Ga naar inhoud

Mogen konijnen fruit eten?


Snicker

Aanbevolen berichten

Die van mij krijgen iedere avond, voordat ik naar bed ga, een klein stukje appel.

Ik verdeel één kwart appel over 4 konijnen.

Voorheen vochten ze er om, maar tegenwoordig vind ik 's morgens stukjes appel terug in het hok met allemaal mieren er op :')

Ze zijn er op uitgekeken, denk ik.

Ik ga binnenkort ook eens een ander stukje fruit proberen.

Druif schijnen ze ook lekker te vinden (pitloos of pit er uit halen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Hahaa sorry maar ik moest hier stiekem toch een beetje om lachen! :P Mijn FH eet een kwart appel in 2 happen en 2 seconden op :P:D

Die van mij vinden het niet eens meer zo speciaal, geloof ik. Ik geef ze nu iets grotere stukjes (het zijn dwerg-dingen :P), maar ze laten vaak genoeg stukjes appel liggen (leuk voor de familie mier in de tuin)

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij mogen ze geen steenvruchten omdat daat zwavel in zit.

tenminste, dat is de reden dat sommige mensen ze ook niet mogen hebben.

en volgens mij is een mango ook een steenvrucht, even ter info.

overigens, wat veel mensen niet weten, is dat paprika's tomaten, komkommers en courgettes ook vruchten zijn, maar alleen paparika en tomaat bevatten relatief veel suikers en moet je dus met mate geven, komkommer en coutgette bevatten vooral water.

mandarijn, sinaasappel, citroen en grapefruit zijn citrusvruchten, en ik meen mij te herinneren dat je die beter niet kunt geven, maar weet niet zeker of dat ook echt klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de gele paprika (klein reepje) duurde de hele avond.

Heb m stiekum laatst een stukje verse perzik gegeven, een dun plakje. Nou slurp, dat duurde 3 seconden!

Geen zorgen, zoiets zal ik alleen per uitzondering doen. Kleine Woudje moest gewoon een beetje verwend worden. Heeft geholpen, hij eet al weer stukken beter. Sinds zijn verhuizing at hij namelijk weinig maar dat gaat nu goed na goed hooi vers van de boerderij en verder paardebloemblad en zuringblad en radijsloof en lekker op het gras en basilicum en peterselie en oregano (bieslook eet hij alleen de kleinste stengeltjes). En biks natuurlijk. eh offtopic sorry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .