Ga naar inhoud

Wat kan er met Lily aan de hand zijn?


Snoef

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

sorry je had al wat kouds erin liggen zag ik. zou in ieder geval medicatie en water (dwangvoer misschien met nog meer water aanmaken voor meer vocht) en als ze echt niks eet dwangvoer blijven geven (ook vannacht) en ik vrees dat je dan alles doet wat je kunt. evt zou ik het misschien nog proberen een andere da te bellen als het verslechterd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips!

Ik heb Lily wel wat gedwangvoerd (SS recovery) maar niet al teveel. De spoedarts gaf namelijk aan dat hoe meer ik dwangvoerde, hoe harder haar verteringsstelsel aan de slag zou gaan waardoor ze het dus weer warmer zou krijgen...Dus ik heb vooral gezorgd voor water, maar een konijn moet gemiddeld 50ml vocht per dag binnen krijgen (via water, groente etc) meen ik, en daar ben ik dus nooit aangekomen. Juist nu het zo belangrijk is met dit weer. Maar op gegeven moment wou ze gewoon niet meer, ze slikte niet meer en ze lijkt echt gewoon geen energie meer te hebben. Heb d'r vannacht om 05.15 nog medicatie en wat water gegeven maar de situatie is nog exact hetzelfde :( Dus om 9 uur bel ik mijn eigen DA en 'eis' ik dat ik meteen langs mag komen anders gaat het sowieso helemaal fout..Ik ben ook écht benieuwd of dit nou allemaal door de hitte komt of dat er dadelijk iets heel anders aan de hand blijkt te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd hoe het nu met Lily gaat.

Waarom ik Ko wel panacur geef is ook omdat bij hem eigenlijk niet aan ec gedacht werd (hij heeft immers ook alleen stasis) maar uit voorzorg heb ik hem toen een kuur gegeven en dat lijkt wel te helpen. Zijn darmproblemen hebben een onbekende oorzaak (zelfs een echo laten doen) maar als het vaak achter elkaar voorkomt en ik geef ze een kuur van een week of 3 dan gaat het meestal wel weer een tijd beter.

Ik weet dus ook niet zeker of hij ec er bij heeft (hij heeft meerdere problemen, ook oa zijn kiezen) maar ik behandel het wel zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zorgwekkend.

Wat ik al eerder schreef je kan op advies van de DA onderhuids vocht geven.

Ik moest 100ml geven bij een konijn van 1800 gram in 2 keer! Ze knappen dan binnen enkele minuten enorm op als ze uitgedroogd zijn en als je erop tijd bij bent.

Ik vind nog steeds het vervoeren een groot risico. Kun je niet vragen of je spuiten/naalden en fles vocht mag komen halen en thuis geven? Of dat de nijn als je toch gaat daar mag blijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels al met Lily naar de DA geweest (mocht vanochtend meteen komen) maar moest daarna zelf werken dus vandaar mijn late reactie...

Lily is daar nog eens intensief onderzocht, zowel in d'r mondje als de rest van d'r lichaam maar de DA kon dus echt niks opmerkelijks of verdachts vinden. Hartje, longen, klonken allemaal prima. Geen verdachte bulten of gezwellen. Hij was van mening dat Lily's gehele toestand noch door dat ene kleine haakje op d'r kies kon komen, noch door de hitte. Lily is daar nu achtergebleven ter observatie (ook omdt het daar een stuk koeler is, eens kijken hoe ze daar op reageert) en er wordt bloed afgenomen om te kijken of er iets opmerkelijks te vinden is. Ik ben het vergeten te vragen maar ik neem aan dat er oa bloed wordt afgenomen om te kijken of er sprake is van kanker? Of EC? Hij zou me vandaag terugbellen en anders moest ik zelf even bellen. Dus ik geef het nog even de tijd maar als er om half 5 nog niet gebeld is, bel ik zelf even. Ik ga er maar vanuit dat geen nieuws, goed nieuws is. Lily was iig niet uitgedroogd maar ze had wel een enorm lege maag. Verder weet ik helaas nog even niks maar ik hoop dat ze er iig achter zijn gekomen wat er wél met lily aan de hand is, zodat ik iig niet in het duister blijf tasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee helemaal niks:( Ik belde rond half 5 de DA maar Lily moet daar sowieso nog een nachtje blijven. Ze at d'r dwangvoer wel, maar ze is verder nog in dezelfde toestand als dat ze hier was...Ik heb niks over het bloedonderzoek gehoord dus vermoed dat ze daar niet aan toe zijn gekomen of nog niet alle uitslagen hebben. Ik hou me maar voor dat ze daar in goede handen is en dat ik zelf nu ook heel ff rust heb maar ik maak me wel enorme zorgen. Hoop dat ik mijn meisje snel weer bij me heb, gezond en wel...Morgen bel ik ze gewoon weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee zucht...heb ze rond half 3 gebeld maar de assistente wist niks te vertellen en de DA was bezig...Dus ze zouden terugbellen...maar moet het wel op tijd weten aangezien ik vanavond zelf weg moet maar Lily eventueel wel weer hier moet zien te krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een telefoontje gehad en uit het bloedonderzoek is helemaal niks schokkends naar voren gekomen...Dus uiteindelijk is het nog steeds helemaal onduidelijk wat er aan de hand is. Lily eet inmiddels wel íets meer dan voorheen, en iig wát zelfstandig en ze zag er volgens de DA ook wat kwieker uit, dus dat klinkt positief...Ze blijft vannacht nog daar en morgen kijken we ff verder...het wordt morgen weer pokke heet dus vind het wel een prima plan om haar daar overdag nog ff te laten..Het is hier zo benauwd...Zal voor de zekerheid ook ff navragen of het verstandig is ze allemaal panacur te gaan geven, just in case...D'r mondje is ook nog een keer nagekeken en ook daar was, afgezien van dat ene minimale haakje dat nergens in prikte, niks te zien. Geen wonden of wat dan ook, niks....wat een raadsel he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar dat je nu nog niks weet....Nouja,niks...je weet in ieder geval dat de vitalen delen geen gekke dingen mankeren.

Hoe is het vandaag met Lily?

Misschien is Panacur wel een idee als je de reaktie van YvonneH leest.....wie weet knapt ze er enorm van op!

Niet geschoten is natuurlijk altijd mis!

Als je die hele reaktie van YvonneH leest heb je dan niet het idee dat het ook zo bij Lily kan zijn?...Heb toen haar topic ook helemaal gevolg en heb wel het idee dat er wat punten van herkenning voor je in zitten.

Het is natuurlijk maar een idee van mij......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lily is inmiddels weer thuis...Ze keutelt vrij goed, ze eet ook wel weer wat zelfstandig maar ze is duidelijk nog niet helemaal de oude...Ik moet nu doorgaan met dwangvoeren, maar niet téveel zodat ze in ieder geval niet de motivatie verliest om zelf te gaan eten, en ik moet minstens een week doorgaan met cisaral en primperan....In de tussentijd hoop ik er maar op dat het niet te heet wordt en dus weer een terugval krijgt...

@Nathalie: Ik herken wel enigszins wat punten in Yvonne's verhaal, maar daar staat tegenover dat ik met Lily nooit zoiets eerder heb meegemaakt. Lily is al 4 en ze heeft eigenlijk nooit ergens last van gehad, ook niet echt van gas aanvallen en in voorgaande jaren ook niet van de hitte...Dus het is niet zo alsof ze een gevoelig darmstelsel heeft...Het loopt nu alleen zo enorm vreemd :s Ben inmiddels nog steeds niks wijzer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kom je er idd nooi achter wat er nu eigenlijk is.

Ik hoop iig dat ze weer opknapt en niet steeds terugvalt.

Leeftijd zegt helaas niets moet ik zeggen, Ko is al 6 en heeft pas sinds vorig jaar problemen.

Het 1e jaar dat wij hem hadden was er niets, het 2e jaar begonnen de haken en vorig jaar pas de darmproblemen.

Maar goed dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jouw nijn ook zo gaat, hopelijk is het gewoon eenmalig en is ze straks weer de oude!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .