Ga naar inhoud

Hooi..!


snuffiehvj

Aanbevolen berichten

sorry maar moet dit nou echt even kwijt..!

Ik ben begonnen met goedkoop hooi van de supermarkt, dat wouden ze niet eten(verwende krengen):he: dus toen heb ik maar kruidenhooi gekocht van drie euro voor een halve kilo:p

Dat wouden ze dus matig eten niet erg goed maar ook niet slecht..!!

Nou heeft mijn buurman dus altijd een klein baaltje hooi van ong L:1m B:0,5m H:0,30m voor maar 3 euro. Hij vroeg dus of ik dat hooi ook wou hebben nou, ik wou dat wel eens proberen nou wat blijkt dit hooi vinden ze helemaal geweldig, ik begrijp hier nou echt niks van dat ze dat dure kruiden hooi maar matig eten en dan goedkoop weidenhooi helemaal geweldig vinden wat een rare nijntjes heb ik toch weer:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik koop altijd een baal van de boer, zal vergelijkbaar zijn met jouw hooi. Dit eten ze erg graag.

Kruidenhooi van Vitakraft vinden ze drie keer niks. Timothy hooi eten ze wel graag, maar dan liever die uit Engeland dan die van Beaphar. En er is wel kruidenhooi dat ze lekker vinden (eigen merk Pet's Family geloof ik), maar dan niet elke smaak......... -.-'

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook altijd een baal hooi en het is echt super goedkoop in vergelijking met die kleine zakjes bij de dierenwinkel...en mijn konijnen eten er graag van,.wij halen alles(al jaren) bij een groothandel hebben namelijk ook 3 honden en je doet er echt maanden mee,.

mijn nijnen halen hun neus op voor wortel haha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff hier word ik gek van dat hooi ... ze vinden helemaal niks lekker alles van zooplus heb ik al gehad en ze laten het gewoon elke dag liggen ik ben ook al begonnen met wat minderen aan groente...!

Morgen maar bij een dierengroothandel kijken of die andere hooi hebben en dan dat maar proberen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je komt nooit te kort.

ik haal 1 keer in de maand 4 balen hooi bij de paardenboer hier in de buurt en ik hoef niet te kijken hoeveel ik ze geef ik pak er gewoon lekker een grote pluk van en die leg ik in het hok of in de ruif net wat ze gewend zijn en ik hoef me geen zorgen te maken dat ze zonder zitten omdat ik ze genoeg kan geven.

dat kun je niet zomaar met een pakje uit de winkel want dan ben je al gelijk de helft kwijt en dan heb je nog maar 1 konijn/hok (omdat er dan meer konijnen in het hok zitten) hooi gegeven dat schiet echt niet op.

ik heb voor 10 a 12 euro 4 balen hooi en in de winkel ben ik +- 20 euro kwijt voor 4 pakjes hooi en dan heb je 20 kilo hooi tewijl 1 baal hooi al meer is dan 20 kilo hooi ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha wat een reacties! Ik ben ook echt wel blij dat ze dit hooi wel willen eten:)

en inderdaad tatjana ik zou denk ik ook iets minderen met biks, maar ook weer niet te veel want anders krijgen ze de belangrijke voedingstoffen van biks niet genoeg binnen! Lijkt me wel vervelend als je konijnen helemaal geen hooi willen eten!!:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is idd niet erg handig omdat het zo belangrijk is voor ze.

De vlamen had ik berekend op dat ze 8 kilo gaan worden dus dat was 8 x 25 = 200 gram per konijn is 400 gram per dag. nu geef ik ze 320 allebei 160 gram dus even kijken of dat effect heeft.

De fransoosen bereken ik op 6 kilo is 150 gram per fransoos 300 gram per dag die ga ik nu 250 geven.

Zal dit effect gaan hebben denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaf toch SS? Dat is 10 à 15 gram per kg.. Andere biks is 25. In elk geval, met meer dan een kg groen per konijn, hoef je echt geen 25 gram per kg te geven denk ik.. Vind het helemaal niet gek dat ze dan minder hooi gaan eten. Mocht het geen effect hebben om minder biks te geven, dan zou ik (ook) minder groente gaan geven. En ik weet niet of je eten op vaste tijden geeft? Het helpt hier heel goed om die vaste tijden regelmatig te wisselen en dan ipv hun biks (of wat ze dan zouden krijgen) een verse pluk hooi..

Hooi is het allerbelangrijkste, daarna komt groente en daarna pas biks. Daar moet je ook altijd van uit gaan als je bezig bent met hun voeding. Hoe je nu gaat zorgen dat het inderdaad weer hooi, groen, biks is is even puzzelen, maar dat komt vast gauw goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overgestapt op Hope Farms 4 konijnen en dan SS is toch wel duur, ik kan het nog wel wat goedkoper krijgen maar toch, als ze nu wat minder goed eten of ziek zijn kan ik ze toch SS geven om te kijken of ze dat dan wel eten...

Ja ik geef op vaste tijden eten, oke dus het is slim om dat te wisselen. Ik ga het nu aankijken met minder van biks als dat niet helpt minder ik ook op groente... Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

HF supertrio is echt prima voer hoor, zeker niet slechter dan SS. Alleen bevat SS voornamelijk meer vezels, maar als je konijnen geen gezondheidsproblemen hebben en gewoon hooi eten, dan is dat ook verder niet zo belangrijk.

mijn nijnen eten alle soorten hooi; goedkope "troep" uit de supermarkt, duur kruidenhooi uit de DW, hooi van de boer, hooi dat stoffig en grijs is, het maakt ze allemaal niks uit. Ze eten sowieso elke dag hun buikjes rond aan gras, dus ik koop gewoon wat het goedkoopste is, en wat mij uitkomt. Soms haal ik eht dus bij de boer, maar dan moet ik wel vervoer hebben, en anders koop ik gewoon alpenhooi van vitakraft bij de AH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .