Ga naar inhoud

Max en Muffin eten niet goed!


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Heej

Ik heb vandaag Max en Muffin opgehaald uit het pension, ze hebben daar een week gezeten.

Maar ze hebben het daar niet leuk gehad.

Ze zaten eerst op de grond, maar ze hadden nog nooit honden en katten gezien.

Ze vonden ze eng en aten slechter.

na 3 dagen werden ze in een hoger hok geplaatst omdat het slechter ging.

Ik kwam daar dus aan en vond ze al anders eruit zien dan ik gewend ben, magerder, natte vacht en heel rustig.

Max en Muffin zijn normaal echte vreetzakken, aandachtvragers en druktemakers.

toen ik thuis kwam had ik ze gelijk voer gegeven (ik heb me eigen voer meegegeven).

Ze keken er alleen naar.. daar hadden ze ook een vol bakje staan en aten niet.

Normaal geef ik voer en dan beginnen ze gelijk te eten en dan doe ik het hooi in het ruifje en als ik daar mee klaar ben zijn ze al zowat klaar, binnen 5 min.

ze zijn nu nog steeds rustig, ze eten niet eens stiekem aan de planten.

en ik heb een kontje even gecontroleerd en dat ziet er ook niet echt gezellig uit, inmini keultjes (normaal hebben ze grote harde keutels) er aan geplakt (geen BDK's) en nattigheid.

hoe moet ik dat eraf halen?

En ze zijn onwijs veel afgevallen, wat kan ik het beste geven aan hun zodat ze snel op hun normale gewicht komen? gelukkig eten ze nu wel wat andijvie en wortel.

Max (black&Tan) 2,5 kg toen ik haar bracht, nu 1,5 kg ze mag minimaal 2 kg wegen, ze is 1 kg afgevallen!

Muffin (duitse hangoor) 3 kg toen ik hem bracht, nu 1,9 kg hij mag minimaal 2,5 kg wegen, hij is 1,1 kg afgevallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Okee.. lekkere opvang! Ik zou even de dierenarts bellen eigenlijk, of die advies heeft.. en om te kijken of de darmen niet langzaamaan stilliggen?? Een kilo afvallen op zo'n korte tijd is erg veel. Pas op met vliegen nu he, met die kontjes!

Je kan ze geloof ik in een klein laagje lauwwarm water zetten. Ik had in een ander topic gelezen dat je geen babyshampoo moet gebruiken oid, Dollie zei dacht ik dat je wel wat lactacyd of een eigen merk met zelfde principe kon gebruiken als het er niet in 1 keer afgaat. Rustig een beetje losweken, en héél goed drogen (de vliegen..). Houd ze eventueel binnen, en eventueel gescheiden (een deel van de dag of s nachts), dan kan je zien wie wat eet en of ze keutelen.

Ik neig ook eigenlijk naar dwangvoeding, en zou in overleg met een dierenarts een kleine dosis darmstimulerende middelen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:surprised: niet normaal zo veel afgevallen!!!! Ik zou die opvang wel even bellen, dat je je geld terug wilt want dit is echt geen goede zorg verlenen! Hebben ze uberhaupt wel verstand van konijnen?

Ik zou inderdaad eerst even de dierenarts bellen, ze moeten denk ik toch eerst worden nagekeken om dingen uit te sluiten (wormen, gas, verstopping).

Heel veel succes en beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je misschien ook kan doen, weet niet of het kan.. als ze je niets terug willen geven of alles ontkennen.. de dierenarts kan ook een verklaring opstellen waarin staat dat ze zo slecht zijn door slechte verzorging, dat niet van jou kan komen oid.. allez in België kan dat toch, een verklaring van slechte verzorging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer nu de dierenarts te bellen maar ze nemen niet op straks weer even proberen.

Lactacyd heb ik wel thuis maar dat is toch voor vrouwen om daar beneden te wassen? kan dat gewoon voor konijnen?

Ik durf ze niet eens te aaien, hun botten steken uit.

Misschien kunnen max en muffin niet tegen drukte en andere omgeving. (honden, katten en kleine kinderen zijn ze niet gewend)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is eigenlijk gewoon een goede konijnenopvang, hij stond bij bunnybunch op de site maar ik ga geen namen noemen.

Ik denk dat mijn konijnen er niet zo goed tegen kunnen want die andere konijnen zagen er wel goed uit.

ja ik stond ook verbaasd te kijken ik heb ze 3 keer op nieuw gewogen maar het klopt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jup! Dollie zegt het althans, en zij had Indy die ze veel moest wassen dus zij zal het wel weten.

Geen babyshampoo idd! Als je het met alleen ater niet schoonkrijgt, kun je Lactacyd gebruiken en ik heb voor de kale huid van mijn konijn met urinebrand ook wel eens Biotex groen gebruikt. Kaalscheren is op zich geen slecht idee, dat hebben we toen ook gedaan met mijn konijntje. Zijn vacht was toch al behoorlijk aangetast (en zijn huid ook) en dit was makkelijker schoon te houden, bovendien irriteert die vieze vacht natuurlijk ook.
uit dit topic.

Door drukte kunnen ze idd stress krijgen en niet eten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Clau! Ik voel me nu gelijk schuldig dat ze niet bij mij konden... :$

Wil je me in een PB even de opvang doorgeven, begrijp dat je geen namen noemt... maar ik ben heel misschien (ook) genoodzaakt om mijn konijnen in de herfstvakantie naar een pension te brengen...

Wat betreft de kontjes...

Ik heb met een vorig konijn een keer een verstopping gehad.

Toen heb ik met lauw water en een washandje alles weggekregen.

En daarna nog een paar dagen goed in de gaten gehouden.

Sterkte met je nijntjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als de opvang verstand heeft van konijnen zouden ze het niet zo ver laten komen en bij de eerste observaties van slecht eten al actie ondernemen. Het had allemaal niet zo gehoeven en dat is flink balen want je zit er nu wel mee.

Ik verwijt de topicstarten niks hoor, maar de opvang. Je moet geen konijnen opvangen als je er geen verstand van hebt. Mensen verkijken zich er op, och een konijn, eten geven en water en dan is het klaar he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet ze nu dwangvoeding geven, Muffin eet z'n groenten al maar Max nog niet. af en toe 1 biksje heel langzaam en geen hooi.

de DA schrok hoe vel over been ze waren:(

ze hebben duidelijk de hele week niks gegeten!

als oppas ga je toch actie ondernemen als er na een dag het bakje niet leeg is?

ik ben helaas nu 50 euro lichter door die opvang:grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een waardeloos pension! Ze hadden dit moeten opmerken en direct actie moeten ondernemen. Het lijkt me toch een goed idee om de naam van het pension wél te noemen, zodat dit pension van de lijst op deze site gehaald kan worden. Ik zou namelijk echt mijn konijnen daar niet willen laten opvangen. Stel je voor dat dit bij nog meer konijnen gebeurt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft de naam van het pensio nniet perse hier te noemen, maar stuur idd wel een berichtje naar Evee met de naam van het pension en dit verhaal.

Verder zou ik ook contact met de opvang opnemen, zij zijn hier verantwoordelijk voor en dan mag jij zeker betalen?! Ze hadden inderdaad gelijk in moeten grijpen, als ze de hele week niet of nauwelijks gegeten hebben hadden ze wel dood kunnen zijn.. Erger nog, ze eten nu nog niet dus voor hetzelfde geldt gaat het nu nog mis..

Ik zou de dierenarts ook vragen of hij op de één of andere manier "officieel" kan verklaren dat ze er verschrikkelijk slecht uitzien en waardoor dat volgens hem zou komen. Dan moet het pension je toch wel gelijk geven?

Bah, wat moet dat rot thuis komen zijn zeg! Ik hoop dat ze er gauw weer bovenop zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stuur wel een berichtje naar Evee.

Gelukkig gaat het beter met hun, ze eten een beetje groente en biks en zijn wat vrolijker.

alleen nog geen hooi en de dwangvoeding vinden ze niet echt leuk.

dat kan ik wel vragen aan de DA, ze ging zelf ook even opzoeken.

een kennis komt zo (die heeft verstand van dieren) en helpt met hun kontje schoon te maken want in me eentje werken ze niet echt mee en het zit vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg, wat een drama, bah!

Ik hoop echt dat je konijnen opknappen!

En ik zou ook zeker een klacht indienen.

Ik hoop echt dat je dierenarts mee kan werken aan een officiële verklaring, zodat er ook een officiële klacht ingediend kan worden.

Beterschap voor Max & Muffin! En volgende keer breng je ze maar bij mij, hoor!!!

Heb ook wel honden, maar die komen dan gewoon niet in de tuin, beloofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vroeg me af of het nu beter is om muffin's kontje schoon te maken? (Max's kontje ziet er goed uit, eerst niet maar dat is nu helemaal weg vanzelf)

Of kan ik beter morgen even kijken? want het is nu 's avonds wil niet dat hij straks onderkoeld raakt! de vader van een vriendin heeft gezegt dat ik het met alleen lauw water moest doen verder niks maar de dierenarts zei dat ik het zo moest laten en moest wachten over een paar dagen en dan nog is terug komen. bij Max is het wel vanzelf weggegaan.

ik heb geen zin in maden, daar ben ik echt bang voor! maar wil wel het juiste doen omdat ze zo zwak zijn.

de vader van een vriendin (heeft dierverzorging gedaan en in dierenwinkels gewerkt) zei juist dat ik akkermelkdistel moest geven en geen dwangvoeding omdat dat alleen maar tegenwerkt en ik mocht nog geen groenvoer geven. is dit juist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeker groenvoer geven, probeer ze er ook mee te pesten. Langs hun snoetje strijken, tegen hun mondje duwen.. Het is even volhouden, maar vaak gaan ze toch uit zichzelf eten dan. Ze happen geirriteerd naar wat je in je handen hebt en eten dan ook op wat ze in hun mondje hebben. Soms eten ze de rest van het blad ook gelijk maar, en anders ga ik net zo lang door tot i kvind dat het (voorlopig) genoeg is. Dwangvoeren is stressvol en bovendien kan het zijn dat ze minder gaan eten doordat ze al vol zitten, maar ik zou het persoonlijk toch doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .