Ga naar inhoud

Dibbes heeft wormen...


Marjolijn

Aanbevolen berichten

We zijn net terug van onze vakantie.. de oppas heeft goed voor Dibbes gezorgd :)

Waar hij dit heeft opgelopen weet ik niet..

Maar ik zat net op de bank en Dibbes zag ik heerlijk zijn blindedarmkeutels eten.. :P

Meestal laat hij daarna ook nog een paar keutels achter. Ik zag ze liggen en wilde ze weggooien, dus ik pakte ze op en mijn oog viel erop.. want ik zag allemaal witte sliertjes erin!! Even goed gekeken en ja hoor.. bewegende sliertjes.. oftewel wormen.

Ik heb even gegoogled en volgensmij is het de Passalurus ambiguus, oftewel de Pinworm.

Ik ga morgen gelijk de dierenarts bellen en vragen om panacur. :yes:

Moet ik nu nog wat anders doen?

Keutels bewaren of iets..? Of ergens anders opletten? Iets anders met voer doen..?

Ik heb op internet gekeken maar er zijn zoveel mogelijkheden waardoor hij het zou kunnen hebben gekregen.. dat ie een eitje heeft opgegeten, of op een plek heeft gelopen waar honden/katten hebben gelopen.. enz. enz.

Oja, en nog een vraag van mijn vriend: is het besmettelijk voor mensen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mijn konijn heb ik gisteren wormen vastgestelt en dus gelijk panacur opgehaald voorderest kan je denk ik weinig doen. volgens mij is het niet besmettelijk voor mensen maar wel onder dieren, dus als je meer konijnen hebt dan moet je die ook ontwormen. nu zit ik dus ook met 3 konijnen een gevecht aan te gaan:mdr:

keutels bewaren hoeft niet want voor morgen zijn ze al dood en verschrompeld en zie je ze niet meer. ik kon gewoon bellen en het ophalen, het konijn hoefde niet eens mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, bedankt voor je reactie! Mn vriend zat al helemaal in de stress dat het besmettelijk zou zijn voor mensen haha...

Ik heb (nu nog maar) 1 konijn.. en die is supermakkelijk met alles dus panacur geven zal geen probleem moeten zijn.

Zal morgen even langs de DA gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

succes! gelukkig heb je geen konijn dat al gestressed word als ze maar een spuit ziet, 2 konijnen doen er niet super moeilijk over maar Floortje dat is echt zo´n drama queen:mdr:

stel je vriend maar gerust volgens mij is het echt niet besmettelijk:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee mijn konijn is gelukkig heel makkelijk met alles... ik kan hem oppakken wanneer ik wil, op zijn rug leggen, languit op zijn zij leggen... ik zou hem zelfs ondersteboven kunnen houden als ik zou willen hahaha :P Maar hij wil dit wel alleen bij mij.. andere mensen moeten niet proberen hem op te pakken dan kan je rekenen op een gevecht.

Wormen - besmettelijk - mensen... ik krijg helemaal de bibbers.

Dibbes loopt normaal los maar ik heb hem voor de zekerheid nu even in zijn hok gezet zodat hij niet het hele huis doorloopt en evt. kan besmetten. Ik was extra vaak mn handen met zeep enz... Weet je / weten jullie toevallig ook of deze variant besmettelijk is? Heb eindeloos gegoogled maar daar kan ik niks over vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja zal ik het antwoord maar geven.....:mdr:

:lol:Konijnen kunnen mensen , honden, katten besmetten en slakken, egels ect....

en anders om dus je kunt er zelf wel degelijk wormen van krijgen.

We besmetten elkaar simpel weg.....en dan heb ik het nog niet over kinderen met speel zand en dieren...ideaale besmettings bron.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net met de dierenarts gebeld, ik kan vanmiddag eventjes langskomen om een kuurtje op te halen. En ze wilden graag het precieze gewicht van Dibbes weten... laat ik nou geen 'grote mensen' weegschaal hebben en alleen een klein keukending tot 5 kilo.. :P

Moet ik Dibbes ook nog meenemen. Nouja hij is autorijden wel gewend en met een bevroren fles in zijn vervoersmand zal het wel goed komen. Ik moet nu eerst nog weg met de auto dus ff de airco flink aan dan is de auto lekker koel als Dibbes erin gaat :)

Ik maak inderdaad al wat meer zijn hok schoon.. maar maakt het nu eigenlijk uit dat hij door het hele huis loopt?? Laat hem nu steeds maar in zijn hok zitten.. Ik krijg helemaal de bibbers van die wormen. Vind het zo sneu dat hij die in zijn buikje heeft.. volgens BRC is het dus wel besmettelijk voor mensen. Maar hoe loop je ze dan eigenlijk op? Dan moet je toch ook al haast een keutel opeten ofzo? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn(en) heeft nu wormen en de DA zei niks over dat je de andere konijnen ook moest ontwormen en ik kreeg een kuur mee van 3 dagen en dan moest het wel goed zijn. ik had bij mijzelf al bedacht dat ik de andere konijnen ook ga ontwormen maar nu blijkt dat die 3 dagen ook niet voldoende zijn! ook over alles ontsmetten heeft ze ook niks gezegt. al deze dingen lijken mij wel logisch dus dat ga ik ook maar doen:p volgens mij wil mijn DA gewoon geld vangen, want als ik alleen Bouke zou onwormen dan krijgt ze het weer van de andere konijnen of van het hok. zo blijf je bezig met ontwormings kuren:grrrrrr:

succes met het ontwormen! en nou voel ik mij niet zo veilig meer bij de konijnen (straks krijg je wormen:beurk: kunnen wij ook aan de panacur :mdr:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net met de dierenarts gebeld, ik kan vanmiddag eventjes langskomen om een kuurtje op te halen. En ze wilden graag het precieze gewicht van Dibbes weten... laat ik nou geen 'grote mensen' weegschaal hebben en alleen een klein keukending tot 5 kilo.. :P

Moet ik Dibbes ook nog meenemen. Nouja hij is autorijden wel gewend en met een bevroren fles in zijn vervoersmand zal het wel goed komen. Ik moet nu eerst nog weg met de auto dus ff de airco flink aan dan is de auto lekker koel als Dibbes erin gaat :)

Ik maak inderdaad al wat meer zijn hok schoon.. maar maakt het nu eigenlijk uit dat hij door het hele huis loopt?? Laat hem nu steeds maar in zijn hok zitten.. Ik krijg helemaal de bibbers van die wormen. Vind het zo sneu dat hij die in zijn buikje heeft.. volgens BRC is het dus wel besmettelijk voor mensen. Maar hoe loop je ze dan eigenlijk op? Dan moet je toch ook al haast een keutel opeten ofzo? :P

Als hij los loopt zou ik de boel goed stofzuigen waar hij is geweest. Ook kreeg ik de tip om al mijn dieren te ontwormen want ik heb ook nog 2 katten en een hond maar dat heb ik niet gedaan. Die heb ik dit jaar weer ontwormd en niks gevonden.

Volgens mij kunnen ze wormpjes krijgen van het hooi, gras, groenten maar ook van mama konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze keutelen niet enkel wormen uit maar ook de eitjes van de wormen.....dat is de besmettings bron.

Zelfs naaktslakken kunnen drager zijn van de wormen...kruipen over hooi en bingo...( was bij mij thuis het geval)

Het is gewoon een cirkel. Als kinderen buiten spelen het zelfde verhaal met o.a de zandbak.

Dus die 14 dagen geven is enkel om de eitjes die in verschillende stadia open gaan uit te roeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vanmiddag bij de DA geweest. Niet bij de DA zelf maar een paraveterinair.

Dibbes heeft een pipetje 'Stronghold' achter zijn nek, tussen de schouders gekregen.

Ik heb er zelf nog 1 meegekregen en moet dit over 4 weken nog een keer zelf doen.

En als het goed is dan zouden de wormen dan 100% zeker weg zijn.

Ze zei dat het spul ook nog werkte tegen vlooien en mijt :)

Hoop dat ie er gauw vanaf is!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, vanmiddag bij de DA geweest. Niet bij de DA zelf maar een paraveterinair.

Dibbes heeft een pipetje 'Stronghold' achter zijn nek, tussen de schouders gekregen.

Ik heb er zelf nog 1 meegekregen en moet dit over 4 weken nog een keer zelf doen.

En als het goed is dan zouden de wormen dan 100% zeker weg zijn.

Ze zei dat het spul ook nog werkte tegen vlooien en mijt :)

Hoop dat ie er gauw vanaf is!!

Ik kan je nu al zeggen dat dat niet gaat helpen. Je moet echt Panacur geven tegen de pinworm. Andere middelen helpen daar niet tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meen je dit nou...? :( .... heeft me 20 euro gekost!

Neem toch aan dat ik wel op ze kan vetrouwen.. ?

Waarom werkt deze niet dan??

Ja dit meen ik helaas. Zonde van je geld. Had je beter Panacur voor kunnen meenemen. Panacur is het enigste middel die de pinworm doodt. De rest niet. Lees deze link maar eens: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/wormen.html

En ik zou morgen Panacur gaan halen en Dibbes daarmee gaan behandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooooooh wat stom zeg!!!! :@

Kan ik dus weer terug...... had inderdaad net zelf ook de link gevonden van de wilhelminakliniek.

Verdorie!!

Ga ook gelijk even mijn geld terugvragen, neem aan dat dat toch wel mijn recht is als ze mij iets meegeven wat niet werkt??

Die 20 euro kan ik wel goed ergens anders voor gebruiken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .