Ga naar inhoud

Calcium


Mk7

Aanbevolen berichten

Volgens mijn dierenarts is 1 % eigenlijk al te veel. Ik heb laatst wat percentages gekregen van groente enzo en toen uitgerekend, maar met 1% calcium in het voer alleen al ga e over de maximale hoeveelheid calcium heen die een konijn per dag mag. Dan heb je de groentes en nog niet eens bijgerekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt ie:

Het heet 'Konijnenvoer korrel volledig voer'.

Ruw eiwit: 14,5%

Ruw vet: 4,0%

Ruwe celstof: 18,2%

Ruw as: 10,0%

Calcium: 1,39%

Fosfor 0,65%

Kalium: 1,5%

Koper: 20 mg/kg

Vit. A: 10.000 IE/kg

Vit. D3: 1000 IE/kg

Vit. E: 40 mg/kg

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik kan beoordelen is ie verder best redelijk, ietsje te veel eiwitten (0,5%, dus of dat nu heel erg is) en ook te veel vet (1%, maar dat ligt er ook maar weer aan wát het precies is) en de ruwe as moest echt niet meer zijn. Maar het vezelgehalte is heel netjes. Alleen dat calciumgehalte..... Ik heb een konijn met blaaszand gehad en ik kan je vertellen, dat is geen pretje. Ik zou echt oppassen met zulke calciumgehaltes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou ander voer gaan kopen hoor. als je toch bij de intratuin komt, kun je eens kijken of ze daar de 15 kg zakken van hope farms supertrio hebben. dat is ook niet duur (kost kleine 15 euro voor een 15 kg zak) en is beter dan wat je nu hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .