Ga naar inhoud

Groente en Fruit...


Animallover

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik vroeg me af wat voor groente een konijn heel veel mag hebben? ik heb al wel gelezen dat ze tomaten mogen, en witlof ook veel?

Mogen ze bijvoorbeeld ook veel komkommer ed.?

Ik heb namelijk het geluk volgend jaar een groentetuin te krijgen!(ja, veel mogelijkheden op een boerderij...:mdr:)

En niet zo'n kleintje ook, dus ik dacht, laat ik dan ook meteen maar groente voor de konijnen erin zetten... Peterselie komt er sowieso al in...

Groetjes:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe mogen konijnen heel veel groente, maar nooit zo maar "uit het niets", voorzichtig beginnen en ook kijken of jóúw konijn het aankan. Mijn konijnen vreten hier kilo's per week (per dag al haast) weg zonder enig probleem, maar dat wil niet zeggen dat dat ook voor jouw konijn geldt. Uitproberen dus.

Komkommer, tomaat, witlof.. Zijn allemaal wel veilige groentes (al is komkommer technisch gezien fruit dacht ik? :P) en daar mogen ze dus ook behoorlijk veel van hebben, als ze het lusten en goedverdragen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen (alle acht) zijn groente en fruit wel gewent, ze krijgen nu al regelmatig wat,

en de helft van m'n nijntjes zitten in de ren, dus die eten ook al gras ;) In elk geval bedankt:) zijn er nog meer groente's die konijnen lekker vinden? en hoeveel en wat geven jullie ze meestal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah aardbeitjes doen het ook super.. en radijsjes ook.. en tomatenplaten ook.. vooral cherrietomaatjes zijn handig voor de nijnen:) (en van 1 plant heb je echt kei veel tomaatjes.. heb er hier 1tje staan.. dnek dat ik er wel een 70 tomaatjes of meer uit kan gaan plukken dadelijk!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fruit: een konijn mag appel (met schil), banaan, aardbei, kiwi, mandarijn, sinaasappel ets.... Maar absoluut met mate i.v.m. de hoeveelheid suikers!!!!

Groenten: er is al heel veel genoemd....

pas wel op met wortel he? niet te veel geven :$

Kruiden: peterselie, basilicum, brandnetel, dovenetel, duizendblad, herderstasje, kamille, wilde kastanje, kleefkruid, klein hoefblad, paardenbloem, weegbree, zuring. Ook de toppen van een brandnetel vinden konijnen lekker, maar laat het wel een dag liggen, zodat de 'brand' eruit is.

Op deze site vind je nog een overzichtje!

http://www.konijnen.nl/voer/groenvoer.htm

Maarre...kijk wel uit, want van sommige groenten en fruit kan je konijn heeel ziek worden!

Check voor nog meer groenten etc.:

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/giftige-en-veilige-planten-voor-konijnen.html

En bouw het goed op! Eerst een klein stukje, daarna steeds ietsjes groter als de ontlasting goed blijft (heb ik hier wel geleerd op het forum en het werkt super goed hier!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de tomatenplanten gediefd?? (dus uit de oksels van de plant de scheutjes eruit halen).. want dan krijg je veel tomaatjes.. want het zijn valse scheuten dan.. en die nemen te veel voedingsstoffen voor de rest van de plant weg en daarom moeten ze gediefd worden

Daar gaan je vingers wel vreselijk van stinken!

Hier vinden ze paprika trouwens ook heel lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .