Ga naar inhoud

appelazijn/natuurazijn


Aphext

Aanbevolen berichten

Onlangs las ik een intressant artikel over het aan het drinkwater van konijnen toevoegen van appelazijn of natuurazijn ter preventie tegen coccidiose en dikkebuikenziekte. Aangezien azijn de zuurtegraad in de darmen van het konijn toe doet nemen en zodoende dat deze bacterien gedood worden. Iemand hier ervaring mee? tegen welke ziekten=bacterien is het goed? appelzijn het beste of gewone natuurazijn ook? dosering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij maakt het niks uit, want de zuurgraad van de maaginhoud wordt geneutraliseerd door verschillende stoffen (oa gal) voordat het de darmen in gaat.

je maakt hooguit de urine iets zuurder omdat de zuurdeeltjes uiteindelijk bij de nieren terechtkomen.

en ik snap inderdaad ook niet waarom er steeds maar weer vragen gestelt worden over het voorkomen van ziektes zoals DBZ.

als een dier ziek is, ga je naar een DA. Is een dier niet ziek, dan hoef je ook niks te doen he.

een verhoogde zuurgraad in hun drinkwater is trouwens helemaal niet goed voro hun tanden, kiezen en slokdarm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dierenartsen weten een heel pak minder, dan mensen zoals jij die zelf al jaren konijnen houden :)

Ga dan op zoek naar een dierenarts die het wél weet....... En ga me niet wijsmaken dat die óók niet bestaan, want na een hoop slechte ervaringen met dierenartsen heb ik er wel eentje kunnen vinden. Je hoeft ook niet te beginnen met "maar in België..." want er zijn hier ook genoeg Belgische leden die óók een konijnkundige dierenarts hebben. Daarnaast lijkt het mij sterk dat er toevallig in heel België alleen maar dierenartsen zijn die totaal geen interesse in konijnen hebben. Dat is gewoon niet waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Esjes: Inge had ik al in een vorig topic aangegeven, maar volgens mij is er niks mee gedaan. Het zou wel erg knap zijn moesten wij meer kunnen weten over konijnen dan Inge ;)

Ik heb het vorige topic niet gezien.

Zou idd wel knap zijn dat wij meer wisten dan Inge ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .