

Konijn is opgenomen bij de dierenarts en volgens TS is deze ook konijnkundig. Lijkt me het beste om geen paniek te zaaien. Hopelijk maakt de DA inderdaad een rontgen en is daarop te zien wat het probleem is. Darmproblemen zijn lang niet altijd op te lossen, menig konijn overlijdt aan darmimmobiliteit. Konijnen hebben helaas een heel gevoelig darmstelsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij is niet verstopt. 3 dierenartsen hebben er na gevoeld incl. mijn kk da en zeggen allemaal dat hij niet verstopt zit. zijn buik voeld soepel aan. ze weten niet waarom de darmen stilliggen en hij niet wil eten. hij had wel wat haakjes maar niet dat die dit probleem veroorzaken.

Je DA zal hier waarschijnlijk ook wel aan gedacht hebben, maar de haakjes kunnen heel goed wél het probleem zijn. Soms is er meer aan de hand dan je zodner narcose kan zien. Mijn konijn heeft een tijdje terug een week lang lopen sukkelen, er was maar één klein haakje te zien.. Na een week onder narcose gedaan, bleken er flinke haken achter zijn tong te zitten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je DA zal hier waarschijnlijk ook wel aan gedacht hebben, maar de haakjes kunnen heel goed wél het probleem zijn. Soms is er meer aan de hand dan je zodner narcose kan zien. Mijn konijn heeft een tijdje terug een week lang lopen sukkelen, er was maar één klein haakje te zien.. Na een week onder narcose gedaan, bleken er flinke haken achter zijn tong te zitten..

milow moet eerst aansterken voordat hij onder narcose kan. maar hij is nu opgnomen bij de da duzz het is nu afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey hallo,

hier weer een update van milow.

milow is goed de nacht door gekomen. heeft 's nachts niet gegeten.

maar later in de morgen heeft hij een paar brokjes gegeten.

vanmiddag ben ik nog ff geweest. heb toen krulhazelaar en wat groenvoer mee genomen.

hij begon eigenlijk haast gelijk aan de hazelaar te knabbelen. (jeppie!!!!)

hij is alert, nieuwschierig knuffelig. duss gaat steeds iets beter.

waarschijnlijk heeft hij het ergste gehad.

de DA wilde nu nog niks aan de haakjes doen omdat ze bang is dat milow terug zou vallen.

nu eerst aan het eten krijgen en over een paar weken de haakjes.

morgen ga ik weer even heen duzz dan krijg je weer een update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super dat alles ok is nu! Maar, ik begrijp eigenlijk niet wat het probleem was? Waren de haakjes nu de oorzaak?

als jij het bij kunt vertellen , vertel ik het jou weer.

het is niet bekend waarom hij niet meer wilde eten.

de dierenarts weet het ook niet.

zij vermoeden dat hij niet lekker in de vel heeft gezeten.

de haakjes waren niet de oorzaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .