Ga naar inhoud

Knijster = dokter Love (eet aan Loena's kapotte oor)


Huiself

Aanbevolen berichten

Loena heeft een enorme beschadiging aan haar grote hangoor. Er zit inmiddels een dikke korst op en ze is nog steeds aan de antibiotica 2 x per dag en voor de zekerheid pijnstilling 1x per dag. Haar oor is nu helemaal stijf doordat er een grote korst op zit.

Knijster, die altijd mij o v e r a l likt is nu echt dokter Love: toen de wond nog open lag, likte hij haar nog net niet de halve dag. Loena vond dit erg prettig, maar nu er een korst op de wond zit gaat hij een stapje verder: hij knaagt de hele dag aan de rand van de korst, zoals wij dit vroeger ook wel deden als we korstjes hadden. Loena vindt dit eigenlijk prima. Heel soms raakt Knijster een gevoelig plekje en dan draait ze haar hoofdje weg, om vervolgens weer met ogen dicht te genieten van dokter Love.:love:

Ik vraag me af of het erg is dat hij dit doet, want de korst is nu aan de zijkant een beetje omhoog gaan staan en daaronder is een randje roze nieuw vlees/huid te zien. Misschien gaat de korst er nu wel te snel af op deze manier. Hoewel ik denk dat dokter Love hier nog wel 2 weken zoet mee is, want het is een korst over haar hele oor... :$

Is het erg dat Knijster dit doet? De dierenarts vindt het super dat hij meteen de verzorging op zich nam, maar toen was er nog geen sprake van een korst. Straks ligt haar oor weer helemaal open. Ik kan me mijn moeders opmerking van vroeger nog horen: "Ilona, niet aan dat korstje pulken!"

Dit wordt wat als Loena is gecastreerd en haar wondje nog niet helemaal is weggetrokken, haha. Dat wordt langer scheiden dan normaal denk ik. :bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het juist wel ongezond is, al ben ik het niet zeker. Een korst op een wonde maakt deel uit van het genezingsproces. Maar als de korst er telkens afgeknabbeld wordt, kan de wonde toch niet genezen?

Wel heel erg lief van knijster, dat hij haar zo goed verzorgd :)

Ik zou er toch voor zorgen dat hij van het korstje blijft!

En ik heb het vorige verhaal niet gehoord,maar wat is er met haar oortje gebeurd dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het juist wel ongezond is, al ben ik het niet zeker. Een korst op een wonde maakt deel uit van het genezingsproces. Maar als de korst er telkens afgeknabbeld wordt, kan de wonde toch niet genezen?

Wel heel erg lief van knijster, dat hij haar zo goed verzorgd :)

Ik zou er toch voor zorgen dat hij van het korstje blijft!

En ik heb het vorige verhaal niet gehoord,maar wat is er met haar oortje gebeurd dan?

Dit was mijn vorige topic:

http://www.bunnybunch.nl/community/t40120/

Het lijkt mij ook niet goed voor het genezingsproces, maar misschien dat als hij stukken er af probeert te eten die nog te vast zitten, dat Loena dit hopelijk aangeeft? Ik zal eens kijken hoe alles er straks uit ziet als ik thuis kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit niet zo veel kwaad kan zolang het niet gaat bloeden. Ik zou voor de zekerheid even de dierenarts bellen om het te vragen. Na de castratie heb je dit probleem niet, want de wond wordt onderhuids gehecht. aan de buitenkant zie je eigenlijk niks en er komt ook geen kort op.

O, dat is in ieder geval goed nieuws!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .