Ga naar inhoud

rode plas


Esjes

Aanbevolen berichten

mijn konijntjes hadden dat ook toen ik ze pas had (4 dagen) bij mij was het nix.

het kan zijn door het type voer zijn wat je geeft , geef je bijv. veel wortelen kleurt de plas oranje tot licht rood maar het kan ook een inwendige bloeding zijn ik zou wel naar de dierenarts gaan als het wel bloed is en je wacht te lang kan je bunny plots overlijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net deze link gevonden: http://www.seniorennet.be/Pages/Huisdieren/Konijnen/ziekten_medische_info_bloed_urine.php

Mijn konijntjes zijn een week geleden gekoppeld. Het gaat om een voedster die 2 weken geleden gesteriliseerd is.

In de opvang waren ze al overgezet op de biks die ik zelf gebruik (SS) en tot nu toe was ik nog geen rode plasjes tegen gekomen (tenzij in het zand, maar daar kan ik de kleur niet zien)

Er zijn 2 dingen die ik kan bedenken:

gisteren was mijn zus hier met haar dochtertje van 1,5 jaar. Misschien is het wat te druk geweest? Ik had niet de indruk dat Jana last had van de drukte, maar het zou misschien wel kunnen.

Gisteren hebben ze voor de eerste keer ook wilgentakken gekregen. Kan hierdoor de urine ook rood kleuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

VOlgens mij kunnen wilgentakken daar zeker voor zorgen :yes:

Vorige week plaste mijn konijn plots héél veel, ook een rodige kleur, net ranja eigenlijk. En écht veel. Dus ik heb de urine na gekeken en er was wel vanalles mis mee. (Alleen zonder mijn moeder kon ik er niet van maken wát er mis was.. :he::P) Dag daarna plaste hij weer normaal en was de urine ook goed! Dierenarts zei dat dat toch voor kon komen en dat het waarschijnlijk niets was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijntje plaste ook rood, dit kan door voeding komen. We hebben het even in de gaten gehouden en het ging vanzelf over.

Hou het even in de gaten en als je het niet vertrouwt kan je altijd even een bezoekje brengen aan de dierenarts.

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Ik heb net deze link gevonden: http://www.seniorennet.be/Pages/Huisdieren/Konijnen/ziekten_medische_info_bloed_urine.php

Mijn konijntjes zijn een week geleden gekoppeld. Het gaat om een voedster die 2 weken geleden gesteriliseerd is.

In de opvang waren ze al overgezet op de biks die ik zelf gebruik (SS) en tot nu toe was ik nog geen rode plasjes tegen gekomen (tenzij in het zand, maar daar kan ik de kleur niet zien)

Er zijn 2 dingen die ik kan bedenken:

gisteren was mijn zus hier met haar dochtertje van 1,5 jaar. Misschien is het wat te druk geweest? Ik had niet de indruk dat Jana last had van de drukte, maar het zou misschien wel kunnen.

Gisteren hebben ze voor de eerste keer ook wilgentakken gekregen. Kan hierdoor de urine ook rood kleuren?

Bij mijn nijnsel is de urine ook rood en toevallig heeft die afgelopen 2 nachten een hele wilgenbal zitten opvreten. (ongelooflijk trouwens dat ze dat zo snel kunnen opeten)

Ik denk dus inderdaad dat dit kan omdat het bij mij ook zo is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .