Ga naar inhoud

Dibbes heeft wormen...


Marjolijn

Aanbevolen berichten

Heb net weer even gebeld met de kliniek. Ik heb nu via meerdere bronnen vernomen dat Stronghold inderdaad niet werkt. De assistente legde de telefoon neer en ging even overleggen. Toen ze weer opnam zei ze dat ik vanmiddag wel even Panacur kon komen ophalen, en het 2e pipetje Stronghold mocht ik mee terugnemen.

Ben benieuwd of ik nu voor die Panacur moet gaan betalen.. dat dacht ik toch niet.. :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk niks. Ik had stukjes voorgelezen van onder andere de site van dierenkliniek wilhelminapark.. heb gisteravond via internet ook nog dezelfde vraag gesteld aan een dierenarts, en die vertelde me ook dat Stronghold dus niet werkt. En dat je dus Panacur zeker 14 dagen moet geven.

Daar reageerde ze dus op door de telefoon neer te leggen en te overleggen.. toen ze weer opnam zei ze dat ik Panacur kon komen ophalen en dat ik die Stronghold weer kon inleveren.

Ik zal er anders straks nog wel even naar vragen.. waarom ze mij iets meegeven wat niet werkt tegen deze worm :s

En dat je daar als klant zelf achter moet komen, via internet nog wel.. Beetje vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is ook duur, maar je weet niet wat zij mee gaat krijgen dus om nu alleen de dosering van de vloeibare variant te vermelden omdat jij de pasta duur vindt en er vervolgens niet eens bij te zeggen dat het om de vloeibare variant gaat, lijkt me een beetje gevaarlijk hè. Nu zal je met Panacur niet gauw een overdosis geven, maar pas alsjeblieft eens een beetje op met wat je zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pasta kun je trouwens wel heel makkelijk op groente ofzo smeren. Omdat de DA waar ik toen geweest ben niks anders voorhanden had dan pasta en wij met een konijn met EC zaten, hebben we de pasta mee gekregen (hartstikke duur inderdaad..) en veel te veel ook, dus daar heb ik nog heel lang mee gedaan (Joy 4 weken behandeld voor EC, Indy 10 weken (in totaal), Fred 2 weken en een kitten ontwormt haha). Nu heb ik altijd Panacur in huis voor de zekerheid, omdat de pasta veel langer houdbaar is heb ik die weer gekozen.

Maar het is te hopen dat je nu niet (extra) hoeft te betalen dus dan zou het mij een zorg zijn welke ze me mee geven.. :P al is de pasta wel wat lastiger de doseren, voor Indy (1500 gram) was ik een half doseerstreepje nodig geloof ik, beetje lastig spul dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik ben weer terug van de kliniek.

Heb vloeibare panacur gekregen en moest nog 5 euro bijbetalen (zal panacur wel wat duurder zijn dan).

Maar goed ben nu allang blij dat Dibbes de juiste medicijnen kan krijgen dat ie binnen 14 dagen van zijn wormen af is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je klikiek niet zo KK is, dus misschien een andere kliniek zoeken. Kun je de vragen stellen die op deze site staan aanbevolen en als je dan vraagt wat ze tegen wormen geven en ze zeggen Stronghold! dan heb je niet de goeie kliniek!

Ik denk dat ze je die ene pipet en de Stronghold wel in rekening hebben gebracht. Want als Panacur goedkoper is dan hebben ze alleen de tweede pipet van de prijs afgetrokken. Maar ik zou het zelf wel best vinden zo en een andere kliniek zoeken. Niet dat deze slecht zijn, maar ze zijn wsl gewoon beter in honden en katten zoals de meesten.

Stronghold helpt wel tegen vlooien en luizen, dus daar hoef je even niet bang voor te zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook niet dat ze heel erg KK zijn hoor.

Normaal ga ik ook nooit naar deze kliniek, was mijn eerste keer (gelijk een leuke ervaring dus... ) De DA waar mijn ouders en ik al jaren heen gaan was deze week op vakantie, en ja, je moet toch wat! In het vervolg ga ik wel weer naar onze eigen DA heen hoor.. Ze schelen niks qua prijs (had al gevraagd voor castratie) en door deze ervaring heb ik er niet meer zo'n goed gevoel bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vond die pasta ook handiger ik had ook een konijn met ec en dat wekenlang gegeven,tegelijkertijd ook de rest en ze bleken nog women te hebben ook die kwamen ook vrij meteen,konijn met ec heeft het overleefd btw en werd flinker en gezonder alleen zn koppie stond tikkie scheef,maar hij at die pasta zo op ikhad het via internet besteld hier zijn echt achterlijk duur!!met dat vloeibare dan 3 euro per mililiter geloof ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Dibbes eerst een spuitje gegeven van 3,5 ml maar dat is best wel veel en hij vindt het echt supersmerig. Hij stribbelt normaal nooit tegen maar dit vond hij echt niet fijn. T is me wel gelukt maar ben toch wel op zoek gegaan naar een andere oplossing, en dat is gelukt :) Ik prak nu een banaan fijn (zijn lievelingshapje) en doe daar de Panacur doorheen, dat eet hij in 1 minuut op :P. Moet dat wel 2-3 keer op een dag doen want 3,5 ml is nog best veel en als hij het proeft dan laat hij de banaan staan. Niet echt super 2 weken lang elke dag banaan.. maarja hij is zeker niet te dik en nog in de groei dus dat zal wel goedkomen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .