Ga naar inhoud

Stil,geen eetlust!


Frits&Fien

Aanbevolen berichten

Hoi hoi! Ben al tijdje niet meer hier geweest, kan jullie hulp nu goed gebruiken. Fien was vanochtend nog helemaal OK, alleen sinds vanmiddag ligt ze stil in de hoek en wil ook niet eten. Ik heb ze nu even in de schuur gezet (samen met Frits) zitten ze iig niet op de tocht/regen etc! Regent hier heel hard namelijk nu.

Is jullie konijn ook wel eens een dag "niet lekker" of is er dan gelijk wat aan de hand!?!?!? En is het stom dat ikze samen heb gehouden?! Straks steekt Fien Frits aan?!? Maar ze zijn zo aan elkaar gewend dat ik alleen neerzetten ook zielig vind!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst belangrijk om te weten is of ze nog eet en keutelt. Als één van die twee niet meer in orde zijn, dan zou ik nu echt de dierenarts bellen. Sowieso zou ik dat nu doen.

Het komt wel eens voor dat ze "gewoon niet lekker" zijn hier, maar het vervelende is dat ik vaak pas achteraf weet of het echt wat was of niet. Overigens heb ik dit bij mijn gezonde konijnen eigenlijk ook nog nooit gehad, alleen mijn - inmiddels overleden - ram had dit regelmatig, dan was er niks ernstigs aan de hand. Maar hij had ook diverse problemen.

Ik zou ze zeker samen laten, een tijdje terug waren mijn beide konijntjes niet helemaal lekker (de ram had gas/haken, de voedster snot) en dan had ik ze over dag gewoon samen, 's nachts deed ik de één in de bench en de ander in de panelenren die daar aanvast zat. Zo kon ik overdag zelf gewoon goed in de gaten houden wie wat at en 's nachts was het ook duidelijk. Uitelkaar halen kan extra stress opleveren en dat is niet handig als ze ziek zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn heel stil is/apatisch/stil in een hoekje zit en niet of nauwelijks wilt eten, is het eigenlijk heel belangrijk dat je zo snel mogelijk naar een konijnkundige dierenarts gaat. Of het nu avond, of weekend is, zo snel mogelijk...

Een konijn laat namelijk niet snel merken dat hij/zij ziek is of zich niet lekker voelt, dus hij/zij zich zo gedraagt, is het toch meestal wel echt mis. Daarbij kan een verstopping of gas zich zodanig snel ontwikkelen en is het heel erg slecht als een konijn langer dan 12u niet eet, dat 'even aankijken en wachten' dodelijk kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .