Ga naar inhoud

Flappie terug opgenomen


sloeri

Aanbevolen berichten

Hey BB'ers,

Ons flappie is na 1 1/2 dag terug opgenomen.

vrijdagavond hadden we ons schatje mogen halen, en was ze vrij goed, alhoewel wat flauwtjes maar alles (keutels, eetlust etc...) was normaal.

Zaterdag was ze echter alweer stilletjes en was haar eetlust terug aan het minderen.

Zondagmorgen wou ze terug niet meer eten en drinken (of toch heel weinig).

Nu dus terug in opname bij Inge. gelukkig hadden we haar al wat onder dwang laten drinken en critical care gegeven, want ze toonde alweer lichte vormen van uitdroging.

Inge heeft haar direct al wat anitibiotica gegeven tegen eventuele coccidiose, en wat pijnstilling, want haar maagje en darmpjes zaten wat opgezet.

terug slapeloze nachten dus.

we houden jullie terug op de hoogte.

groetjes

Anja en Joeri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx Catherine.

Ja, we waren vooral ongerust omdat flappie tijdens de nacht van zaterdag op zondag redelijk wat diaree gekregen had. hebben de ganse nacht bij haar doorgebracht om haar en haar hokje proper te houden. naar de ochtend toe leek dat wat te beteren, maar flappie bleef maar slapper en slapper worden.

hadden de zaterdagavond al naar Inge gebeld en ze had toen al gezegd dat als het tegen de morgen niet beter was we er mee mochten gaan. (ook al was het een zondag en een feestdag. (echt een super dame dus Inge))

Zeker het feit dat Flappie nog maar 4 maandjes oud is, moeten we snel reageren, zo'n kleintjes kunnen veel minder tegen een stootje dan een iets groter konijn he.

ook de medische historiek van Flappie wetende. (al geopereerd geweest van een abcess toen ze pas 2 maand was !)

Hopelijk hersteld ze nu vlot, en is de miserie voorbij voor haar... ze heeft haar deel van de pijn al gehad voor de rest van haar leventje.

We duimen hier met zen allen voor haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel slecht nieuws,

Inge heeft net gebeld. Flappie gaat meer en meer achteruit en ze vind ook geen reden waarom.

ze heeft ons aangeraden om vandaag nog te gaan.... anders zou het wel eens kunnen zijn dat we hem niet meer levend kunnen zien om afscheid te nemen...

Ze zet alles op alles voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben net ons schatje gaan bezoeken...

zo zielig. zo slap, en toch nog zo lief.

We kunnen enkel hopen dat de antibiotica en de pijnstilling zijn werk begint te doen.

ze had net nog 20ml Critical care gegeten... en het smaakte haar zei Inge, ze at het toch vrij makkelijk op, wat op dit moment toch 1 lichtpuntje is..... het strohalmpje waar we ons momenteel aan vasthouden.

Waarschijnlijk moet ze nog aan het infuus, want ze blijft vocht en gewicht verliezen.

meer weten we eigenlijk niet, ook geen prognose of kansen....

het is niet goed met haar, dat is al wat we momenteel weten, wat het voor ons natuurlijk heel lastig maakt.

zodra ik wat nieuws heb, laat ik het jullie weten.

Voor degenen die willen, brand een kaarsje met ons mee wil je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe ik nog even de laatste duim-dienst hier (aangezien ik de forum-nachtuil ben op dagen dat Cindy niet net uit de nachtdienst komt)

Hey Flappie, lieverd, vecht er voor jongen! Kom op, klein konijntje, je kunt het! Je bent nog zo jong en er wordt zoveel van je gehouden, dat is het toch waard om voor te vechten! Toe maar manneke, je kunt het!

duim-duim-duim Nou vooruit ook nog een gebedje dan en ook even nog wat energie instralen van een afstandje, je weet nooit.

Heel veel sterkte..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt iedereen...

voorlopig nog geen "telefoon" gehad... op dit moment is dit voor ons positief...

"telefoon" betekend slecht nieuws....

Er zijn al allerlei onderzoeken gebeurt op allerhande infecties, bacteriën etc... tot dusver telkens met een negatief result. (dus geen gevonden)

Volgens Inge is de darmflora ernstig verstoord, en is het een kwestie van deze terug "op gang te krijgen" maar dat is niet zo simpel. Het hangt dus af van de medicatie nu en de veerkracht van ons beestje.

Die verstoring van de darmflora komt waarschijnlijk door de medische voorgeschiedenis van ons flappie. Toen ze pas een goeie 2 maand was werd ze al geopereerd met spoed voor een abcess. en de medicatie toen heeft waarschijnlijk dit ganse gedoe in gang gezet.

Gisteren zag ze er echt zielig uit, maar ze is echt in goeie handen.

Ze spoelen haar regelmatig af (haar kontje en zo toch) zodat ze proper blijft en niet telkens voor diaree hangt.

Gisteren toch een "rond" keuteltje gevonden in haar handdoekje toen ze bij mij op schoot lag... 't was weliswaar vettig, maar 't had toch vorm.

ze was erg vermagerd... maar ze had toch 20cc Critical Care op net...

en na een half uurtje begon ze toch wat rond te kijken vanop mijn schoot.

en aan mijn vrouw gaf ze een mooi knuffeltje met haar neusje.

(mijn vrouw en Flappie zijn 2 handen en 2 pootjes op 1 buik)

Hopelijk krijgen we geen "telefoon" en kunnen we tegen de middag gewoon even informeren. wij zouden al blij zijn mocht het op zijn minst stabiliseren of iets beteren.

sowieso als ons beestje erdoor zou komen word het iets van langere adem denken we, want ze is momenteel echt verzwakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow nee! Ik was al bang toen ik het topic opende. Troost jullie met een paar gedachten.. jullie hebben haar de beste zorg gegeven, bij de best mogelijke arts van het land.. jullie zijn meteen naar de da gegaan, en ze is van de weekend nog eventjes thuis geweest, oud en vertrouwd. Ik zou er niet aan moeten denken, ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat het na verloop van tijd een mooi plekje heeft gekregen.

Weten ze nu wat er precies aan de hand was met Flap?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .