Ga naar inhoud

2x per dag eten?


flutterby

Aanbevolen berichten

Ik geef mijn konijnen 's morgens SS een bakje en vers hooi en water en s' avonds een stukje groente, maar ik heb rare konijnen... de een die mag niet zoveel hebben ivm niet goede aanleg darmen en de ander haalt zn neus ervoor op! dus het enige wat ik kan slijten is een klein plakje wortel, sla laten ze liggen, witlof valt ook niet in de smaak... kom ik aan met allemaal verse groente... ;)

Wat ook grappig is... ik gebruik soms de SS gewoon als snoepje.. vooral s' avonds als het bakje leeg is van de ochtend dan krijgen ze een SSje als ze uit zichzelf op mn schoot springen of als ze op de dekenkist zitten... kortom: SS is erggggg lekkerrr:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgt ze drie maal per dag eten.

's Morgens 1/2 blikje met mengeling SS + aveve select.

's Avonds de andere helft

's Middags (of na het werk) groenten (komkommer, witlof, tomaat en basilicum)

En 's morgens wordt de hooiruif bijgevuld en het waterflesje.

Het hooi eet ze tussendoor op, maar vooral ook 's nachts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat de meesten hier hun konijnen 2x per dag eten geeft...en voel me gelijk schuldig...

Mijn nijntjes krijgen 1x per dag biks,.sávonds voordat ik naar bed ga wel wat groente maar das of witlof of dan weer andijvie enz,.

hooi hebben ze wel in overvloed en verder lopen ze rond in de tuin dus gras tot hun geschikking,.

Ik geef de biks altijd s'morgens als ik mijn dochter naar school breng rammel met de bak en ze komen aan gerend en gaan dan ook echt als bezetenen op de biks af,. is dat een teken dat ze dan teweinig binnen krijgen?

Mijn schoonzus geeft der konijnen 2x per dag biks,.groentes brood maar der konijnen zijn dan ook dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Officieel hebben konijnen toch een zoveel aantal gram biks per kilogram gewicht nodig?

dus 25 gram als je konijn 1 kilo weegt als ik het goed heb?

En dan 50 gram als ie 2 kilo weegt... so on, so on.

Te veel biks is echt niet goed, als ze maar onbeperkt hooi hebben :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest veel op BunnyBunch dat je groente moet opbouwen, maar zodra je dat punt bereikt hebt, hoeveel mag je dan geven?

Witlof bijvoorbeeld geef ik altijd 4 bladeren per konijn verspreid over de dag. Maar ik begrijp dus dat je een hele witlof in stukjes kan snijden en mag geven? Is dit per konijn 1 witlof?

Hetzelfde geldt voor paprika, komkommer, basilicum, sla.. sla geef ik ook altijd 2 flinke bladen (ijsbergsla) - maar dat mag dus ook meer? Paprika is pittig las ik hier ergens, daar moet je weinig van geven toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze gewend zijn aan de groente(s) die je wil gaan geven mogen konijnen 50 tot 100 gram groente per kilo konijn.

Maar als ze er goed tegen kunnen zouden ze zelfs meer mogen.

Hier krijgen ze met zijn tweetjes 350 tot 400 gram groente per dag en dat komt neer op 100 gram per kilo konijn want ze wegen beide rondom de 2 kilo.

Kwa sla, niet te veel ivm diarree..

Verder geef ik als hoofdgroentes winterwortel (let op hier zitten redelijk veel suikers in, maar bij mij reageren ze er goed op en blijven ze op gewicht) en witlof. Daarnaast afwisseld andijvie, brocolli, peterselie, stukje appel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .